Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Ważność orzeczenia wydanego na okres ukończenia szkoły podstawowej – po zmianie przepisów

Pytanie: Jeżeli poradnia wydała w zeszłym roku orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego na okres: do ukończenia szkoły podstawowej (klasy IV–VI), to czy orzeczenie będzie ważne również gdy uczeń będzie w klasie VII i VIII szkoły podstawowej?

Jak opracować indywidualny program nauki dla ucznia zdolnego

Pytanie: Proszę o wskazanie niezbędnych punktów (elementów), które powinien zawierać indywidualny program nauki dla ucznia zdolnego, realizującego indywidualny tok nauki w gimnazjum.

Czy można zmniejszyć liczbę godzin zajęć rewalidacyjno-wychowawczych

Pytanie: Czy dyrektor może zmniejszyć tygodniową liczbę godzin zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (ze względu na stan zdrowia) na wniosek rodziców oraz na podstawie zaświadczenia lekarskiego.

Obowiązki związane z finansowaniem wydatków na dowóz dzieci niepełnosprawnych

Pytanie: Czy gmina ma obowiązek zwrotu kosztów przejazdu ucznia z orzeczeniem o kształceniu specjalnym do szkoły macierzystej (obwodowej), która znajduje się w odległości mniejszej niż 3 km od miejsca zamieszkania?

Wskazówki do pracy z uczniem z niepełnosprawnością sprzężoną

Pytanie: Jak pracować z uczniem z niepełnoprawnością sprzężoną (niepełnosprawność ruchowa i słabo słyszenie). Uczeń w orzeczeniu ma również zaleconą kontynuację terapii SI.

Jakiego rodzaju zajęcia powinny być prowadzone jako rewalidacyjne

Pytanie: W orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego – niepełnosprawność sprzężona, intelektualna w stopniu umiarkowanym i niepełnosprawność ruchowa – poradnia psychologiczno-pedagogiczna w zaleceniach wskazała zajęcia rewalidacyjne, zapewnienie odpowiedniej rehabilitacji ruchowej. Czy uczniowi przysługują 2 rodzaje rewalidacji, a jeżeli tak, to w jakim wymiarze godzin?

Opieka świetlicowa dla ucznia objętego nauczaniem indywidualnym

Pytanie: Czy szkoła jest zobowiązana zorganizować opiekę świetlicową dla ucznia objętego nauczaniem indywidualnym na terenie szkoły? Uczeń ma orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego ze względu na zachowania agresywne w stosunku do dzieci i nauczycieli, jest pod opieką psychiatryczną i stanowi realne zagrożenie dla otoczenia.

Czy zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze mogą odbywać się w domu

Pytanie: Jak zorganizować zajęcia dla dzieci z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej posiadającym orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych indywidualnych? Czy takie zajęcia muszą być organizowane w domu ucznia?

Organizacja zajęć gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej

Pytanie: Pytanie dotyczy prowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej w poszczególnych etapach edukacyjnych – kto kwalifikuje uczniów na te zajęcia? Ile uczniów może liczyć grupa? Ile wynosi czas trwania zajęć?

Niezapewnienie wszystkich przedmiotów w nauczaniu indywidualnym

Pytanie: W szkole podstawowej uczniowie uczą się jednego języka obcego. Dyrektor przyznał uczennicy (dziecku autystycznemu) nauczanej indywidualnie, 8 godzin tygodniowo, ale nie ma wśród nich zajęć z języka. Czy miał prawo nie przyznać dziecku chociaż jednej godziny języka angielskiego?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty