Pytanie: Uczeń klasy II szkoły podstawowej, posiadający indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET), zmienił w ciągu roku szkołę. Czy IPET powinien zostać przekazany do nowej szkoły ucznia?
Pytanie: Jestem dyrektorem placówki niepublicznej prowadzonej przez stowarzyszenie. Czy od września uczniowie z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu lekkim i umiarkowanym będą mogli realizować obowiązek szkolny w klasie ogólnodostępnej jak dotychczas?
Pytanie: Jak zorganizować nauczanie w klasie IV szkoły dla ucznia niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu umiarkowanym? Czy uczeń musi uczęszczać na wszystkie zajęcia z klasą? Czy obowiązuje go ten sam plan nauczania? Gdzie odnotowywać obecność – w dzienniku zajęć lekcyjnych, czy dodatkowym dzienniku?
Pytanie: W arkuszu organizacji pracy szkoły na rok szkolny 2017/2018 zapisano uczniowi 2 godziny zajęć rewalidacyjnych. Czy zmienił się wymiar godzin w porównaniu do lat ubiegłych?
Pytanie: Mam pytanie dotyczące odroczenia obowiązku szkolnego dla dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Dziecko ur. w czerwcu 2009 r. ma decyzję o odroczeniu rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego z czerwca 2015 r. wydaną przez dyrektora szkoły obwodowej. W sierpniu 2016 r. decyzją dyrektora szkoły obwodowej ponownie odroczono obowiązek szkolny do 31 sierpnia 2017 r. Dziecko mogłoby korzystać z wychowania przedszkolnego jeszcze jeden rok. Czy istnieje w tej sytuacji możliwość ubiegania się o odroczenie obowiązku trzeci raz?
Pytanie: Czy regulamin organizacyjny jest obowiązkowym dokumentem w poradni psychologiczno- pedagogicznej? Jak powinien być skonstruowany taki dokument? Jakie elementy musi zawierać?
Pytanie: W klasie integracyjnej na poziomie III gimnazjum jest uczeń z upośledzeniem umiarkowanym, który wymaga wydłużenia etapu edukacji. Powinno się podjąć taką decyzję do końca lutego na rok przed ukończeniem edukacji na danym poziomie. Do kogo należy skierować w takiej sytuacji wniosek o pozwolenie na wydłużenie etapu edukacji, mimo niespełnienia warunku terminu opisanego w rozporządzeniu.
Pytanie: Jeżeli dwóch uczniów z tej samej klasy posiada orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim z podobnymi zaleceniami do realizacji podczas zajęć rewalidacyjnych, to czy można im zorganizować wspólne zajęcia?
Pytanie: Czy nauczyciel może wystawić uczniowi ocenę naganną zachowania na podstawie systemu oceniania – punktów minusowych, opinii swojej i klasy, gdzie uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (ze względu na zespół Aspergera)?
Pytanie: Jeżeli poradnia wydała w zeszłym roku orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego na okres: do ukończenia szkoły podstawowej (klasy IV–VI), to czy orzeczenie będzie ważne również gdy uczeń będzie w klasie VII i VIII szkoły podstawowej?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty