Pytanie: Jak zorganizować zajęcia dla dzieci z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej posiadającym orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych indywidualnych? Czy takie zajęcia muszą być organizowane w domu ucznia?
Pytanie: Pytanie dotyczy prowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej w poszczególnych etapach edukacyjnych – kto kwalifikuje uczniów na te zajęcia? Ile uczniów może liczyć grupa? Ile wynosi czas trwania zajęć?
Pytanie: W szkole podstawowej uczniowie uczą się jednego języka obcego. Dyrektor przyznał uczennicy (dziecku autystycznemu) nauczanej indywidualnie, 8 godzin tygodniowo, ale nie ma wśród nich zajęć z języka. Czy miał prawo nie przyznać dziecku chociaż jednej godziny języka angielskiego?
Pytanie: Do poradni psychologiczno-pedagogicznej wpłynęła skarga rodzica na psychologa dotycząca m.in diagnozy i rozmowy psychologa z rodzicami. Rodzice poinformowali, że rejestrowali rozmowy prowadzone w gabinecie psychologa, bez poinformowania go o tym fakcie. Czy rodzice mają prawo do nagrywania rozmów?
Pytanie: W związku z niejednoznaczną interpretacją „niepełnosprawności” przy opiniowaniu o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, czy niepełnosprawność należy rozumieć w świetle prawa oświatowego (kategorie tak jak przy orzekaniu o potrzebie kształcenia specjalnego), czy są to inne niepełnosprawności? Czy np. opóźnienie rozwoju mowy, opóźnienie rozwoju psychoruchowego, padaczka, alergie, astma, nadpobudliwość psychoruchowa, ADHD to są już niepełnosprawności?
Pytanie: Szkoła otrzymała środki finansowe dla dwojga niepełnosprawnych dzieci (na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży). Na jakie środki dydaktyczne można wydać pieniądze? Czy można zakupić zgodnie z potrzebą i niepełnosprawnością dziecka np. urządzenie multifunkcyjne?
Pytanie: W roku szkolnym 2016/2017 uczniem kl. I szkoły będzie uczeń z autyzmem posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy należy utworzyć klasę pierwszą integracyjną?
Pytanie: W jakim trybie rodzic może egzekwować od szkoły realizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Czy zalecenia zawarte w opinii są dla szkoły obowiązujące i jakie wynikają z tego faktu konsekwencje prawne, gdy placówka - zdaniem rodzica - nie realizuje umieszczonych tam zapisów?
Pytanie: Szkoła wprowadziła uchwałą procedurę pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Jak prawidłowo powinna być skonstruowana uchwała? Na co się powołać?
Pytanie: Czy można wydać orzeczenie dla ucznia szkoły podstawowej z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim na okres roku szkolnego? Jeśli tak, to w jakich przypadkach?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty