Pytanie: Ile trwa godzina rewalidacyjna dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną? Mam wątpliwości, czy stosować zapisy rozporządzenia z 28 lutego 2019 r. w sprawie organizacji publicznych szkół i przedszkoli (60 minut), czy zapisy rozporządzenia z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych szkołach i placówkach (dłuższy lub krótszy niż 45 minut).
Pytanie: Czy zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego są formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole?
Pytanie: Uczennica niepełnosprawna w liceum ogólnodostępnym będzie realizowała 12 godzin nauczania indywidualnego tygodniowo. Czy zajęcia rewalidacyjne wliczane są do puli 12 godz./tyg., czy też są to dodatkowe zajęcia? Czy pełnoletnia uczennica może się nie zgodzić na zorganizowanie dla niej zajęć rewalidacyjnych?
Pytanie: Czy poradnia psychologiczno-pedagogiczna określa w opinii w sprawie zezwolenia na indywidualny tok lub program nauki czas, na jaki uczeń ma realizować indywidualny tok lub program?
Pytanie: Jak uzyskać dofinansowanie do prowadzenia niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej? Gdzie szukać szczegółowych wytycznych, które należy spełnić, aby ją otworzyć?
Pytanie: Czy można zmusić rodzica do udania się do poradni psychologiczno-pedagogicznej (dziecko zupełnie sobie nie radzi)?
Pytanie: Jak postąpić w przypadku rezygnacji rodzica z przedłużenia okresu nauki dla dziecka – po wydaniu decyzji dyrektora?
Pytanie: Jak ma wyglądać organizacja indywidualnego toku nauczania dla ucznia szczególnie zdolnego z jednego lub kilku przedmiotów? Czy generuje to dodatkowe godziny dla nauczyciela i czy potrzebny jest wniosek do organu prowadzącego i jego zgoda? Jak takie nauczanie wygląda w praktyce?
Pytanie: Rodzice ucznia z pierwszego etapu edukacyjnego, objętego kształceniem specjalnym z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim w szkole i klasie ogólnodostępnej, chcą wystąpić do dyrektora szkoły o nauczyciela wspomagającego dla swojego dziecka. Czy istnieje taka możliwość, jaka jest podstawa prawna?
Pytanie: Jak powinien wyglądać przykładowy wzór zaświadczenia o przebiegu nauczania dla ucznia niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu umiarkowanym, który podlegał nauczaniu indywidualnemu, a któremu wydłużono etap edukacyjny. Uczeń w przyszłym roku będzie kontynuował naukę w innej szkole.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty