Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Uczeń liceum z wydłużonym etapem edukacyjnym - realizacja nowej podstawy programowej

Pytanie: Czy uczeń liceum ogólnokształcącego, któremu został wydłużony etap edukacyjny (zaczynał naukę według starej podstawy w 2012)  po przejściu do nowej klasy musi realizować wszystkie przedmioty według nowej podstawy? Wydłużenie etapu umożliwiało zaliczenie niektórych przedmiotów z  klasą programowo wyższą. Czy uczeń ten ma obowiązek  przystąpienia do matury z przedmiotu rozszerzonego?

Zatrudnienie nauczyciela wspomagającego na wniosek rodziców upośledzonego ucznia

Pytanie: Rodzice uczennicy klasy IV z orzeczeniem o upośledzeniu w stopniu lekkim wystosowali do dyrekcji pismo z żądaniem bezzwłocznego zatrudnienia nauczyciela wspomagającego. Zdaniem nauczycieli uczennica nie wymaga nauczyciela wspomagającego Jaką decyzję i na jakiej podstawie powinien podjąć dyrektor szkoły?

Możliwość niepromowania ucznia niepełnosprawnego do klasy programowo wyższej - kto decyduje

Pytanie: Czy można pozostawić w tej samej klasie ucznia z orzeczeniem o niepełnosprawności ze stopniem umiarkowanym?

Ocena zachowania w nauczaniu indywidualnym

Pytanie: Czy w nauczaniu indywidualnym wystawiamy uczniowi ocenę z zachowania?

Socjoterapeuta potrzebny od zaraz

Pedagog szkolna w gimnazjum w K. wytypowała w tym roku szkolnym około 40 uczniów wymagających zajęć socjoterapeutycznych. Czy dyrektor może zatrudnić socjoterapeutę na pół etatu? Czy inny nauczyciel lub pedagog powinni mieć przydzielone zajęcia socjoterapii w ramach etatu?

Zaniżone wymagania edukacyjne w praktyce

Pytanie: Uczeń szkoły podstawowej ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jest upośledzony umysłowo w stopniu lekkim. Na czym w praktyce szkolnej polega zaniżenie wymagań edukacyjnych, skoro uczeń ma obowiązek zrealizować podstawy programowe?

Zmiana arkusza ocen w związku ze zmianą stopnia upośledzenia ucznia

Pytanie: Uczeń w klasie pierwszej szkoły podstawowej posiadał orzeczenie o kształceniu specjalnym z uwagi na upośledzenie w stopniu lekkim. Złożono mu standardowy arkusz ocen. W klasie czwartej otrzymał orzeczenie o kształceniu specjalnym z uwagi na upośledzenie w stopniu umiarkowanym, na okres do ukończenia szkoły podstawowej. Jak wypełniać funkcjonujący arkusz ocen? Czy istnieje możliwość modyfikacji istniejącego arkusza ocen do ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym? Czy można zmienić standardowy arkusz ocen na dostosowany dla ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym?

Klasyfikacja roczna ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym

Pytanie: Uczeń klasy III ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność ruchową i upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym. Decyzją dyrektora szkoły uzyskał zgodę na realizację obowiązku szkolnego poza szkołą w Ośrodku rehabilitacyjno-edukacyjno wychowawczym. Czy obowiązują go ustawowe egzaminy klasyfikacyjne?

Opinia psychologiczna zwalniająca ucznia z zajęć z języka obcego - co powinna zawierać?

Pytanie: Rodzice ucznia z klasy 5 złożyli wniosek o zwolnienie syna z nauki drugiego języka obcego, który jest językiem obowiązkowym. Chłopiec posiada opinię psychologiczną. Co powinna ona zawierać, żeby można było ucznia zwolnić?

Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla 5-latka w szkole specjalnej, która nie prowadzi oddziału przedszkolnego

Pytanie: Czy szkoła specjalna, która nie prowadzi oddziału przedszkolnego, może zorganizować zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dziecka 5-letniego, które posiada orzeczenie o potrzebie takich zajęć?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty