Pytanie: Czy uczeń liceum ogólnokształcącego, któremu został wydłużony etap edukacyjny (zaczynał naukę według starej podstawy w 2012) po przejściu do nowej klasy musi realizować wszystkie przedmioty według nowej podstawy? Wydłużenie etapu umożliwiało zaliczenie niektórych przedmiotów z klasą programowo wyższą. Czy uczeń ten ma obowiązek przystąpienia do matury z przedmiotu rozszerzonego?
Pytanie: Rodzice uczennicy klasy IV z orzeczeniem o upośledzeniu w stopniu lekkim wystosowali do dyrekcji pismo z żądaniem bezzwłocznego zatrudnienia nauczyciela wspomagającego. Zdaniem nauczycieli uczennica nie wymaga nauczyciela wspomagającego Jaką decyzję i na jakiej podstawie powinien podjąć dyrektor szkoły?
Pytanie: Czy można pozostawić w tej samej klasie ucznia z orzeczeniem o niepełnosprawności ze stopniem umiarkowanym?
Pytanie: Czy w nauczaniu indywidualnym wystawiamy uczniowi ocenę z zachowania?
Pedagog szkolna w gimnazjum w K. wytypowała w tym roku szkolnym około 40 uczniów wymagających zajęć socjoterapeutycznych. Czy dyrektor może zatrudnić socjoterapeutę na pół etatu? Czy inny nauczyciel lub pedagog powinni mieć przydzielone zajęcia socjoterapii w ramach etatu?
Pytanie: Uczeń szkoły podstawowej ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jest upośledzony umysłowo w stopniu lekkim. Na czym w praktyce szkolnej polega zaniżenie wymagań edukacyjnych, skoro uczeń ma obowiązek zrealizować podstawy programowe?
Pytanie: Uczeń w klasie pierwszej szkoły podstawowej posiadał orzeczenie o kształceniu specjalnym z uwagi na upośledzenie w stopniu lekkim. Złożono mu standardowy arkusz ocen. W klasie czwartej otrzymał orzeczenie o kształceniu specjalnym z uwagi na upośledzenie w stopniu umiarkowanym, na okres do ukończenia szkoły podstawowej. Jak wypełniać funkcjonujący arkusz ocen? Czy istnieje możliwość modyfikacji istniejącego arkusza ocen do ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym? Czy można zmienić standardowy arkusz ocen na dostosowany dla ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym?
Pytanie: Uczeń klasy III ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność ruchową i upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym. Decyzją dyrektora szkoły uzyskał zgodę na realizację obowiązku szkolnego poza szkołą w Ośrodku rehabilitacyjno-edukacyjno wychowawczym. Czy obowiązują go ustawowe egzaminy klasyfikacyjne?
Pytanie: Rodzice ucznia z klasy 5 złożyli wniosek o zwolnienie syna z nauki drugiego języka obcego, który jest językiem obowiązkowym. Chłopiec posiada opinię psychologiczną. Co powinna ona zawierać, żeby można było ucznia zwolnić?
Pytanie: Czy szkoła specjalna, która nie prowadzi oddziału przedszkolnego, może zorganizować zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dziecka 5-letniego, które posiada orzeczenie o potrzebie takich zajęć?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty