Pytanie: Proszę o wskazanie niezbędnych punktów (elementów), które powinien zawierać indywidualny program nauki dla ucznia zdolnego, realizującego indywidualny tok nauki w gimnazjum.
Pytanie: Czy dyrektor może zmniejszyć tygodniową liczbę godzin zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (ze względu na stan zdrowia) na wniosek rodziców oraz na podstawie zaświadczenia lekarskiego.
Pytanie: Czy gmina ma obowiązek zwrotu kosztów przejazdu ucznia z orzeczeniem o kształceniu specjalnym do szkoły macierzystej (obwodowej), która znajduje się w odległości mniejszej niż 3 km od miejsca zamieszkania?
Pytanie: Jak pracować z uczniem z niepełnoprawnością sprzężoną (niepełnosprawność ruchowa i słabo słyszenie). Uczeń w orzeczeniu ma również zaleconą kontynuację terapii SI.
Pytanie: W orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego – niepełnosprawność sprzężona, intelektualna w stopniu umiarkowanym i niepełnosprawność ruchowa – poradnia psychologiczno-pedagogiczna w zaleceniach wskazała zajęcia rewalidacyjne, zapewnienie odpowiedniej rehabilitacji ruchowej. Czy uczniowi przysługują 2 rodzaje rewalidacji, a jeżeli tak, to w jakim wymiarze godzin?
Pytanie: Czy szkoła jest zobowiązana zorganizować opiekę świetlicową dla ucznia objętego nauczaniem indywidualnym na terenie szkoły? Uczeń ma orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego ze względu na zachowania agresywne w stosunku do dzieci i nauczycieli, jest pod opieką psychiatryczną i stanowi realne zagrożenie dla otoczenia.
Pytanie: Jak zorganizować zajęcia dla dzieci z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej posiadającym orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych indywidualnych? Czy takie zajęcia muszą być organizowane w domu ucznia?
Pytanie: Pytanie dotyczy prowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej w poszczególnych etapach edukacyjnych – kto kwalifikuje uczniów na te zajęcia? Ile uczniów może liczyć grupa? Ile wynosi czas trwania zajęć?
Pytanie: W szkole podstawowej uczniowie uczą się jednego języka obcego. Dyrektor przyznał uczennicy (dziecku autystycznemu) nauczanej indywidualnie, 8 godzin tygodniowo, ale nie ma wśród nich zajęć z języka. Czy miał prawo nie przyznać dziecku chociaż jednej godziny języka angielskiego?
Pytanie: Do poradni psychologiczno-pedagogicznej wpłynęła skarga rodzica na psychologa dotycząca m.in diagnozy i rozmowy psychologa z rodzicami. Rodzice poinformowali, że rejestrowali rozmowy prowadzone w gabinecie psychologa, bez poinformowania go o tym fakcie. Czy rodzice mają prawo do nagrywania rozmów?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty