Pytanie: Czy można zwolnić ucznia gimnazjum z niepełnosprawnościami sprzężonymi (autyzm, upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim) z nauczania drugiego języka nowożytnego?
Pytanie: Czy uczeń z zespołem Aspergera, któremu w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego nie wpisano zalecenia zwolnienia z nauki drugiego języka obcego może zostać z niego zwolniony?
Pytanie: Czy rodzic ma prawo nie zgodzić się na zapisy w opinii lub w orzeczeniu (np.: o wszelkiego rodzaju zaburzeniach, upośledzeniu lekkim, o umieszczeniu dziecka w szkole integracyjnej lub w szkole przy zakładzie opieki zdrowotnej) wystawionych po badaniu przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną?
Pytanie: Czy poradnia psychologiczno-pedagogiczna może pozytywnie zaopiniować indywidualny program nauki dla tegorocznej absolwentki gimnazjum, która od 1 września 2015 r. rozpocznie naukę w klasie I liceum ogólnokształcącego? Uczennica ta realizowała już indywidualny program nauki w gimnazjum wchodzącym w skład zespołu szkół. Od września br. będzie uczęszczać do LO w tym samym zespole i będzie uczył ją ten sam nauczyciel. Czy wydanie opinii jeszcze przed rozpoczęciem nauki w liceum i przed śródroczną klasyfikacją będzie zgodne z przepisami?
Pytanie: Na jaką podstawę prawną powinna powoływać się poradnia psychologiczno-pedagogiczna przy wydawaniu opinii w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia od 1 września 2015 r.?
Pytanie: Czy uczeń upośledzony w stopniu umiarkowanym lub znacznym musi mieć zapewniony dowóz przez gminę do szkoły ponadgimnazjalnej - każdej czy tylko w najbliższej okolicy? Jeśli tak, to czy do ukończenia szkoły, czy do 21. roku życia?
Pytanie: Czy uczniowie upośledzeni w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz z niepełnosprawnością ruchową nauczani do etapu gimnazjum indywidualnie w domu mogą realizować szkołę specjalną przysposabiającą do pracy nadal w formie nauczania indywidualnego w domu (są to zajęcia praktyczne wymagające specjalnych pomocy i sprzętu)?
Pytanie: Szkoła podstawowa zapewnia zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze uczennicy urodzonej w 1995 r., która posiada orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym. Zajęcia są prowadzone przez nauczyciela w domu uczennicy w wymiarze 10/18 etatu. Do jakiego wieku szkoła powinna zapewnić jej naukę?
Pytanie: Jakie czynności należy wykonać i jakie trzeba spełniać wymagania, aby móc utworzyć poradnię psychologiczno-pedagogiczną?
Pytanie: Czy dyrektor szkoły może odwołać się od orzeczenia zespołu orzekającego poradni psychologiczno-pedagogicznej wystawionej dla swojego ucznia? Jeśli tak, to do jakiego organu?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty