Pytanie: W związku z niejednoznaczną interpretacją „niepełnosprawności” przy opiniowaniu o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, czy niepełnosprawność należy rozumieć w świetle prawa oświatowego (kategorie tak jak przy orzekaniu o potrzebie kształcenia specjalnego), czy są to inne niepełnosprawności? Czy np. opóźnienie rozwoju mowy, opóźnienie rozwoju psychoruchowego, padaczka, alergie, astma, nadpobudliwość psychoruchowa, ADHD to są już niepełnosprawności?
Pytanie: Szkoła otrzymała środki finansowe dla dwojga niepełnosprawnych dzieci (na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży). Na jakie środki dydaktyczne można wydać pieniądze? Czy można zakupić zgodnie z potrzebą i niepełnosprawnością dziecka np. urządzenie multifunkcyjne?
Pytanie: W roku szkolnym 2016/2017 uczniem kl. I szkoły będzie uczeń z autyzmem posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy należy utworzyć klasę pierwszą integracyjną?
Pytanie: Szkoła wprowadziła uchwałą procedurę pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Jak prawidłowo powinna być skonstruowana uchwała? Na co się powołać?
Pytanie: Czy można wydać orzeczenie dla ucznia szkoły podstawowej z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim na okres roku szkolnego? Jeśli tak, to w jakich przypadkach?
Pytanie: Często poradnia – w celu przebadania ucznia – zwraca się do rodzica o przyniesienie opinii od wychowawcy lub nauczyciela przedmiotu opatrzoną pieczęcią szkoły. Czy nauczyciel może wyrazić opinię, czy przygotować informację o uczniu? Czy wolno użyć pieczęci szkoły, jeśli nie ma pisma przewodniego?
Pytanie: W orzeczeniu z poradni pedagogicznej jest informacja, że uczennica liceum ma realizować indywidualne nauczanie tylko z niektórych przedmiotów, a na resztę zajęć powinna uczęszczać razem z klasą. Czy to oznacza, że można jej przyznać mniej godzin indywidualnego nauczania (np. 5), czyli mniej niż wynika z rozporządzenia?
Pytanie: Uczeń klasy V otrzymał orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego. W zaleceniach wskazano realizację zajęć w odrębnym pomieszczeniu w szkole z możliwością uczestniczenia w wybranych zajęciach edukacyjnych z klasą m.in.: w-f, religia, plastyka, muzyka, informatyka, technika. Jak w takiej sytuacji powinno zostać zorganizowane nauczanie indywidualne?
Pytanie: Czy dla ucznia posiadającego orzeczenie o kształceniu specjalnym - niepełnosprawność sprzężona, któryjest nauczany indywidualnie, ma także dodatkowo zorganizowane zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia specjalistyczne ze względu na niepełnosprawność - jest konieczne zatrudnienie nauczyciela wspomagającego od 1 stycznia 2016 r.? Czy ten wymóg odnosi tylko się do uczniów z kształceniem specjalnym, którzy realizują obowiązek szkolny w klasie?
Pytanie: Jakie są ogólne zapisy odnośnie liczby godzin wspomagania w klasach integracyjnych? Czy są ogólne, czy osobno dla każdego etapu edukacyjnego? Czy jest osobna liczba godzin wspomagania, jeśli w klasie jest uczeń z Aspergerem lub dziecko autystyczne?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty