Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Status ucznia przebywającego w szkole zorganizowanej przy szpitalu

Pytanie: Uczeń klasy IV jest zameldowany w obwodzie szkoły. Od klasy I zgodnie z prośbą matki uczęszczał do szkoły działającej przy ośrodku szkolno wychowawczym. We wrześniu 2013 roku zgodnie z decyzją matki wrócił do szkoły obwodowej, gdzie w okresie od września do grudnia 2013 uczęszczał do klasy IV. Od 31 grudnia 2013, na prośbę matki, został przekazany do szkoły działającej przy kolejnym ośrodku szkolno-terapeutycznym. Tam prowadzone było nauczanie indywidualne do końca marca 2014 r. Od początku kwietnia 2014 roku dziecko zostało przeniesione postanowieniem Sądu Rodzinnego do ośrodka szkolno-terapeutycznego w innej miejscowości. Pod koniec kwietnia 2014 r. uczeń został skierowany do szpitala psychiatrycznego i powinien uczęszczać do szkoły działającej przy szpitalu (stan zdrowia jednak na to nie pozwala). Dyrektor szkoły działającej przy szpitalu psychiatrycznym otrzymała kartę przekazania ucznia z poprzedniej placówki, do której uczeń został skierowany postanowieniem Sądu Rodzinnego. Czy jest to działanie zgodne z przepisami? Która szkoła jest w chwili obecnej dla ucznia szkołą macierzystą?

Pisemna odpowiedź na każde pismo rodziców - wymagana?

Pytanie: Czy na każde pismo rodziców konieczna jest odpowiedz pisemna? Czy lepiej rodzicom zaproponować spotkanie w szkole?

Osoba pełnoletnia z upośledzeniem umysłowym, która nie jest uczniem żadnej szkoły - może być wychowankiem ośrodka wychowawczego?

Pytanie: Czy osoby pełnoletnie w wieku do 25 lat z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym ze sprzężeniami, które ukończyły gimnazjum mogą być wychowankami ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego nie będąc uczniami żadnej szkoły ponadgimnazjalnej?

Religia w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym

Pytanie: Czy w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym musi być prowadzona religia? W ośrodku przebywają dzieci z upośledzeniem w stopniu głębokim, umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami.

Kształcenie uczniów z różną niepełnosprawnością w jednym oddziale specjalnym

Pytanie: W szkole podstawowej ogólnodostępnej funkcjonują oddziały na II poziomie edukacyjnym: specjalny i integracyjny. Czy w każdym z tych oddziałów możliwe jest jednoczesne kształcenie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym?

Organizacja zajęć religii w nauczaniu indywidualnym

Religia nie jest obowiązkowym zajęciem edukacyjnym, które musi być realizowane w ramach nauczania indywidualnego. Niekiedy jednak rodzice ucznia nalegają, by dziecko miało możliwość uczestniczenia w tych zajęciach. Sprawdź, co możesz zrobić, by uczeń z orzeczeniem o nauczaniu indywidualnym mógł uczestniczyć w lekcjach religii.

Uczeń realizujący obowiązek szkolny w ośrodku wychowawczym pozostający uczniem szkoły

Pytanie: Uczeń realizuje obowiązek szkolny w ośrodku wychowawczym. Wciąż pozostaje jednak uczniem szkoły. Która placówka w takim wypadku powinna przeprowadzać klasyfikację śródroczną i wydaje świadectwo promocyjne.

Zajęcia rewalidacyjne dla ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim

Pytanie: Czy uczniowi z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (upośledzenie w stopniu lekkim) przysługują obligatoryjnie 2 dodatkowe godziny zajęć rewalidacyjnych? Czy można je przeznaczyć na zajęcia wspierające z matematyki? Czy zajęcia te powinny trwać 45 czy 60 minut?

Organizacja świetlicy dla ucznia z upośledzeniem w stopniu głębokim

Pytanie: Czy 20-letni wychowanek grupowych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, realizujący obowiązek nauki w zespole szkół specjalnych, może korzystać ze świetlicy szkolnej?

Dzieci z autyzmem w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym

Pytanie: Czy specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy może przyjmować dzieci z autyzmem, ale w normie intelektualnej? Czy w tym celu wystarczy zmiana w statucie, odpowiednia baza i zgoda organu prowadzącego?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty