Pytanie: Czy w nauczaniu indywidualnym wystawiamy uczniowi ocenę z zachowania?
Pedagog szkolna w gimnazjum w K. wytypowała w tym roku szkolnym około 40 uczniów wymagających zajęć socjoterapeutycznych. Czy dyrektor może zatrudnić socjoterapeutę na pół etatu? Czy inny nauczyciel lub pedagog powinni mieć przydzielone zajęcia socjoterapii w ramach etatu?
Pytanie: Uczeń szkoły podstawowej ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Jest upośledzony umysłowo w stopniu lekkim. Na czym w praktyce szkolnej polega zaniżenie wymagań edukacyjnych, skoro uczeń ma obowiązek zrealizować podstawy programowe?
Pytanie: Uczeń w klasie pierwszej szkoły podstawowej posiadał orzeczenie o kształceniu specjalnym z uwagi na upośledzenie w stopniu lekkim. Złożono mu standardowy arkusz ocen. W klasie czwartej otrzymał orzeczenie o kształceniu specjalnym z uwagi na upośledzenie w stopniu umiarkowanym, na okres do ukończenia szkoły podstawowej. Jak wypełniać funkcjonujący arkusz ocen? Czy istnieje możliwość modyfikacji istniejącego arkusza ocen do ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym? Czy można zmienić standardowy arkusz ocen na dostosowany dla ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym?
Pytanie: Uczeń klasy III ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność ruchową i upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym. Decyzją dyrektora szkoły uzyskał zgodę na realizację obowiązku szkolnego poza szkołą w Ośrodku rehabilitacyjno-edukacyjno wychowawczym. Czy obowiązują go ustawowe egzaminy klasyfikacyjne?
Pytanie: Rodzice ucznia z klasy 5 złożyli wniosek o zwolnienie syna z nauki drugiego języka obcego, który jest językiem obowiązkowym. Chłopiec posiada opinię psychologiczną. Co powinna ona zawierać, żeby można było ucznia zwolnić?
Pytanie: Czy szkoła specjalna, która nie prowadzi oddziału przedszkolnego, może zorganizować zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dziecka 5-letniego, które posiada orzeczenie o potrzebie takich zajęć?
Pytanie: Czy można zwolnić ucznia gimnazjum z niepełnosprawnościami sprzężonymi (autyzm, upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim) z nauczania drugiego języka nowożytnego?
Pytanie: Czy uczeń z zespołem Aspergera, któremu w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego nie wpisano zalecenia zwolnienia z nauki drugiego języka obcego może zostać z niego zwolniony?
Pytanie: Czy rodzic ma prawo nie zgodzić się na zapisy w opinii lub w orzeczeniu (np.: o wszelkiego rodzaju zaburzeniach, upośledzeniu lekkim, o umieszczeniu dziecka w szkole integracyjnej lub w szkole przy zakładzie opieki zdrowotnej) wystawionych po badaniu przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty