Pytanie: Czy poradnia psychologiczno-pedagogiczna może pozytywnie zaopiniować indywidualny program nauki dla tegorocznej absolwentki gimnazjum, która od 1 września 2015 r. rozpocznie naukę w klasie I liceum ogólnokształcącego? Uczennica ta realizowała już indywidualny program nauki w gimnazjum wchodzącym w skład zespołu szkół. Od września br. będzie uczęszczać do LO w tym samym zespole i będzie uczył ją ten sam nauczyciel. Czy wydanie opinii jeszcze przed rozpoczęciem nauki w liceum i przed śródroczną klasyfikacją będzie zgodne z przepisami?
Pytanie: Na jaką podstawę prawną powinna powoływać się poradnia psychologiczno-pedagogiczna przy wydawaniu opinii w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia od 1 września 2015 r.?
Pytanie: Czy uczeń upośledzony w stopniu umiarkowanym lub znacznym musi mieć zapewniony dowóz przez gminę do szkoły ponadgimnazjalnej - każdej czy tylko w najbliższej okolicy? Jeśli tak, to czy do ukończenia szkoły, czy do 21. roku życia?
Pytanie: Czy uczniowie upośledzeni w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz z niepełnosprawnością ruchową nauczani do etapu gimnazjum indywidualnie w domu mogą realizować szkołę specjalną przysposabiającą do pracy nadal w formie nauczania indywidualnego w domu (są to zajęcia praktyczne wymagające specjalnych pomocy i sprzętu)?
Pytanie: Jakie czynności należy wykonać i jakie trzeba spełniać wymagania, aby móc utworzyć poradnię psychologiczno-pedagogiczną?
Pytanie: Czy dyrektor szkoły może odwołać się od orzeczenia zespołu orzekającego poradni psychologiczno-pedagogicznej wystawionej dla swojego ucznia? Jeśli tak, to do jakiego organu?
Pytanie: Szkoła przyjmując ucznia podpisuje z rodzicami umowę o nauczanie. Dziecko w trakcie trwania nauki otrzymuje opinię/orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej, w której są zalecenia dotyczące zapewnienia przez szkołę określonego rodzaju zajęć np. zajęcia logopedyczne, zajęcia socjoterapautyczne. Czy w przypadku kiedy szkoła nie jest w stanie takich zajęć zapewnić może rozwiązać umowę z rodzicami? Czy należy taką klauzulę zawrzeć wcześniej w umowie?
Pytanie: W grudniu 2014 r. uczeń wystąpił do dyrektora szkoły o indywidualny tok nauki umożliwiający mu realizację w ciągu jednego roku szkolnego programu nauczania z zakresu dwóch klas. Na jaki okres w tym przypadku może być udzielona zgoda?
Dzieci, które z uwagi na stan zdrowia realizują nauczanie indywidualne mogą uczestniczyć w życiu szkoły, zajęciach rozwijających ich zainteresowania i uzdolnienia, uroczystościach i imprezach przedszkolnych lub szkolnych, jak również w innych zajęciach w tym także zajęciach edukacyjnych, jeżeli to wynika z indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka - wyjaśnia Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Pytanie: Co dyrektor może zrobić w przypadku, gdy rodzice ucznia odmawiają zdiagnozowania choroby dziecka (podejrzenie autyzmu)?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty