Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Psychiatra dziecięcy w zespole orzekającym poradni psychologiczno - pedagogicznej

Pytanie: Czy przepisy prawa wymagają, by w zespole orzekającym poradni psychologiczno-pedagogicznej uczestniczył psychiatra dziecięcy?

Wniosek o nauczanie indywidualne - przedszkola

Pytanie: Kto powinien skierować do organu prowadzącego wniosek o nauczanie indywidualne dziecka 5-letniego, uczęszczającego do przedszkola, w przypadku nie realizowania obowiązku z przyczyn zdrowotnych? Czy to kompetencje dyrektora przedszkola czy szkoły, w obwodzie której dziecko realizuje obowiązek?

Zwolnienie z realizacji projektu edukacyjnego

Pytanie: Czy uczennicę z upośledzeniem w stopniu lekkim można zwolnić z obowiązku realizacji projektu edukacyjnego? Dziewczynka jest bardzo nieśmiała, ma słaby kontakt rówieśnikami, nie tylko z klasy.

Powtarzanie klasy ze względu na niedojrzałość emocjonalną

Pytanie: Czy można zostawić dziecko, które przyszło do szkoły rok wcześniej, na drugi rok w tej samej klasie, jeżeli widać u niego niedojrzałość emocjonalną i bardzo wolne tempo pracy?

Przyznawanie stypendiów za wyniki w nauce

Pytanie: Według ustawy o systemie oświaty, art.90g ust. 2. stypendium może być przyznane uczniowi, który uzyskał wysoką średnią ocen. Czy znaczy to że każdy złożony wniosek o stypendium musi być rozpatrzony pozytywnie, jeśli uczeń uzyska ustaloną przez radę pedagogiczną średnią ocen?

Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim - część 2

Uczeń upośledzony w szkole ogólnodostępnej to konieczność indywidualizacji pracy z dzieckiem, którego możliwości intelektualne są bardzo ograniczone. Dysfunkcje te mają źródło w nieodwracalnych zmianach centralnego układu nerwowego (CUN). Pomimo wytrwałości i zaangażowania dziecka w obowiązki szkolne, efekty jego pracy często są znikome.

Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim - część 1

Podstawą pracy z uczniem niepełnosprawnym umysłowo są wiedza i przeświadczenie, że dysfunkcje, jakie u niego występują, nie wynikają z negatywnej postawy, a jedynie ze złego funkcjonowania mózgu. Aby zastosować odpowiednie metody pracy z uczniem, trzeba najpierw poznać jego ograniczenia.

Procedura "Niebieskiej Karty" w szkole

Procedura „Niebieskich Kart” obejmuje corocznie od 100 do 150 tysięcy osób. Najczęściej są to kobiety, ale media coraz częściej nagłaśniają drastyczne przypadki przemocy wobec dzieci, w tym także tych najmłodszych. W ramach realizacji „Niebieskiej Karty” w 2010 r. ponad 41 tysięcy dzieci i młodzieży oceniono jako zagrożone przemocą w rodzinie, w tym 27,5 tysiąca. dzieci do 13. roku życia. Według policyjnych raportów to najmniej przypadków od wielu lat. Nadal jest to jednak ogromna liczba zdarzeń zagrożenia zdrowia, a nawet życie dzieci.

Archiwalny Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dla ucznia, który nie ukończył gimnazjum

Pytanie: Uczeń gimnazjum specjalnego nie ukończył szkoły. Od roku szkolnego 2019/2020 stanie się uczniem klasy ósmej szkoły podstawowej. Czy uczeń musi mieć nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?

wydłużenie etapu edukacyjnego

Archiwalny Czy w roku szkolnym 2018/19 można wydłużyć etap edukacyjny w klasie III gimnazjum

Wydłużenie etapu uczniowi klasy III gimnazjalnej w roku szkolnym 2018/2019 jest możliwe. Konsekwencją jest kontynuowanie nauki przez ucznia w klasie VIII szkoły podstawowej (art. 128 ust. 3 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę Prawo oświatowe).

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty