Pytanie: Poradnie, wydając orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego raz wskazują okres roku szkolnego a raz okres prowadzenia zajęć. Który zapis jest poprawny? Czy treść orzeczenia przesądza o tym, czy godziny nauczania indywidualnego mogą być przydzielone w ramach pensum lub uzupełniania etatu?
Pytanie: Czy zajęcia dogoterapii, arteterapii, gimnastyki korekcyjnej, spotkań z psychologiem są zajęciami dydaktycznymi?
Pytanie: Uczeń z orzeczeniem o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym z innego obwodu został przyjęty do klasy integracyjnej. Po ukończeniu klasy III szkoły podstawowej otrzymał orzeczenie o potrzebie kształcenia indywidualnego. Czy dyrektor musi zagwarantować uczniowi z innego obwodu nauczanie indywidualne? Czy taki obowiązek ma szkoła, w której obwodzie uczeń mieszka?
Pytanie: Czy dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej może zakwestionować diagnozę psychologa i pedagoga, jeśli przeprowadzone testy ewidentnie wskazują na dysleksję, a wydana opinia zawiera sformułowanie "nie stwierdza się zaburzeń o podłożu dyslektycznym". Jakie działania może podjąć dyrektor w związku z ww. sytuacją?
Pytanie: Czy zespół orzekający może odmówić rozpatrzenia wniosku rodziców o nauczanie indywidualne dla pełnoletniego dziecka? Czy można rozpatrzyć taki wniosek złożony przez pełnoletniego ucznia?
Pytanie: Czy można uczniowi aplikującemu do drugiej klasy technikum, który ukończył pierwszą klasę liceum ogólnokształcącego, po zdaniu wyznaczonych egzaminów klasyfikacyjnych, z przedmiotów nie objętych programem liceum (w tym zawodowych) zaproponować indywidualny tok nauki? Jeśli tak, to na jakich zasadach?
Pytanie: Czy osoby pełnoletnie w wieku do 25 lat z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym ze sprzężeniami, które ukończyły gimnazjum mogą być wychowankami ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego nie będąc uczniami żadnej szkoły ponadgimnazjalnej?
Pytanie: Czy w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym musi być prowadzona religia? W ośrodku przebywają dzieci z upośledzeniem w stopniu głębokim, umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami.
Pytanie: W szkole podstawowej ogólnodostępnej funkcjonują oddziały na II poziomie edukacyjnym: specjalny i integracyjny. Czy w każdym z tych oddziałów możliwe jest jednoczesne kształcenie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym?
Religia nie jest obowiązkowym zajęciem edukacyjnym, które musi być realizowane w ramach nauczania indywidualnego. Niekiedy jednak rodzice ucznia nalegają, by dziecko miało możliwość uczestniczenia w tych zajęciach. Sprawdź, co możesz zrobić, by uczeń z orzeczeniem o nauczaniu indywidualnym mógł uczestniczyć w lekcjach religii.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty