Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego - na jaki okres powinno być wydawane?

Pytanie: Poradnie, wydając orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego raz wskazują okres roku szkolnego a raz okres prowadzenia zajęć. Który zapis jest poprawny? Czy  treść orzeczenia przesądza o tym, czy godziny nauczania indywidualnego mogą być przydzielone w ramach pensum lub uzupełniania etatu?

Dogoterapia, arterapia, gimnastyka korekcyjna, spotkania z psychologiem - czy są to zajęcia dydaktyczne?

Pytanie: Czy zajęcia dogoterapii, arteterapii, gimnastyki korekcyjnej, spotkań z psychologiem są zajęciami dydaktycznymi?

Organizacja nauczania indywidualnego dla ucznia, który uczęszcza do szkoły spoza obwodu

Pytanie: Uczeń z orzeczeniem o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym z innego obwodu został przyjęty do klasy integracyjnej. Po ukończeniu klasy III szkoły podstawowej otrzymał orzeczenie o potrzebie kształcenia indywidualnego. Czy dyrektor musi zagwarantować uczniowi z innego obwodu nauczanie indywidualne? Czy taki obowiązek ma szkoła, w której obwodzie uczeń mieszka?

Zakwestionowanie diagnozy przez dyrektora poradni psychologiczno - pedagogicznej

Pytanie: Czy dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej może zakwestionować diagnozę psychologa i pedagoga, jeśli przeprowadzone testy ewidentnie wskazują na dysleksję, a wydana opinia zawiera sformułowanie "nie stwierdza się zaburzeń o podłożu dyslektycznym". Jakie działania może podjąć dyrektor w związku z ww. sytuacją?

Wniosek o nauczanie indywidualne dla pełnoletniego ucznia - kto powinien go złożyć?

Pytanie: Czy zespół orzekający może odmówić rozpatrzenia wniosku rodziców o nauczanie indywidualne dla pełnoletniego dziecka? Czy można rozpatrzyć taki wniosek złożony przez pełnoletniego ucznia?

Indywidualny tok nauki dla ucznia po I klasie liceum ogólnokształcącego aplikującego do II klasy technikum

Pytanie: Czy można uczniowi aplikującemu do drugiej klasy technikum, który ukończył pierwszą klasę liceum ogólnokształcącego, po zdaniu wyznaczonych egzaminów klasyfikacyjnych, z przedmiotów nie objętych programem liceum (w tym zawodowych) zaproponować indywidualny tok nauki? Jeśli tak, to na jakich zasadach?

Osoba pełnoletnia z upośledzeniem umysłowym, która nie jest uczniem żadnej szkoły - może być wychowankiem ośrodka wychowawczego?

Pytanie: Czy osoby pełnoletnie w wieku do 25 lat z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym ze sprzężeniami, które ukończyły gimnazjum mogą być wychowankami ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego nie będąc uczniami żadnej szkoły ponadgimnazjalnej?

Religia w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym

Pytanie: Czy w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym musi być prowadzona religia? W ośrodku przebywają dzieci z upośledzeniem w stopniu głębokim, umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami.

Kształcenie uczniów z różną niepełnosprawnością w jednym oddziale specjalnym

Pytanie: W szkole podstawowej ogólnodostępnej funkcjonują oddziały na II poziomie edukacyjnym: specjalny i integracyjny. Czy w każdym z tych oddziałów możliwe jest jednoczesne kształcenie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym?

Organizacja zajęć religii w nauczaniu indywidualnym

Religia nie jest obowiązkowym zajęciem edukacyjnym, które musi być realizowane w ramach nauczania indywidualnego. Niekiedy jednak rodzice ucznia nalegają, by dziecko miało możliwość uczestniczenia w tych zajęciach. Sprawdź, co możesz zrobić, by uczeń z orzeczeniem o nauczaniu indywidualnym mógł uczestniczyć w lekcjach religii.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty