Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Poradnia psychologiczno-pedagogiczna - jakie czynności należy podjąć do jej założenia

Pytanie: Jakie czynności należy wykonać i jakie trzeba spełniać wymagania, aby móc utworzyć poradnię psychologiczno-pedagogiczną?

Prawo odwołania od orzeczeń poradni - komu przysługuje

Pytanie: Czy dyrektor szkoły może odwołać się od orzeczenia zespołu orzekającego poradni psychologiczno-pedagogicznej wystawionej dla swojego ucznia? Jeśli tak, to do jakiego organu?

Rozwiązanie umowy ze szkołą niepubliczną, gdy nie może ona zorganizować dla ucznia zajęć zaleconych przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną

Pytanie: Szkoła przyjmując ucznia podpisuje z rodzicami umowę o nauczanie. Dziecko w trakcie trwania nauki otrzymuje opinię/orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej, w której są zalecenia dotyczące zapewnienia przez szkołę określonego rodzaju zajęć np. zajęcia logopedyczne, zajęcia socjoterapautyczne. Czy w przypadku kiedy szkoła nie jest w stanie takich zajęć zapewnić może rozwiązać umowę z rodzicami? Czy należy taką klauzulę zawrzeć wcześniej w umowie?

Zgoda na indywidualny program nauczania w trakcie roku szkolnego - na jaki okres

Pytanie: W grudniu 2014 r. uczeń wystąpił do dyrektora szkoły o indywidualny tok nauki umożliwiający mu realizację w ciągu jednego roku szkolnego programu nauczania z zakresu dwóch klas. Na jaki okres w tym przypadku może być udzielona zgoda?

MEN: Uczniowie objęci nauczaniem indywidualnym mogą brać udział w zajęciach klasowych

Dzieci, które z uwagi na stan zdrowia realizują nauczanie indywidualne mogą uczestniczyć w życiu szkoły, zajęciach rozwijających ich zainteresowania i uzdolnienia, uroczystościach i imprezach przedszkolnych lub szkolnych, jak również w innych zajęciach w tym także zajęciach edukacyjnych, jeżeli to wynika z indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka - wyjaśnia Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Rodzice odmawiają zdiagnozowania choroby dziecka - co powinien zrobić dyrektor?

Pytanie: Co dyrektor może zrobić w przypadku, gdy rodzice ucznia odmawiają zdiagnozowania choroby dziecka (podejrzenie autyzmu)?

Orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego - na jaki okres powinno być wydawane?

Pytanie: Poradnie, wydając orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego raz wskazują okres roku szkolnego a raz okres prowadzenia zajęć. Który zapis jest poprawny? Czy  treść orzeczenia przesądza o tym, czy godziny nauczania indywidualnego mogą być przydzielone w ramach pensum lub uzupełniania etatu?

Dogoterapia, arterapia, gimnastyka korekcyjna, spotkania z psychologiem - czy są to zajęcia dydaktyczne?

Pytanie: Czy zajęcia dogoterapii, arteterapii, gimnastyki korekcyjnej, spotkań z psychologiem są zajęciami dydaktycznymi?

Organizacja nauczania indywidualnego dla ucznia, który uczęszcza do szkoły spoza obwodu

Pytanie: Uczeń z orzeczeniem o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym z innego obwodu został przyjęty do klasy integracyjnej. Po ukończeniu klasy III szkoły podstawowej otrzymał orzeczenie o potrzebie kształcenia indywidualnego. Czy dyrektor musi zagwarantować uczniowi z innego obwodu nauczanie indywidualne? Czy taki obowiązek ma szkoła, w której obwodzie uczeń mieszka?

Zakwestionowanie diagnozy przez dyrektora poradni psychologiczno - pedagogicznej

Pytanie: Czy dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej może zakwestionować diagnozę psychologa i pedagoga, jeśli przeprowadzone testy ewidentnie wskazują na dysleksję, a wydana opinia zawiera sformułowanie "nie stwierdza się zaburzeń o podłożu dyslektycznym". Jakie działania może podjąć dyrektor w związku z ww. sytuacją?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty