Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Archiwalny Czy można zrezygnować z zajęć rewalidacyjnych

Pytanie: Do szkoły wpłynęło orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – uczeń słabowidzący – w orzeczeniu nie ma ani słowa o zajęciach rewalidacyjnych. Czy należy takie zajęcia wprowadzić? Czy rodzice mogą z nich zrezygnować?

Archiwalny Organizacja zajęć dla ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym

Pytanie: W gimnazjum ogólnodostępnym będzie uczeń z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym. Rodzice podjęli taką decyzję, ponieważ jest to szkoła położona najbliżej miejsca zamieszkania. Jak zorganizować dla niego nauczanie?

Archiwalny Zatrudnienie pomocy nauczyciela w ośrodku szkolno-wychowawczym

Pytanie: Kogo można zatrudnić do wsparcia nauczyciela w ośrodku szkolno-wychowawczym? Jaka jest podstawa prawna?

Archiwalny Zwrot kosztów przez szkołę za terapię dziecka prowadzoną poza placówką

Pytanie: Czy rodzic ucznia, który wymaga terapii sensorycznej (SI), może obciążyć szkołę kosztami dodatkowych zajęć? Szkoła nie zapewnia terapii sensorycznej, która wynika ze wskazań orzeczenia, ponieważ nie dysponuje odpowiednimi fachowcami i warunkami. Dziecko ma przydzielonego asystenta.

Archiwalny Dodatkowe zatrudnienie nauczyciela dla ucznia z zespołem Aspergera

Pytanie: Uczeń z zespołem Aspergera jest w gimnazjum, nie potrzebuje - zdaniem nauczycieli - nauczyciela wspomagającego. Czy dyrektor szkoły musi zorganizować dla niego nauczyciela wspomagającego i jaką rolę miałby odgrywać? Czy, jeżeli rodzic zwróciłby się z takim wnioskiem do dyrektora, można nie zrealizować tego wymagania z rozporządzenia?

Archiwalny Działania w związku z zespołową organizacją pracy nauczycieli w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Pytanie: Czy w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej trzeba corocznie powoływać dla każdego ucznia zespół do pomocy? Czy można ustalić ten zespół na cały etap edukacyjny? Czy zarządzenie może mieć formę ogólną?

Archiwalny Zwolnienie z WF-u ucznia niepełnosprawnego - czy potrzebna opinia lekarska

Pytanie: Na jakiej podstawie można zwolnić z zajęć wychowania fizycznego ucznia posiadającego orzeczenie o kształceniu specjalnym ze względu na niepełnosprawność sprzężoną, tj. niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym i niepełnosprawność ruchową (uczeń poruszający się na wózku) oraz orzeczenie o nauczaniu indywidualnym? Czy konieczne jest zaświadczenie od lekarza rodzinnego i wniosek rodziców, czy dyrektor szkoły na podstawie ww. dokumentów ma prawo wydać taką decyzję?

Archiwalny Czas odbywania zajęć wynikających z orzeczenia poradni

Pytanie: Uczeń posiada orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej, ma przyznane zajęcia dodatkowe. Kiedy uczeń ma realizować te godziny, jeśli rodzic nie zgadza się na ich realizowanie poza godzinami wynikającymi z tygodniowego rozkładu zajęć ucznia?

Archiwalny Orzeczenie o potrzebie uczęszczania do klasy integracyjnej dla ucznia gimnazjum

Gdy w trakcie roku szkolnego uczeń gimnazjum otrzymuje orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze wskazaniem, że ma uczęszczać do klasy integracyjnej, a takiej nie ma w szkole ogólnodostępnej, do której uczęszcza, możliwe są 3 rozwiązania. Sprawdź jakie.

Archiwalny Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim

Pytanie: Uczeń klasy III szkoły podstawowej ogólnodostępnej decyzją poradni psychologiczno-pedagogicznej otrzymał orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim. Organ prowadzący zakwalifikował ucznia do dodatkowych zajęć w ramach istniejących zespołów korekcyjno-kompensacyjnych w wymiarze 1 godziny tygodniowo, do końca klasy III. Czy zajęcia rewalidacyjne mogą być realizowane w formie uczestnictwa dziecka w zajęciach zespołu korekcyjno-kompensacyjnego?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty