Pytanie: Uczeń realizuje obowiązek szkolny w ośrodku wychowawczym. Wciąż pozostaje jednak uczniem szkoły. Która placówka w takim wypadku powinna przeprowadzać klasyfikację śródroczną i wydaje świadectwo promocyjne.
Pytanie: Czy uczniowi z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (upośledzenie w stopniu lekkim) przysługują obligatoryjnie 2 dodatkowe godziny zajęć rewalidacyjnych? Czy można je przeznaczyć na zajęcia wspierające z matematyki? Czy zajęcia te powinny trwać 45 czy 60 minut?
Pytanie: Czy 20-letni wychowanek grupowych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, realizujący obowiązek nauki w zespole szkół specjalnych, może korzystać ze świetlicy szkolnej?
Pytanie: Czy specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy może przyjmować dzieci z autyzmem, ale w normie intelektualnej? Czy w tym celu wystarczy zmiana w statucie, odpowiednia baza i zgoda organu prowadzącego?
Pytanie: Czy przepisy prawa wymagają, by w zespole orzekającym poradni psychologiczno-pedagogicznej uczestniczył psychiatra dziecięcy?
Pytanie: Kto powinien skierować do organu prowadzącego wniosek o nauczanie indywidualne dziecka 5-letniego, uczęszczającego do przedszkola, w przypadku nie realizowania obowiązku z przyczyn zdrowotnych? Czy to kompetencje dyrektora przedszkola czy szkoły, w obwodzie której dziecko realizuje obowiązek?
Pytanie: Czy uczennicę z upośledzeniem w stopniu lekkim można zwolnić z obowiązku realizacji projektu edukacyjnego? Dziewczynka jest bardzo nieśmiała, ma słaby kontakt rówieśnikami, nie tylko z klasy.
Pytanie: Czy można zostawić dziecko, które przyszło do szkoły rok wcześniej, na drugi rok w tej samej klasie, jeżeli widać u niego niedojrzałość emocjonalną i bardzo wolne tempo pracy?
Pytanie: Według ustawy o systemie oświaty, art.90g ust. 2. stypendium może być przyznane uczniowi, który uzyskał wysoką średnią ocen. Czy znaczy to że każdy złożony wniosek o stypendium musi być rozpatrzony pozytywnie, jeśli uczeń uzyska ustaloną przez radę pedagogiczną średnią ocen?
Uczeń upośledzony w szkole ogólnodostępnej to konieczność indywidualizacji pracy z dzieckiem, którego możliwości intelektualne są bardzo ograniczone. Dysfunkcje te mają źródło w nieodwracalnych zmianach centralnego układu nerwowego (CUN). Pomimo wytrwałości i zaangażowania dziecka w obowiązki szkolne, efekty jego pracy często są znikome.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty