Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Archiwalny Zwolnienie z WF-u ucznia niepełnosprawnego - czy potrzebna opinia lekarska

Pytanie: Na jakiej podstawie można zwolnić z zajęć wychowania fizycznego ucznia posiadającego orzeczenie o kształceniu specjalnym ze względu na niepełnosprawność sprzężoną, tj. niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym i niepełnosprawność ruchową (uczeń poruszający się na wózku) oraz orzeczenie o nauczaniu indywidualnym? Czy konieczne jest zaświadczenie od lekarza rodzinnego i wniosek rodziców, czy dyrektor szkoły na podstawie ww. dokumentów ma prawo wydać taką decyzję?

Archiwalny Czas odbywania zajęć wynikających z orzeczenia poradni

Pytanie: Uczeń posiada orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej, ma przyznane zajęcia dodatkowe. Kiedy uczeń ma realizować te godziny, jeśli rodzic nie zgadza się na ich realizowanie poza godzinami wynikającymi z tygodniowego rozkładu zajęć ucznia?

Archiwalny Orzeczenie o potrzebie uczęszczania do klasy integracyjnej dla ucznia gimnazjum

Gdy w trakcie roku szkolnego uczeń gimnazjum otrzymuje orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze wskazaniem, że ma uczęszczać do klasy integracyjnej, a takiej nie ma w szkole ogólnodostępnej, do której uczęszcza, możliwe są 3 rozwiązania. Sprawdź jakie.

Archiwalny Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim

Pytanie: Uczeń klasy III szkoły podstawowej ogólnodostępnej decyzją poradni psychologiczno-pedagogicznej otrzymał orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim. Organ prowadzący zakwalifikował ucznia do dodatkowych zajęć w ramach istniejących zespołów korekcyjno-kompensacyjnych w wymiarze 1 godziny tygodniowo, do końca klasy III. Czy zajęcia rewalidacyjne mogą być realizowane w formie uczestnictwa dziecka w zajęciach zespołu korekcyjno-kompensacyjnego?

Archiwalny 10 zasad organizacji indywidualnego toku oraz indywidualnego program nauki

Każdy uczeń szczególnie uzdolniony ma możliwość rozwoju swoich uzdolnień oraz ukończenia szkoły w skróconym czasie, jeśli po spełnieniu określonych warunków uzyska zezwolenie dyrektora na indywidualny program lub tok nauki. Są to formy pracy skierowane do ucznia zdolnego, także uzdolnionego sportowo. Sprawdź z czym się wiąże oraz czym się różni indywidualny tok od indywidualnego programu nauki. Dowiedz się, jakie wymagania musi spełnić uczeń, który jest uzdolniony kierunkowo a nie radzi sobie z innymi przedmiotami.

Archiwalny Promowanie ucznia klas I-III w ciągu roku szkolnego

Pytanie: Czy bardzo zdolny uczeń kl. I szkoły podstawowej może zostać promowany od razu do kl. III? Jakie zasady i procedury są wymagane w takich sytuacjach?

Archiwalny Zwolnienie ucznia z nauki języka obcego

Pytanie: Rodzice ucznia klasy IV złożyli podanie z prośbą o zwolnienie ucznia z zajęć języka angielskiego i o egzamin klasyfikacyjny na semestr i koniec roku. Argumentacja jest taka, że uczeń zna bardzo dobrze język angielski: matka ucznia jest angielką, w domu większość rozmów prowadzona jest po angielsku. Każdy wolny czas uczeń spędza z rodziną w Angli. Uczeń na lekcjach się nudzi. Proszę o informację, co mogę zrobić w takiej stuacji?

Archiwalny Bezpłatny dowóz niepełnosprawnego ucznia do szkoły - na jakiej podstawie?

Pytanie: Czy można uznać prawo do bezpłatnego dowozu do szkoły dziecka niepełnosprawnego na podstawie wyłącznie orzeczenia o niepełnosprawności wydanego przez powiatowy zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności? Czy powinno to być orzeczenie wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej?

Archiwalny Świadectwo i arkusz ocen dla ucznia z autyzmem objętego nauczaniem indywidualnym

Pytanie: Jakie świadectwo i jaki arkusz ocen należy wypełnić dla ucznia z autyzmem, który uczęszcza w roku szkolnym 2015/2016 do klasy pierwszej szkoły podstawowej? Czy w arkuszu ocen, w pozycji "Informacja o indywidualnym programie lub toku nauki" wpisuje się informacje o nauczaniu indywidualnym tego ucznia?

uczeń z zeszytami

Archiwalny 15 zmian w kształceniu uczniów niepełnosprawnych od nowego roku szkolnego

Od 1 września br. kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego należy zorganizować według przepisów nowego rozporządzenia. Dyrektorzy szkół muszą zwrócić uwagę m.in. na możliwość zmniejszenia liczby uczniów w oddziałach integracyjnych. Od 1 stycznia 2016 r. będzie też obowiązek zatrudnienia nauczycieli wspomagających, do tego czasu dodatkowe zatrudnienie będzie możliwe za zgodą organu prowadzącego.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty