Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim - część 1

Podstawą pracy z uczniem niepełnosprawnym umysłowo są wiedza i przeświadczenie, że dysfunkcje, jakie u niego występują, nie wynikają z negatywnej postawy, a jedynie ze złego funkcjonowania mózgu. Aby zastosować odpowiednie metody pracy z uczniem, trzeba najpierw poznać jego ograniczenia.

Procedura "Niebieskiej Karty" w szkole

Procedura „Niebieskich Kart” obejmuje corocznie od 100 do 150 tysięcy osób. Najczęściej są to kobiety, ale media coraz częściej nagłaśniają drastyczne przypadki przemocy wobec dzieci, w tym także tych najmłodszych. W ramach realizacji „Niebieskiej Karty” w 2010 r. ponad 41 tysięcy dzieci i młodzieży oceniono jako zagrożone przemocą w rodzinie, w tym 27,5 tysiąca. dzieci do 13. roku życia. Według policyjnych raportów to najmniej przypadków od wielu lat. Nadal jest to jednak ogromna liczba zdarzeń zagrożenia zdrowia, a nawet życie dzieci.

Archiwalny Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dla ucznia, który nie ukończył gimnazjum

Pytanie: Uczeń gimnazjum specjalnego nie ukończył szkoły. Od roku szkolnego 2019/2020 stanie się uczniem klasy ósmej szkoły podstawowej. Czy uczeń musi mieć nowe orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?

wydłużenie etapu edukacyjnego

Archiwalny Czy w roku szkolnym 2018/19 można wydłużyć etap edukacyjny w klasie III gimnazjum

Wydłużenie etapu uczniowi klasy III gimnazjalnej w roku szkolnym 2018/2019 jest możliwe. Konsekwencją jest kontynuowanie nauki przez ucznia w klasie VIII szkoły podstawowej (art. 128 ust. 3 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę Prawo oświatowe).

Archiwalny Sposoby realizacji doradztwa zawodowego w IPET-ach

Pytanie: Czy w IPET ucznia rozpoczynającego II etap edukacji trzeba umieścić informację o sposobach realizacji doradztwa zawodowego w związku z faktem, że obowiązuje wewnątrzszkolny program doradztwa?

Archiwalny Absolwent gimnazjum z niepełnosprawnościami – czy może uczyć się w szkole przysposabiającej do pracy

Pytanie: Czy absolwent gimnazjum z niepełnosprawnością sprzężoną (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim i ruchowa) w roku szkolnym 2018/2019 może rozpocząć naukę w szkole przysposabiającej do pracy?

Archiwalny Liczba uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w oddziale szkoły specjalnej – czy zmieniły się przepisy

Pytanie: Ilu maksymalnie uczniów powinien liczyć w szkole specjalnej oddział dla uczniów wyłącznie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim zgodnie z rozporządzeniem MEN z 4 kwietnia 2018 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół?

Archiwalny Wydłużenie etapu edukacyjnego uczniowi gimnazjum

Pytanie: W zespole szkół jest szkoła podstawowa i jest tylko II klasa gimnazjum. W klasie gimnazjalnej mamy ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym. Czy możemy zastosować procedurę wydłużenia etapu edukacyjnego dla tego ucznia?

Pensum dla nauczycieli bibliotekarzy wynosi 30 godzin

Archiwalny Ograniczenia kompetencji poradni niepublicznych - po zmianie przepisów

Niepubliczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne mogą wydawać opinie w sprawach określonych w ustawie Prawo oświatowe oraz Kodeks pracy, jednak w niektórych przypadkach ustawodawca zastrzegł kompetencje jedynie dla poradni publicznych. Sprawdzamy, w jakich sprawach niepubliczne poradnie mogą wydawać opinie, a jakie ograniczenia weszły w życie!

Archiwalny Czy informacja o zwolnieniu z drugiego języka obcego powinna być zawarta w orzeczeniu

Pytanie: Czy w treści orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego powinna znajdować się informacja o „potrzebie zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka nowożytnego”? Czy w przypadku posiadania przez ucznia orzeczenia potrzebny jest wniosek pisemny rodzica o dokonanie zwolnienia decyzją administracyjną dyrektora szkoły?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty