Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Archiwalny Przyjęcie ucznia do oddziału integracyjnego i nauczanie indywidualne jako jednoczesne formy kształcenia

Pytanie: Uczeń ze stwierdzonym autyzmem oraz upośledzeniem stopnia lekkiego został skierowany do kształcenia specjalnego. Rodzic równocześnie ubiegał się też o nauczanie indywidualne, przedstawiając zaświadczenie lekarskie - orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego zostało również wydane. Rodzic ubiega się o przyjęcie do oddziału integracyjnego. Czy w przypadku przyznania nauczania indywidualnego, przyjęcie do oddziału integracyjnego jest uzasadnione?

Archiwalny Zastosowanie indywidualnego toku nauczania u ucznia szkoły specjalnej

Pytanie: Jakie kroki może podjąć szkoła wobec ucznia szkoły specjalnej, który - według kadry nauczycielskiej - wymaga indywidualnego toku nauczania?

Archiwalny Przedłużenie etapu edukacyjnego ucznia niepełnosprawnego - jaka procedura

Pytanie: Czy przedłużenie okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, oraz zgody rodziców ucznia podejmuje rada pedagogiczna uchwałą czy wystarczy decyzja dyrektora?

Archiwalny Nauczanie indywidualne prowadzone na terenie szkoły - jakie dokumenty należy przygotować?

Pytanie: Jakie dokumenty obowiązują przy nauczaniu indywidualnym ucznia II klasy szkoły podstawowej, który na zajęcia indywidualne przychodzi do szkoły?

Archiwalny Legitymacja szkolna dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, ale bez orzeczenia o niepełnosprawności

Pytanie: Jaką legitymację szkolną należy wydać uczniowi z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, posiadającemu orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego? Uczeń nie posiada orzeczenia powiatowego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności. Czy zatem można wydać mu legitymację dla niepełnosprawnych MEN-I/51/2 i rodzicowi zaświadczenie uprawniające do ulgowych przejazdów MI-1/2002?

Archiwalny Wydłużenie etapu edukacyjnego dla ucznia objętego nauczaniem indywidualnym

Pytanie: Czy można wydłużyć etap edukacyjny dla ucznia klasy III zasadniczej szkoły zawodowej objętego nauczaniem indywidualnym?

Archiwalny Kiedy gmina może odmówić zwrotu kosztów za dowóz niepełnosprawnego ucznia do miejsca zamieszkania?

Pytanie: Czy gmina może odmówić zwrotu kosztów za dowóz dziecka z miejsca zamieszkania do specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego? Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz skierowanie od starosty. Od 5 maja 2014 r. został przyjęty do ośrodka, przebywa w internacie. W poniedziałki i piątki jest dowożony i odwożony do miejsca zamieszkania przez samochód należący do ośrodka. Dyrektor ośrodka zwrócił się do burmistrza z prośbą o podpisanie umowy na dowóz uczenia oraz zwrot kosztów dowozu. Gmina odmówiła zwrotu kosztów. Czy miała do tego prawo?

Archiwalny Odroczenie obowiązku szkolnego o więcej niż 1 rok

Pytanie: Czy można odroczyć obowiązek szkolny na okres dłuższy niż 1 rok dziecku, które posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?

Archiwalny Wydłużenie etapu edukacyjnego uczniowi III klasy szkoły przysposabiającej do pracy

Pytanie: Czy można wydłużyć etap edukacyjny uczniowi w III klasie szkoły przysposabiającej do pracy? Uczeń miał już 2-krotnie wydłużany etap edukacyjny.

Archiwalny Organizacja wczesnego wspomagania dla dziecka na wniosek ośrodka pomocy społecznej

Pytanie: Czy dyrektor szkoły może zorganizować wczesne wspomaganie rozwoju dla trzyletniego dziecka nie uczęszczającego do oddziału przedszkolnego na wniosek Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej? Rodzina nie zgłosiła się do dyrektora szkoły i nie przedstawiła opinii, w oparciu o którą ma być organizowane wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty