Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Archiwalny Orzeczenie o kształceniu specjalnym ucznia, który nie otrzymał promocji w gimnazjum

Pytanie: Uczeń w roku szkolnym 2016/2017 był uczniem klasy I gimnazjum z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego do ukończenia gimnazjum. Nie otrzymał jednak promocji i aktualnie jest uczniem klasy VII szkoły podstawowej. Jakie powinien mieć orzeczenie – do ukończenia szkoły podstawowej czy orzeczenia nie zmienia się?

Archiwalny Decyzja w sprawie spełniania obowiązku szkolnego i przedszkolnego poza szkołą na podstawie opinii poradni

Pytanie: Czy do podjęcia decyzji o spełnianiu obowiązku szkolnego/przedszkolnego poza szkołą/przedszkolem konieczna jest opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej?

Archiwalny Liczba uczniów z różnymi niepełnosprawnościami w oddziale specjalnym

Pytanie: Ilu uczniów – wg nowego rozporządzenia MEN – może liczyć oddział w szkole specjalnej przeznaczony wspólnie dla uczniów z jedną niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i z niepełnosprawnościami sprzężonymi (np. niepełnosprawność w stopniu lekkim i niepełnosprawność ruchowa)?

Archiwalny Czy kształcenie specjalne wymaga złożenia wniosku przez rodziców ucznia

Pytanie: Czy rodzic ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego powinien złożyć pisemny wniosek do dyrektora szkoły o organizację takiego kształcenia? Czy wystarczy złożyć orzeczenie?

Archiwalny Czy możliwe jest dodatkowe wprowadzenie ocen wyrażonych w stopniach dla ucznia z niepełnosprawnością

Pytanie: Sprawa dotyczy dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym chodzącego do klasy integracyjnej w gimnazjum. Czy zgodnie z przepisami można uczniowi stawiać oceny cząstkowe wyrażone cyframi w dzienniku, by nie czuło się wyobcowane w klasie, docenione i miało poczucie integracji? Szczególnie gdy uczeń uczestniczy w większości zajęć z klasą i bywa odpytywane oraz pisze wszystkie sprawdziany z materiału omawianego na lekcji w treści i formie dostosowanej do swoich możliwości?

Archiwalny Nauczanie indywidualne – powierzenie prowadzenia zajęć nauczycielom

Pytanie: Dyrektor szkoły organizuje nauczanie indywidualne dla ucznia gimnazjum w wymiarze 10 godzin tygodniowo. Na jakiej podstawie może rozłożyć te godziny? Czy nauczyciel mający kwalifikacje np. do przyrody i biologii, może mieć zajęcia indywidualne z uczniem z przedmiotów: geografia i fizyka?

Archiwalny Czy można zrezygnować z zajęć rewalidacyjnych

Pytanie: Do szkoły wpłynęło orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – uczeń słabowidzący – w orzeczeniu nie ma ani słowa o zajęciach rewalidacyjnych. Czy należy takie zajęcia wprowadzić? Czy rodzice mogą z nich zrezygnować?

Archiwalny Organizacja zajęć dla ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym

Pytanie: W gimnazjum ogólnodostępnym będzie uczeń z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym. Rodzice podjęli taką decyzję, ponieważ jest to szkoła położona najbliżej miejsca zamieszkania. Jak zorganizować dla niego nauczanie?

Archiwalny Zatrudnienie pomocy nauczyciela w ośrodku szkolno-wychowawczym

Pytanie: Kogo można zatrudnić do wsparcia nauczyciela w ośrodku szkolno-wychowawczym? Jaka jest podstawa prawna?

Archiwalny Nierealizowanie przez szkołę pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Pytanie: W jakim trybie rodzic może egzekwować od szkoły realizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Czy zalecenia zawarte w opinii są dla szkoły obowiązujące i jakie wynikają z tego faktu konsekwencje prawne, gdy placówka - zdaniem rodzica - nie realizuje umieszczonych tam zapisów?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty