Pytanie: Rodzic ucznia z orzeczeniem złożył wniosek o rezygnację z zajęć rewalidacyjnych. Następnie po kilku dniach doniósł opinię o zwolnieniu dziecka z drugiego języka obcego. Czy należy zrobić modyfikację IPET-u za każdym razem? Czy za każdym razem musi także zebrać się zespół?
Pytanie: Jaką dokumentację powinien prowadzić nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne dla ucznia z zespołem Aspergera?
Pytanie: Pytanie dotyczące zajęć korekcyjno-kompensacyjnych na pierwszym etapie edukacyjnym. Jakie dokumenty obowiązują nauczyciela wychowawcę oraz nauczyciela prowadzącego te zajęcia? Jaki dziennik prowadzić, jak powinien wyglądać program do tych zajęć oraz inna niezbędna dokumentacja? Czy zajęcia te muszą być poddawane ewaluacji?
Pytanie: Czy specjalista prowadzący zajęcia rewalidacyjne dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może je zakończyć? Specjaliści prowadzący rewalidację po 3 latach uznali, że nastąpiły efekty i należy zakończyć zajęcia. Uczeń nie będzie miał 2 godzin rewalidacji. Czy tak może być?
Pytanie: Kto może występować do szkoły o wydanie opinii o funkcjonowaniu ucznia (rodzic, instytucje)? Kto taką opinię sporządza: wychowawca, pedagog, specjalista? Czy zapisy o wydawaniu opinii powinny znaleźć się w statucie szkoły?
Pytanie: Rodzice pełnoletniego ucznia z niepełnosprawnością intelektualną, nie potrafiącego podpisać się, wystąpili do poradni o wydanie orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Uczeń nie jest ubezwłasnowolniony, a nauczanie indywidualne w pełni jest uzasadnione. Kto w takiej sytuacji powinien podpisać wniosek?
Pytanie: W klasach I-III szkoły podstawowej jest uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera. Zgodnie z zaleceniami z orzeczenia przyznano uczniowi pomoc nauczyciela. Rodzice zgłosili dziecko do świetlicy szkolnej po obowiązkowych lekcjach. Czy pomoc nauczyciela powinna również być z dzieckiem w świetlicy?
Pytanie: Czy opinie psychologiczno-pedagogiczne (wydawane przez poradnie publiczne i prywatne), dotyczące np. dysleksji rozwojowej, zaburzeń lękowych, zaburzeń emocjonalnych; zaświadczenia psychologiczne dotyczące np. zaburzeń identyfikacji płciowej, zaburzeń depresyjnych; zaświadczenia lekarskie dotyczące np. zaburzeń lękowych – są dokumentami wiążącymi dla szkoły? Czy jest obowiązek stosowania się do zawartych tam wskazań dla szkoły, nauczycieli i dostosowywania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych ucznia?
Pytanie: Czy podczas przerwy śródlekcyjnej nauczyciel wspomagający przebywa ze swoim podopiecznym na korytarzu?
Pytanie: Czy dziennik zajęć rewalidacyjnych może być prowadzony w formie papierowej, czy w formie elektronicznej, jeśli w szkole prowadzony jest dziennik elektroniczny?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty