Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Obserwacja dziecka w szkole przez psychologa spoza szkoły

Czy dyrektor może wyrazić zgodę na obserwację dziecka przez psychologa spoza szkoły

Na jakich zasadach można umożliwić obserwację dziecka na terenie szkoły przez psychologa z gabinetu prywatnego? Czy obecnie w związku z pandemią i ograniczeniami epidemiologicznymi można udzielić zgody na przeprowadzenie takiej obserwacji? Podpowiadamy, co w takiej sytuacji może zrobić dyrektor szkoły.

Subwencja na ucznia o specjalnych potrzebach – co dokładnie obejmuje

Pytanie: Czy subwencja dla ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych powinna być przeznaczona w całości wyłącznie na kształcenie specjalne? Czy również na inne zajęcia, na które uczęszcza uczeń? W jaki sposób powinna być skalkulowana roczna kwota dotacji na dzieci z orzeczeniem na potrzeby wyliczenia planów finansowych? Chodzi o dotację dla szkoły samorządowej, bez oddziałów integracyjnych i specjalnych. Czy z subwencji na ucznia z orzeczeniem można przeznaczyć część środków na inne niż wynikające z orzeczenia zadania szkoły?

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – jakie dokumenty obowiązują nauczyciela

Pytanie: Pytanie dotyczące zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w pierwszym etapie kształcenia. Jakie dokumenty obowiązują nauczyciela wychowawcę oraz nauczyciela prowadzącego te zajęcia? (jaki dziennik, jak powinien wyglądać program do tych zajęć oraz inna niezbędna dokumentacja?) Czy zajęcia te muszą być poddawane ewaluacji?

Rezygnacja rodziców z części zajęć rewalidacyjnych dla ucznia

Pytanie: Czy rodzice ucznia szkoły podstawowej, który ma orzeczenie o kształceniu specjalnym ze względu na zespół Aspergera, mogą zrezygnować z części zajęć rewalidacyjnych? Rodzice są zainteresowani jedynie IS i logopedią, nie są zainteresowani innymi propozycjami.

Dostosowanie warunków na egzaminie ósmoklasisty na podstawie opinii z niepublicznej poradni

Pytanie: Czy na podstawie opinii z niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, np. o dysleksji, dysgrafii, można dostosować warunki na egzaminie ósmoklasisty?

Rezygnacja rodziców ucznia z zajęć rewalidacyjnych w SOSW

Pytanie: Czy rodzic ucznia Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z zaleceniem zajęć rewalidacyjnych, może z nich zrezygnować? Jeżeli tak, to w jaki sposób i jaka jest podstawa prawna takiego działania?

Uczeń ze spektrum autyzmu a uczestnictwo w wycieczkach szkolnych

Pytanie: Czy uczeń ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera, który ma na lekcjach nauczyciela wspomagającego, może pojechać na wycieczkę szkolną (organizowaną po lekcjach) do teatru bez dodatkowego opiekuna (rodzica, nauczyciela wspomagającego, wychowawcy)?

Uczeń z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym i znacznym a egzamin ósmoklasisty

Pytanie: Czy uczeń klasy VIII z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym i znacznym, uczęszczający do szkoły podstawowej specjalnej, zdaje egzamin ósmoklasisty? Czy można go z takiego egzaminu zwolnić? Jak przebiega ta procedura?

Jak zorganizować wczesne wspomaganie w oddziale przedszkolnym przy szkole podstawowej

Pytanie: Czy w przypadku dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, dla którego opracowano IPET, należy dodatkowo opracować program wspierania rozwoju? Dziecko uczęszcza do oddziału przedszkolnego, posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinię o potrzebie wczesnego rozwoju. Dla dziecka został opracowany IPET z uwagi na orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w którym uwzględniono również opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Czy w tej sytuacji należy dodatkowo opracować program wczesnego wspomagania rozwoju dziecka?

Uczeń zagrożony niedostosowaniem społecznym – czy obejmuje go rewalidacja

Pytanie: Czy uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym należy się rewalidacja?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty