Na jakich zasadach można umożliwić obserwację dziecka na terenie szkoły przez psychologa z gabinetu prywatnego? Czy obecnie w związku z pandemią i ograniczeniami epidemiologicznymi można udzielić zgody na przeprowadzenie takiej obserwacji? Podpowiadamy, co w takiej sytuacji może zrobić dyrektor szkoły.
Pytanie: Czy subwencja dla ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych powinna być przeznaczona w całości wyłącznie na kształcenie specjalne? Czy również na inne zajęcia, na które uczęszcza uczeń? W jaki sposób powinna być skalkulowana roczna kwota dotacji na dzieci z orzeczeniem na potrzeby wyliczenia planów finansowych? Chodzi o dotację dla szkoły samorządowej, bez oddziałów integracyjnych i specjalnych. Czy z subwencji na ucznia z orzeczeniem można przeznaczyć część środków na inne niż wynikające z orzeczenia zadania szkoły?
Pytanie: Pytanie dotyczące zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w pierwszym etapie kształcenia. Jakie dokumenty obowiązują nauczyciela wychowawcę oraz nauczyciela prowadzącego te zajęcia? (jaki dziennik, jak powinien wyglądać program do tych zajęć oraz inna niezbędna dokumentacja?) Czy zajęcia te muszą być poddawane ewaluacji?
Pytanie: Czy rodzice ucznia szkoły podstawowej, który ma orzeczenie o kształceniu specjalnym ze względu na zespół Aspergera, mogą zrezygnować z części zajęć rewalidacyjnych? Rodzice są zainteresowani jedynie IS i logopedią, nie są zainteresowani innymi propozycjami.
Pytanie: Czy na podstawie opinii z niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, np. o dysleksji, dysgrafii, można dostosować warunki na egzaminie ósmoklasisty?
Pytanie: Czy rodzic ucznia Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z zaleceniem zajęć rewalidacyjnych, może z nich zrezygnować? Jeżeli tak, to w jaki sposób i jaka jest podstawa prawna takiego działania?
Pytanie: Czy uczeń ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera, który ma na lekcjach nauczyciela wspomagającego, może pojechać na wycieczkę szkolną (organizowaną po lekcjach) do teatru bez dodatkowego opiekuna (rodzica, nauczyciela wspomagającego, wychowawcy)?
Pytanie: Czy uczeń klasy VIII z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym i znacznym, uczęszczający do szkoły podstawowej specjalnej, zdaje egzamin ósmoklasisty? Czy można go z takiego egzaminu zwolnić? Jak przebiega ta procedura?
Pytanie: Czy w przypadku dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, dla którego opracowano IPET, należy dodatkowo opracować program wspierania rozwoju? Dziecko uczęszcza do oddziału przedszkolnego, posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinię o potrzebie wczesnego rozwoju. Dla dziecka został opracowany IPET z uwagi na orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w którym uwzględniono również opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Czy w tej sytuacji należy dodatkowo opracować program wczesnego wspomagania rozwoju dziecka?
Pytanie: Czy uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym należy się rewalidacja?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty