Pytanie: W ankietach kilkoro uczniów z dwóch klas zarzucają nauczycielowi niestosowne zachowania. Ogólnie jest "zboczony". Jaka procedura obowiązuje w takiej sytuacji dyrektora? Czy na podstawie ankiet można budować zarzuty i obraz nauczyciela? Jakie prawa I możliwość obrony ma nauczyciel znajdujący się w takiej sytuacji? Nauczyciel uważa, że jest bezpodstawnie oskarżony.
Pytanie: Czy dyrektor szkoły ma prawo zobowiązać sprzątaczkę do opieki nad dzieckiem autystycznym z klasy integracyjnej w czasie lekcji? Powodem takiej decyzji jest to, że dziecko samowolnie wychodzi z klasy na korytarz. Czy nauczycielka prowadząca zajęcia ponosi odpowiedzialność za to dziecko i co z jej podstawowymi obowiązkami i innymi dziećmi w klasie?
Pytanie: Czy szkoła ma obowiązek zapewnić opiekę uczniowi podczas zawodów powiatowych w szachy, jeżeli nie ma tej dyscypliny w szkole, a uczeń trenuje prywatnie w klubie?
Pytanie: Czy nauczyciele mogą, a jeśli tak, to na jakiej podstawie, nagrywać ucznia, który jest wulgarny wobec nich i wobec innych uczniów, wypiera się swojego zachowania, a nikt nie chce poświadczyć (potwierdzić) takiego zachowania?
Skończył się pierwszy semestr. Nauczyciele podsumowali pracę uczniów w całym semestrze i wystawili oceny. Wielu uczniów próbowało „rzutem na taśmę” poprawić oceny, aby uniknąć ocen niespełniających oczekiwań rodziców. W wielu domach końcówka semestru była czasem wzmożonego napięcia, tarć między rodzicami a dziećmi, podejmowania przez rodziców różnych działań, których celem było zmotywowanie, zachęcenie, a czasem nawet zmuszenie dziecka do dodatkowego wysiłku i poprawienia wyników w nauce. W szczególnej sytuacji są uczniowie ostatnich klas szkoły podstawowej, gimnazjum czy liceum. W ich przypadku oceny często wiążą się z sukcesem lub porażką w rekrutacji do nowej szkoły. Czy rodzice wiedzą, jaka jest funkcja oceny szkolnej? Czy swoimi wymaganiami rzeczywiście wpływają na motywację dziecka do nauki? Na spotkaniu z rodzicami porozmawiaj o ocenianiu. Podpowiedz rodzicom, jak rozmawiać z dziećmi o szkolnych ocenach.
Pytanie: Czy dyrektor szkoły powinien powołać nauczyciela, koordynatora do udzielania pierwszej pomocy?
Pytanie: Kto z pracowników szkoły może otworzyć szafkę ucznia, który zostawił kluczyk w domu, a uczeń musi zabrać z niej strój na WF? To samo dotyczy szafki kolegi, w której uczeń zostawił kurtkę, a kolega już wyszedł ze szkoły i nie można się do niej dostać? Jak to powinno wyglądać prawnie?
Pytanie: Czy można w ramach kary dla ucznia udzielić mu nagany przez szkolny radiowęzeł? Czy nie zostanie narusza jego godność osobista?
Pytanie: Jeżeli w szkole nie ma pracowni fizycznej czy chemicznej, to czy można przeprowadzać doświadczenia w ramach tych przedmiotów? Jeśli tak, to co należy zrobić i jakie procedury należy zachować, aby zadbać o bezpieczeństwo? Czy należy opracować regulamin zajęć, bo regulamin pracowni w tym wypadku chyba nie obowiązuje?
Zakłócanie spokoju, porządku publicznego, kradzież, niszczenie lub uszkadzanie znaków drogowych, rzucanie kamieniami do pojazdów będących w ruchu, samowolna zmiana znaków lub sygnałów drogowych to najczęstsze wykroczenia popełniane przez nieletnich. Zapoznaj się z metodami postępowania wobec uczniów - ofiary oraz sprawcy wykroczenia na terenie szkoły.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty