Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Postępowanie w trudnych sytuacjach

Znajdziesz tu aktualne porady ekspertów związane z procedurami szkolnymi dotyczącymi trudnych i niecodziennych sytuacji, jakie mogą wystąpić w szkole. Dowiedz się jak postąpić np. gdy znajdziesz narkotyki w szkole, do szkoły przyjdzie pijany uczeń, dostaniesz telefon z informacją o podłożeniu bomby w szkole, czy zgłaszane zostają kradzieże i bójki uczniów. Dowiedz się również, w jakim terminie sporządzić protokół powypadkowy. Wszystkie porady na temat trudnych sytuacji w szkole w jednym miejscu.

Archiwalny Szkoła dla rodziców - warsztaty umiejętności wychowawczych:Rodzice, dzieci i szkolne oceny

Skończył się pierwszy semestr. Nauczyciele podsumowali pracę uczniów w całym semestrze i wystawili oceny. Wielu uczniów próbowało „rzutem na taśmę” poprawić oceny, aby uniknąć ocen niespełniających oczekiwań rodziców. W wielu domach końcówka semestru była czasem wzmożonego napięcia, tarć między rodzicami a dziećmi, podejmowania przez rodziców różnych działań, których celem było zmotywowanie, zachęcenie, a czasem nawet zmuszenie dziecka do dodatkowego wysiłku i poprawienia wyników w nauce. W szczególnej sytuacji są uczniowie ostatnich klas szkoły podstawowej, gimnazjum czy liceum. W ich przypadku oceny często wiążą się z sukcesem lub porażką w rekrutacji do nowej szkoły. Czy rodzice wiedzą, jaka jest funkcja oceny szkolnej? Czy swoimi wymaganiami rzeczywiście wpływają na motywację dziecka do nauki? Na spotkaniu z rodzicami porozmawiaj o ocenianiu. Podpowiedz rodzicom, jak rozmawiać z dziećmi o szkolnych ocenach.

Archiwalny Postępowanie w przypadku zgubienia lub pozostawienie przez ucznia w domu kluczyka od szkolnej szafki

Pytanie: Kto z pracowników szkoły może otworzyć szafkę ucznia, który zostawił kluczyk w domu,  a uczeń musi zabrać z niej strój na WF? To samo dotyczy szafki kolegi, w której uczeń zostawił kurtkę, a kolega już wyszedł ze szkoły i nie można się do niej dostać? Jak to powinno wyglądać prawnie?  

Archiwalny Publiczna nagana a naruszenie godności osobistej ucznia

Pytanie: Czy można w ramach kary dla ucznia udzielić mu nagany przez szkolny radiowęzeł? Czy nie zostanie narusza jego godność osobista?

Archiwalny Brak pracowni fizycznej i chemicznej a przeprowadzanie doświadczeń

Pytanie: Jeżeli w szkole nie ma pracowni fizycznej czy chemicznej, to czy można przeprowadzać doświadczenia w ramach tych przedmiotów? Jeśli tak, to co należy zrobić i  jakie procedury należy zachować, aby zadbać o bezpieczeństwo? Czy należy opracować regulamin zajęć, bo regulamin pracowni w tym wypadku chyba nie obowiązuje?

Archiwalny Wykroczenia popełniane przez uczniów na terenie szkoły

Zakłócanie spokoju, porządku publicznego, kradzież, niszczenie lub uszkadzanie znaków drogowych, rzucanie kamieniami do pojazdów będących w ruchu, samowolna zmiana znaków lub sygnałów drogowych to najczęstsze wykroczenia popełniane przez nieletnich. Zapoznaj się z metodami postępowania wobec uczniów - ofiary oraz sprawcy wykroczenia na terenie szkoły.

Archiwalny Dlaczego warto inspirować współpracę pomiędzy rodzicami uczniów?

Co może zrobić wychowawca, aby rodzice uczniów czuli się bezpiecznie, byli dla niego wsparciem w procesie wychowywania, otwarcie komunikowali się w kwestiach związanych z nauką i funkcjonowaniem dziecka zarówno w szkole, jak i w domu? Przyjrzymy się zagadnieniu współpracy pomiędzy samymi rodzicami przekonani, że dobra współpraca pomiędzy rodzicami uczniów przynosi korzyści wszystkim zaangażowanym stronom - szkole, wychowawcy, samym rodzicom a przede wszystkim dzieciom.

Archiwalny Raport specjalny: Prawo dziecka do prywatności na terenie szkoły

Zgodnie z Powszechną Deklaracją Praw Człowieka wszyscy ludzie rodzą się wolni i równi w swojej godności i w swych prawach. Dziecko, pobierające naukę w szkole musi poznać nie tylko zasady matematyki, regiony świata, pisownię i literaturę ale też, albo przede wszystkim - nauczyć się szanować i respektować prawa innych. Uczeń ma prawo do prywatności, poszanowania godności osobistej, nietykalności osobistej i ochrony danych osobowych. Dyrektor, nauczyciele i inni pracownicy szkoły muszą o tym wiedzieć, znać zasady postępowania i ich bezwzględnie przestrzegać!

Archiwalny Postępowanie, zadania nauczyciela i dyrektora w razie wypadku ucznia podczas zajęć

Pytanie: Jeśli podczas zajęć uczeń ulegnie wypadkowi i nauczyciel wzywa karetkę, a nie może skontaktować się z rodzicami, to czy musi z tym uczniem (niepełnoletnim) jechać do szpitala, skoro ma jeszcze kilka lekcji z różnymi klasami?

Archiwalny Opuszczanie świetlicy przez uczniów - zasady bezpieczeństwa

Pytanie: Czy dzieci w wieku 7 lat i więcej mogą samodzielne opuszczać świetlicę lub wyjść z niepełnoletnim rodzeństwem w trakcie godzin pracy świetlicy, po wcześniejszym wypełnieniu druku przez rodzica że przejmuje odpowiedzialność za dziecko? Czy do opuszczenia przez dzieci świetlicy, po zakończeniu jej pracy, konieczne jest wypełnienie odpowiedniego oświadczenia przez rodzica? Jak postąpić w razie wyjścia dziecka ze świetlicy na dodatkowe zajęcia odbywające się na terenie szkoły i prowadzone przez nauczycieli? Wielokrotnie dzieci nie docierały na te zajęcia. Jak postępować zgodnie z prawem i jakie akty prawne regulują te sytuacje?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty