Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Postępowanie w trudnych sytuacjach

Znajdziesz tu aktualne porady ekspertów związane z procedurami szkolnymi dotyczącymi trudnych i niecodziennych sytuacji, jakie mogą wystąpić w szkole. Dowiedz się jak postąpić np. gdy znajdziesz narkotyki w szkole, do szkoły przyjdzie pijany uczeń, dostaniesz telefon z informacją o podłożeniu bomby w szkole, czy zgłaszane zostają kradzieże i bójki uczniów. Dowiedz się również, w jakim terminie sporządzić protokół powypadkowy. Wszystkie porady na temat trudnych sytuacji w szkole w jednym miejscu.

Archiwalny Pies-stróż na terenie szkoły lub przedszkola

Pytanie: Czy na terenie placówki oświatowej, na której często dochodzi wieczorami do dewastacji i zniszczeń można pokusić się o psa-stróża, który będzie pilnował ogrodzonego terenu? Czy jest to zgodne z przepisami? Jak powinno to wyglądać w praktyce?

Archiwalny Zajęcia w łączonych oddziałach a bezpieczeństwo uczniów

Pytanie: Czy można wyrazić zgodę na poprowadzenie zajęć z dwiema klasami przez jednego nauczyciela?

Archiwalny Jak działać w sytuacji, gdy uczeń jest posądzony o kradzież?

Według danych Komendy Głównej Policji w pierwszym półroczu 2010 roku na terenie szkół doszło do ponad 3 tysięcy kradzieży i kradzieży z włamaniem. Dane te nie obejmują zdarzeń, w których wartość strat nie przekroczyła 250 złotych. Czy wiesz, jak postąpić, kiedy uczeń zostaje przyłapany na gorącym uczynku lub istnieje przypuszczenie, że dokonał kradzieży? Właśnie w takich sytuacjach nauczyciele najczęściej popełniają błędy!

Archiwalny Szkoła dla rodziców - warsztaty umiejętności wychowawczych: Dobry początek w nowej szkole

Nie zaniedbaj tego! Pierwsze tygodnie w nowej szkole w istotny sposób decydują zarówno o jakości współpracy z rodzicami uczniów, jak i o komforcie pracy wychowawcy z podopiecznymi. Aby od początku organizować dobre relacje na wszystkich płaszczyznach opieki nad nowym zespołem, warto na spotkaniu z rodzicami uczniów podpowiedzieć im, jak pomóc dzieciom w budowaniu dobrego nastawienia do szkoły. Przedstawiamy zestaw wskazówek do przekazania rodzicom podczas jednego z pierwszych spotkań.

Archiwalny Dyżury w stołówce szkolnej przejętej przez ajenta

Pytanie: Czy nauczyciele pracujący w świetlicy szkolnej mają obowiązek pełnić dyżur w stołówce szkolnej kiedy została ona przejęta przez ajenta? Jakie czynności mogą wykonywać, a z jakich mogą zostać zwolnieni?

Archiwalny Postępowanie nauczyciela w razie wypadku ucznia podczas zajęć

Uczeń w czasie zajęć szkolnych uległ wypadkowi. Mimo odpowiedniej opieki ze strony nauczyciela i respektowania szkolnych procedur bezpieczeństwa do szło do nieszczęśliwego zdarzenia. Jak powinien postąpić bezpośrednio po wypadku nauczyciel, na którego lekcji się to stało? Kto powinien przejąć opiekę nad pozostałymi uczniami?

Archiwalny Szkoła dla rodziców - warsztaty umiejętności wychowawczych: Rozwijanie poczucia własnej wartości u dziecka

Samoocena dziecka, jego poczucie własnej wartości mogą być adekwatne lub nie. Aby dziecko realistycznie oceniało swoją wartość, musi nauczyć się dostrzegać związek pomiędzy wysiłkiem, wytrwałością a osiągnięciami. Dziecko, które adekwatnie ocenia własną wartość, potrafi zidentyfikować własne mocne i słabe strony, dobrze się czuje we własnej skórze. lepiej sobie radzi w różnych obszarach życia. Jeśli poczucie własnej wartości dziecka jest adekwatne, lepiej sobie ono radzi z trudnościami, angażuje się w poszukiwanie rozwiązań, potrafi mówić o trudnościach bez pomniejszania siebie. Nie wszyscy rodzice mają świadomość, jak budować poczucie własnej wartości u dziecka. Dlatego warto na zebraniach z nimi poruszać ten temat.

Archiwalny Wyposażenie klasy pierwszej pod kątem sześciolatków

Pytanie: Czy istnieje przepis prawny określający niezbędne wyposażenie klasy I w szkole podstawowej, w której uczą się sześciolatki, zgodnie z nową podstawą programową?

Archiwalny Plac zabaw w ramach "Radosnej Szkoły" - dostępny całą dobę?

Pytanie: Czy plac zabaw „Radosna Szkoła” może być ogólnodostępny dla dzieci z miejscowości poza godzinami pracy szkoły? Jeśli tak, to kto wówczas sprawuje opiekę nad dziećmi i opiekuje się placem, czy taki pracownik powinien mieć wykształcenie pedagogiczne? Kto zatrudnia takiego pracownika? W regulaminie placu zabaw „Radosna Szkoła” zapisy dotyczą dzieci od 5 do 10 lat, a opiekę nad dziećmi pełnią nauczyciele.

Archiwalny Wypadek ucznia bez protokołu powypadkowego

Pytanie: We wrześniu 2011 r. w naszej szkole zdarzył się wypadek ucznia. Nauczyciel nie zgłosił wypadku do dyrekcji ani służb BHP. Poszedł z dzieckiem do pielęgniarki szkolnej, która udzieliła dziecku pomocy, wezwano rodziców dziecka. Rodzice odebrali dziecko i pojechali z nim do szpitala. Teraz matka domaga się protokołu. Jak w tym przypadku postąpić? Czy można taki protokół zrobić z dat a bieżącą? Czy należy ukarać nauczyciela (obecnie przebywa na urlopie macierzyńskim)?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty