Pytanie: Czy na terenie placówki oświatowej, na której często dochodzi wieczorami do dewastacji i zniszczeń można pokusić się o psa-stróża, który będzie pilnował ogrodzonego terenu? Czy jest to zgodne z przepisami? Jak powinno to wyglądać w praktyce?
Pytanie: Czy można wyrazić zgodę na poprowadzenie zajęć z dwiema klasami przez jednego nauczyciela?
Według danych Komendy Głównej Policji w pierwszym półroczu 2010 roku na terenie szkół doszło do ponad 3 tysięcy kradzieży i kradzieży z włamaniem. Dane te nie obejmują zdarzeń, w których wartość strat nie przekroczyła 250 złotych. Czy wiesz, jak postąpić, kiedy uczeń zostaje przyłapany na gorącym uczynku lub istnieje przypuszczenie, że dokonał kradzieży? Właśnie w takich sytuacjach nauczyciele najczęściej popełniają błędy!
Nie zaniedbaj tego! Pierwsze tygodnie w nowej szkole w istotny sposób decydują zarówno o jakości współpracy z rodzicami uczniów, jak i o komforcie pracy wychowawcy z podopiecznymi. Aby od początku organizować dobre relacje na wszystkich płaszczyznach opieki nad nowym zespołem, warto na spotkaniu z rodzicami uczniów podpowiedzieć im, jak pomóc dzieciom w budowaniu dobrego nastawienia do szkoły. Przedstawiamy zestaw wskazówek do przekazania rodzicom podczas jednego z pierwszych spotkań.
Pytanie: Czy nauczyciele pracujący w świetlicy szkolnej mają obowiązek pełnić dyżur w stołówce szkolnej kiedy została ona przejęta przez ajenta? Jakie czynności mogą wykonywać, a z jakich mogą zostać zwolnieni?
Uczeń w czasie zajęć szkolnych uległ wypadkowi. Mimo odpowiedniej opieki ze strony nauczyciela i respektowania szkolnych procedur bezpieczeństwa do szło do nieszczęśliwego zdarzenia. Jak powinien postąpić bezpośrednio po wypadku nauczyciel, na którego lekcji się to stało? Kto powinien przejąć opiekę nad pozostałymi uczniami?
Samoocena dziecka, jego poczucie własnej wartości mogą być adekwatne lub nie. Aby dziecko realistycznie oceniało swoją wartość, musi nauczyć się dostrzegać związek pomiędzy wysiłkiem, wytrwałością a osiągnięciami. Dziecko, które adekwatnie ocenia własną wartość, potrafi zidentyfikować własne mocne i słabe strony, dobrze się czuje we własnej skórze. lepiej sobie radzi w różnych obszarach życia. Jeśli poczucie własnej wartości dziecka jest adekwatne, lepiej sobie ono radzi z trudnościami, angażuje się w poszukiwanie rozwiązań, potrafi mówić o trudnościach bez pomniejszania siebie. Nie wszyscy rodzice mają świadomość, jak budować poczucie własnej wartości u dziecka. Dlatego warto na zebraniach z nimi poruszać ten temat.
Pytanie: Czy istnieje przepis prawny określający niezbędne wyposażenie klasy I w szkole podstawowej, w której uczą się sześciolatki, zgodnie z nową podstawą programową?
Pytanie: Czy plac zabaw „Radosna Szkoła” może być ogólnodostępny dla dzieci z miejscowości poza godzinami pracy szkoły? Jeśli tak, to kto wówczas sprawuje opiekę nad dziećmi i opiekuje się placem, czy taki pracownik powinien mieć wykształcenie pedagogiczne? Kto zatrudnia takiego pracownika? W regulaminie placu zabaw „Radosna Szkoła” zapisy dotyczą dzieci od 5 do 10 lat, a opiekę nad dziećmi pełnią nauczyciele.
Pytanie: We wrześniu 2011 r. w naszej szkole zdarzył się wypadek ucznia. Nauczyciel nie zgłosił wypadku do dyrekcji ani służb BHP. Poszedł z dzieckiem do pielęgniarki szkolnej, która udzieliła dziecku pomocy, wezwano rodziców dziecka. Rodzice odebrali dziecko i pojechali z nim do szpitala. Teraz matka domaga się protokołu. Jak w tym przypadku postąpić? Czy można taki protokół zrobić z dat a bieżącą? Czy należy ukarać nauczyciela (obecnie przebywa na urlopie macierzyńskim)?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty