Czy w sytuacji gdy uczeń i jego rodzice nie zgadzają się z wystawioną przez nauczyciela oceną roczną, należy umożliwić uczniowi pisanie egzaminu, który wykaże poziom jego umiejętności? Takie pytanie pojawia się często w kontekście klasyfikacji rocznej. Sprawdzamy więc, jakie zasady obowiązują.
Pytanie: Jaka ocenę roczną z przedmiotu otrzymuje uczeń w przypadku, gdy w pierwszym semestrze miał ocenę pozytywną, a w drugim niedostateczną? Czy taką sytuację regulują przepisy oświatowe?
Pytanie: Czy w szkole policealnej dla dorosłych można dopuścić słuchacza do egzaminów klasyfikacyjnych, jeśli nie spełnił wymogu frekwencji z danego przedmiotu na poziomie min. 50%? Czy można tą nieobecność usprawiedliwić i promować na wyższy semestr, jeśli zaliczy wymagane prace zadane przez nauczyciela? Czy musi mieć frekwencje z przedmiotu powyżej 50% czy ogólną frekwencję w danym semestrze?
Pytanie: Uczeń zmienił szkołę, w ramowych planach nauczania nie realizował niektórych przedmiotów, np. plastyka, muzyka, przyroda. Obecnie uczęszcza w nowej szkole do klasy, w której przedmioty te zostały już zrealizowane. Czy uczeń powinien zdawać egzamin klasyfikacyjny z tego przedmiotu, który nie realizował w poprzedniej szkole?
Pytanie: Jak należy postąpić wobec ucznia, który notorycznie nie przynosi stroju na lekcje WF, w związku z tym nie ćwiczy? Z jednej strony nie powinno się oceniać braku stroju, z drugiej strony nie ma możliwości oceny ucznia. Rozmowy z nim i z rodzicami nie przynoszą efektu. Czy jest zasadne, jeżeli ustali się w zasadach, że są dwa nieprzygotowania, a za trzecie ocena niedostateczna?
Pytanie: Czy egzamin klasyfikacyjny może być przeprowadzony partiami na prośbę rodzica, w przypadku zezwolenia na indywidualny tok nauki (po dwa działy z przedmiotu)?
Pytanie: Na podstawie porozumienia uczeń uczęszcza na lekcje międzyszkolnej religii prawosławnej w innej szkole na terenie gminy. Jak formalnie powinna wyglądać informacja o ocenie ucznia? Czy powinniśmy otrzymać zaświadczenie z tamtej szkoły, czy od księdza prowadzącego zajęcia?
Nie ocenia się wiedzy i umiejętności oraz postępów ucznia w nauce języka polskiego realizowanej w ramach dodatkowych zajęć lekcyjnych z języka polskiego. Zatem zajęcia te nie podlegają klasyfikacji ani wpisowi na świadectwo szkolne. Mają charakter zajęć wyrównawczych.
Pytanie: Uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy oraz grup edukacyjno-terapeutycznych są oceniani na półrocze oraz koniec roku oceną opisową (uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym). Czy powinni oni mieć również wystawiane oceny cząstkowe?
Pytanie: Rodzice uczennicy klasy I ze względu na swoje przekonania religijne nie wyrażają zgody na nauczanie dziecka treści o charakterze patriotycznym i obywatelskim (m.in. nauka symboli i barw narodowych czy hymnu), ograniczając tym samym możliwość pełnej realizacji treści podstawy programowej. W jaki sposób w takiej sytuacji dokonać klasyfikacji śródrocznej dziecka? Ocena śródroczna wyrażona jest stopniem.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty