Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Ocenianie uczniów

Ocenianie uczniów to bardzo ważny element kształcenia i wychowania. W tym miejscu dowiesz się: jak prawidłowo klasyfikować ucznia, na jakich warunkach uczeń może powtarzać klasę, jak nieobecności wpływają na ocenę. Znajdziesz tu porady dotyczące ocen z zajęć i zachowania, zasady klasyfikacji i promocji uczniów. Przeczytaj i dowiedz się, jakimi zasadami trzeba się kierować wystawiając oceny!

Niepromowanie ucznia klasy II – czy trzeba wydać świadectwo

Pytanie: Czy uczeń II klasy szkoły podstawowej, który na wniosek rodzica za zgodą rady pedagogicznej zostanie w klasie II na kolejny rok, powinien otrzymać jakieś świadectwo na koniec roku szkolnego? Czy jest wtedy klasyfikowany (ze względu na obecności), ale nie jest promowany do kolejnej klasy? Jeśli nie świadectwo, to jaki dokument należy wydać takiemu uczniowi?

Zajęcia WDŻ i doradztwo zawodowe w szkole branżowej – czy wpisać na świadectwo

Pytanie: Czy w Szkole Branżowej I stopnia należy wpisać na świadectwie i w arkuszu ocen zajęcia z wychowania do życia w rodzinie i z doradztwa zawodowego? Czy zajęcia te podlegają ocenianiu?

Innowacja pedagogiczna na świadectwie ukończenia technikum

Pytanie: Wystawiamy świadectwa ukończenia technikum. Jedna z klas technikum realizowała innowacje pedagogiczną w cyklu nauczania finanse i bankowość. Czy tę innowacje wpisujemy na świadectwie? Jeśli tak to w jakiej formie?

Ocena z religii – zasady wpisywania na świadectwo szkolne

Pytanie: Jaką informację o nauce religii należy zamieścić na świadectwie ucznia kończącego szkołę ponadgimnazjalną?

Egzamin klasyfikacyjny ucznia nauczania domowego klasy I

Pytanie: Czy dziecko realizujące w klasie I szkoły podstawowej nauczanie domowe zdaje egzamin klasyfikacyjny? Jeżeli zdaje, to w jakiej formie? Z jakich przedmiotów? Czy na prośbę rodziców, egzamin ten może odbyć się już w maju?

Dołączenie do zajęć etyki w trakcie roku – na jakich zasadach

Pytanie: Czy na wniosek rodzica złożony w trakcie roku szkolnego można dopisać ucznia na zajęcia etyki? Rodzic wystąpił z takim wnioskiem w marcu. Jeśli tak, to w jaki sposób ucznia sklasyfikować? Czy nauczyciel musi zrealizować z nim podstawę, którą realizuje z resztą grupy od września?

Czy do klasyfikacji rocznej liczy się frekwencja z całego roku

Pytanie: Uczeń opuścił w pierwszym półroczu ponad 50% zajęć, ale był klasyfikowany. Czy do klasyfikacji rocznej liczy mu się nieobecności od początku roku szkolnego?

Co zrobić, gdy pełnoletni uczeń z nauczaniem indywidualnym często odwołuje zajęcia

Pytanie: Jak postępować wobec ucznia pełnoletniego nauczanego indywidualnie w domu, jeśli notorycznie odwołuje zaplanowane wcześniej i ustalone z nim zajęcia? Rodzice w procesie ustalania terminu i odwoływania zajęć nie uczestniczą. Sytuacja trwa już drugi semestr, pomimo licznych spotkań i rozmów zarówno z rodzicami, jak i z uczniem, co powoduje olbrzymie problemy w zrealizowaniu odpowiedniej tygodniowej liczby godzin zajęć.

Zapisy w statucie dotyczące ocen ze sprawdzianów

Pytanie: Czy można w statucie zapisać następującą regulację w sprawie ocen ze sprawdzianów, że „Uczeń, który nie zgłosi się na napisanie zaległego sprawdzianu w ciągu dwóch tygodni, otrzymuje z tego sprawdzianu ocenę niedostateczną".

Powtarzanie klasy przez ucznia spełniającego obowiązek szkolny poza szkołą

Pytanie: Czy uczeń klasy I-III, spełniający obowiązek szkolny poza szkołą (w edukacji domowej), może powtarzać klasę? Jeśli tak, to jakie kroki powinni podjąć rodzice i dyrekcja szkoły?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty