Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Ocenianie uczniów

Ocenianie uczniów to bardzo ważny element kształcenia i wychowania. W tym miejscu dowiesz się: jak prawidłowo klasyfikować ucznia, na jakich warunkach uczeń może powtarzać klasę, jak nieobecności wpływają na ocenę. Znajdziesz tu porady dotyczące ocen z zajęć i zachowania, zasady klasyfikacji i promocji uczniów. Przeczytaj i dowiedz się, jakimi zasadami trzeba się kierować wystawiając oceny!

Archiwalny Klasyfikacja śródroczna uczniów - czy potrzebna uchwała rady pedagogicznej?

Pytanie: Czy ustalanie śródrocznych ocen z zajęć i z zachowania wymaga podjęcia uchwały rady pedagogicznej?

Archiwalny Uczeń przechodzący z liceum dziennego do liceum dla dorosłych - zasady zaliczania przedmiotów

Pytanie: Uczennica liceum dziennego dla młodzieży nie otrzymała promocji do klasy III - nie zdała egzaminu poprawkowego. Została przyjęta do liceum zaocznego dla dorosłych na semestr III. Obecny semestr III realizujący nową podstawę programową, zakończył programowo większość przedmiotów. Czy można przyjętej uczennicy zaliczyć te przedmioty, które ukończyła w klasie II i otrzymała z nich pozytywne oceny? Czy w semestrze III może być zwolniona z tych przedmiotów, z których na koniec II klasy otrzymała pozytywne oceny?

Archiwalny Uczestniczenie nauczyciela w egzaminach maturalnych w dzień wolny od pracy

Pytanie: Czy nauczyciel pracujący w niepełnym wymiarze godzin, mający zajęcia tylko w poniedziałki i wtorki, może odmówić brania udziału w egzaminach maturalnych odbywających się w pozostałe dni, tłumacząc się tym, że pracuje tylko w poniedziałki i wtorki?

Archiwalny Raport specjalny: Harmonogram sprawdzianu szóstoklasistów

Już 4 kwietnia 2013 r. odbędzie się sprawdzian szóstoklasistów. Poznaj harmonogram działań dyrektora szkoły związanych z organizowaniem i przebiegiem sprawdzianu w 2013 roku!

Archiwalny Raport specjalny: Sprawdzian szóstoklasistów 2013

Luty to czas przygotowania się do sprawdzianu szóstoklasistów w 2013 r. Dyrektor szkoły powinien powołać swojego zastępcę i członków szkolnego zespołu egzaminacyjnego, zastanowić się ilu nauczycieli z innych szkół będzie potrzebnych w zespołach nadzorujących i przygotować porozumienia z dyrektorami szkół, z których nauczyciele wejdą w skład zespołów. Poniższy raport porządkuje zasady organizacji sprawdzianu i pomoże w sprawnym jego przeprowadzeniu!

Archiwalny Raport specjalny: Klasyfikacja śródroczna i semestralna krok po kroku

Nie zawsze pamiętamy, że zasady klasyfikacji śródrocznej odbiegają znacznie od zasad klasyfikacji rocznej. Tę druga wszyscy dobrze znają i stosują w praktyce. Jeśli chodzi o klasyfikację śródroczną, często pojawiają się wątpliwości czy ocena śródroczna wymaga oceny przewidywanej, czy trzeba poinformować o niej rodziców, czy przy klasyfikacji śródrocznej możliwe są egzaminy poprawkowe lub klasyfikacyjne, w jakich sytuacjach, ile razy w roku klasyfikacja śródroczna powinna być przeprowadzana - raz czy częściej i od kogo to zależy. Raport specjalny porządkuje wszystkie informacje dotyczące klasyfikacji śródrocznej i semestralnej - zadania, postępowanie krok po kroku, przepisy prawa. Pomoże to sprawnie i bezbłędnie przeprowadzić klasyfikację w każdej szkole.

Archiwalny Ocenianie prac z plastyki

Pytanie: Czy nauczycielka ucząca w klasie II szkoły podstawowej po zakończeniu  wykonanych w klasie przez dzieci prac plastycznych może pokazywać i oceniać je komentując np.: "rysunek A jest niestaranny, tło rysunku B jest brzydkie" itp.?

Archiwalny Wymagania na ocenę celującą

Pytanie: Czy na ocenę celującą wystarczy, że uczeń bardzo dobrze opanował wymagany dla całej klasy materiał, czy musi wykazać się wiedzę dodatkową, wykraczającą poza program nauczania?

Archiwalny Zasady poprawiania egzaminu maturalnego

Pytanie: Absolwent, który zdawał maturę w 2010 r. nie zdał j. polskiego - ustnie i pisemnie, i nie zgłosił się na język niemiecki ustny(przedmioty obowiązkowe), nie otrzymał w związku z tym świadectwa dojrzałości. W maju 2013 r. poprawia on tylko te trzy egzaminy - polski ustnie i pisemnie oraz ustny niemiecki, czy całość matury?

Archiwalny Test dla trzecioklasistów - ustalanie zadań, zasady udziału, cel badania

Pytanie: Czy zadania występujące w testach dla trzecioklasistów formułowane są w oparciu o podstawę programową klas I-III? Podczas konferencji podsumowującej rok szkolny omawiając wyniki badania OBUT nauczycielka stwierdziła, iż niektóre zadania występujące w testach daleko wybiegają poza podstawę programową. Podała przykład zadania 8 z matematyki gdzie należy wykonać dzielenie i mnożenie ułamków dziesiętnych, natomiast podstawa programowa klas I-III nie przewiduje takich działań . 

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty