Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Ocenianie uczniów

Ocenianie uczniów to bardzo ważny element kształcenia i wychowania. W tym miejscu dowiesz się: jak prawidłowo klasyfikować ucznia, na jakich warunkach uczeń może powtarzać klasę, jak nieobecności wpływają na ocenę. Znajdziesz tu porady dotyczące ocen z zajęć i zachowania, zasady klasyfikacji i promocji uczniów. Przeczytaj i dowiedz się, jakimi zasadami trzeba się kierować wystawiając oceny!

Archiwalny Przystąpienie do egzaminu zawodowego ucznia, który przebywa na zwolnieniu lekarskim

Pytanie: Czy uczeń przebywający na zwolnieniu lekarskim może przystąpić do egzaminu zawodowego? Jest to uczeń zasadniczej szkoły zawodowej (młodociany pracownik).

Archiwalny Brak możliwości zamiany wyniku próbnego egzaminu gimnazjalnego na stopień szkolny

Pytanie: Klasy trzecie pisały niedawno próbny egzamin gimnazjalny. Czy istnieją jakieś informacje na temat ocenienia tych prac i wystawienia za nie ocen cząstkowych? Czy taki proceder jest właściwy?

Archiwalny Wymagania na ocenę celującą według nowych przepisów

Pytanie: Czy w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego od 1 września 2015 r. za 100% uzyskanych punktów na sprawdzianie lub kartkówce (lub za pełną odpowiedź ustną z bieżących lekcji) nauczyciel ma obowiązek stawiać oceny celujące w ocenianiu bieżącym?  Czy zapisy w WSO lub PSO wielu szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych mówiące o wymaganiach wykraczających poza program nauczania na ocenę celującą są niezgodne z prawem? Czy zapis, że ocenę celującą może dostać tylko uczeń biorący udział w konkursach przedmiotowych, jest także niezgodny z prawem? Czy też ustalenie wymagań na ocenę celującą należy do nauczyciela i może on oczekiwać od ucznia spełnienia wymagań wynikających z realizowanego przez niego programu, ale także wiedzy wykraczającej poza ten program?

Archiwalny System badania osiągnięć uczniów w szkole

Dyrektor jest odpowiedzialny za działalność szkoły, w tym za podejmowane działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze. Czy w związku z tym każda szkoła powinna posiadać system badania osiągnięć uczniów? Czy system ten jest obligatoryjny, czy jego wprowadzenie zależy od szkoły? Czy to powinien być jakiś jeden dokument czy kilka? Jakie zapisy powinny być w nim zawarte? Na wątpliwości dyrektorów, dotyczące systemu badania osiągnięć uczniów w szkole, odpowiada ekspert z kuratorium.

Archiwalny Czy uczeń-cudzoziemiec musi pisać sprawdzian szóstoklasisty?

Pytanie: Czy uczennica klasy VI szkoły podstawowej z holenderskim obywatelstwem, ale polskim numerem PESEL jest zobligowana do pisania sprawdzianu szóstoklasisty?

Archiwalny Dyrektor szkoły członkiem komisji egzaminacyjnej podczas sprawdzianu szóstoklasistów - czy to możliwe?

Pytanie: Czy dyrektor szkoły może być członkiem komisji nadzorującej przebieg sprawdzianu zewnętrznego klasy VI?

Archiwalny Koniec pierwszego i początek drugiego półrocza

Pytanie: W naszej szkole konferencję klasyfikacyjną za I półrocze mamy 17 stycznia 2012 r. Czy w związku z tym od następnego dnia tj. 18 stycznia można już rozpocząć nowy okres? Niektórzy twierdzą, że oceny można stawiać dopiero od następnego tygodnia, czyli 23 stycznia 2012 r.

Archiwalny Nauczyciel ze szkoły podstawowej lub przedszkola niepublicznego w zespole nadzorującym egzamin gimnazjalny

Pytanie: Czy dyrektor gimnazjum publicznego może powołać na członka do zespołu nadzorującego egzamin gimnazjalny nauczyciela z niepublicznej szkoły podstawowej lub niepublicznego przedszkola?

Archiwalny Pozytywny wynik egzaminu gimnazjalnego a ukończenie szkoły

Pytanie: Co się dzieje z uczniem, który zdał egzaminy gimnazjalne, a na koniec roku szkolnego ma wystawioną jedynkę z matematyki?

Archiwalny Ocena niedostateczna z przedmiotu zawodowego a prawo do przystąpienia do egzaminu zawodowego

Pytanie: Niektóre przedmioty zgodnie z nową podstawą programową kończą się po I semestrze. Natomiast egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe są organizowane w trakcie roku szkolnego. W naszej szkole odbywa się to w styczniu przed zakończeniem I semestru. Czy ocena niedostateczna z przedmiotu zawodowego ma wpływ na prawo przystąpienia ucznia do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty