Pytanie: W naszym zespole (gimnazjum i liceum) w Szczegółowych warunkach i sposobie oceniania wewnątrzszkolnego nie ma informacji na temat procentowych wartości ilości punktów na poszczególne oceny. Nauczyciele w swoich przedmiotowych systemach oceniania doprecyzowują to samodzielnie. Efekt jest taki, że z jednego przedmiotu na ocenę dopuszczają a uczeń musi mieć 39% z innego wystarczy mu 20%. Poza tym niektórzy nauczyciele uważają, że 100% to ocena celująca inni, że to 100% plus zadanie dodatkowe. Chciałabym to w jakiś sposób ujednolicić. Jak to zrobić? Czy są jakieś pewne/jednolite zasady, którymi szkoła powinna się kierować? Rozporządzenie o ocenianiu tego nie precyzuje. Czy rozkład procentowy zależy tylko od decyzji szkoły? Jeśli tak, to kto powinien decydować?
Pytanie: Jak praktycznie należy rozumieć stwierdzenie, że dzień egzaminu dla klas szóstych jest dniem wolnym od zajęć dydaktyczno-wychowawczych? Czy dzieci w tym dniu nie przychodzą do szkoły, czy nie mają tylko zajęć lekcyjnych?
Pytanie: Czy uczeń spełniający obowiązek nauki poprzez nauczanie domowe podlega klasyfikacji śródrocznej i musi zdawać egzamin klasyfikacyjny po pierwszym semestrze, skoro inni uczniowie naszej szkoły podlegają klasyfikacji po I semestrze?
Pytanie: Czy uczeń upośledzony w stopniu lekkim może być zostawiony w tej samej klasie na drugi rok? Uczeń ten wagaruje, nie ma na niego wpływu rodzina. Szkoła wykorzystała już wszelkie swoje możliwości.
Pytanie: Czy ocena śródroczna może być niższa od oceny proponowanej?
Pytanie: Uczeń realizuje indywidualny tok nauki z historii. Został laureatem Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z historii. Czy uczeń ten musi zdawać egzamin klasyfikacyjny? Czy tytuł laureata wystarcza do wystawienia oceny celującej?
Pytanie: Czy w statucie szkoły można umieścić zapis: "Proponowana uczniowi ocena śródroczna lub roczna może ulec podwyższeniu lub obniżeniu"? - pytanie dotyczy wprowadzenia zapisu "lub obniżeniu". Jeśli można wprowadzić taki zapis, to w jakiej sytuacji? Czy w sytuacji, gdy uczeń lub rodzic ubiega się o podwyższenie proponowanej oceny, wg procedury opisanej już w statucie, czy w sytuacji, gdy uczeń lub rodzic nie skorzystał z takiej możliwości?
Uczeń gimnazjum zmienił szkołę po drugiej klasie. W klasie I i klasie II z wychowania fizycznego na koniec roku uzyskał ocenę „bardzo dobry”. W nowej szkole w klasie III jest zwolniony z zajęć wychowania fizycznego. Zapoznaj się z poradą, czy w tej sytuacji można przepisać uczniowi ocenę jaką otrzymał na koniec klasy II, tak jak przepisuje się oceny z zajęć , które skończyły się wcześniej, np. plastyki. Jest to ważne z uwagi na punkty rekrutacyjne do liceum.
Pytanie: Czy uczniów można oceniać za dodatkowe osiągnięcia z zajęć pozalekcyjnych?
Możliwość zwolnienia ucznia z wykonywania określonych ćwiczeń na zajęciach wychowania fizycznego, czy też ustalanie ocen bieżących w formie opisowej na każdym etapie edukacyjnym - to jedne z ważniejszych zmian w ocenianiu uczniów. Nowe rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów wchodzi w życie 1 września br. Sprawdź, jak prawidłowo wystawiać oceny z początkiem nowego roku szkolnego.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty