Pytanie: Czy na ocenę celującą wystarczy, że uczeń bardzo dobrze opanował wymagany dla całej klasy materiał, czy musi wykazać się wiedzę dodatkową, wykraczającą poza program nauczania?
Pytanie: Absolwent, który zdawał maturę w 2010 r. nie zdał j. polskiego - ustnie i pisemnie, i nie zgłosił się na język niemiecki ustny(przedmioty obowiązkowe), nie otrzymał w związku z tym świadectwa dojrzałości. W maju 2013 r. poprawia on tylko te trzy egzaminy - polski ustnie i pisemnie oraz ustny niemiecki, czy całość matury?
Pytanie: Czy zadania występujące w testach dla trzecioklasistów formułowane są w oparciu o podstawę programową klas I-III? Podczas konferencji podsumowującej rok szkolny omawiając wyniki badania OBUT nauczycielka stwierdziła, iż niektóre zadania występujące w testach daleko wybiegają poza podstawę programową. Podała przykład zadania 8 z matematyki gdzie należy wykonać dzielenie i mnożenie ułamków dziesiętnych, natomiast podstawa programowa klas I-III nie przewiduje takich działań .
Uczeń klasy III otrzymał cztery oceny niedostateczne a tym samym nie ukończył szkoły. Nie składał podania o podwyższenie oceny, wtedy gdy był informowany o grożących mu ocenach (na miesiąc przed klasyfikacją) ani nie wniósł zastrzeżenia w ciągu 7dni (zgodnie z rozporządzeniem MEN) już po klasyfikacji końcowej. Matka ucznia wystąpiła do kuratorium o umożliwienie poprawki. Dostała odpowiedź odmowną. Kuratorium zarzuca dyrektorowi brak skutecznego nadzoru nad nauczycielami, którzy powinni tak mobilizować ucznia do pracy, aby ten otrzymał promocję, gdyż na I semestr z tych przedmiotów miał oceny dopuszczające. Czy zarzuty są słuszne? Jakie działania w następnym roku wobec tych nauczycieli powinien podjąć dyrektor? To przykład z życia szkoły. Zapoznaj się z opinią i radami eksperta z kuratorium na temat tego, czy szkoła może nie promować ucznia, jak powinni postąpić nauczyciele i dyrektora.
Pytanie: Kto i do kogo powinien wystąpić z wnioskiem o możliwość przystąpienia do egzaminu poprawkowego w gimnazjum - czy rodzice ucznia do dyrektora?
Pytanie: Czy do analizy wyników egzaminów gimnazjalnych z kwietnia 2012 r., oprócz standardowych arkuszy typu G-1, wlicza się wyniki uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, piszących egzaminy na arkuszach G-8?
Pytanie: Czy uczeń szkoły zawodowej, który jest na zwolnieniu L4 może przystąpić do egzaminu klasyfikacyjnego? L4 jest wystawione do 22 lipca.
W pierwszej części raportu na temat klasyfikacji rocznej pisaliśmy o ogólnych zasadach klasyfikacji uczniów. W tym artykule ekspert opisuje i zbiera w formie tabelki i wyliczeń szczegółowe zasady klasyfikacji, promowania, przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych. Lektura tych wytycznych pozwoli rozwiać niejedną wątpliwość i uniknąć nieprawidłowości.
Zbliżający się okres klasyfikacji to czas szczególnie trudny i pracowity zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli. Konieczność wystawienia ocen rocznych decydujących o promocji, klasyfikacji lub ich braku - to często czas dużych emocji, przede wszystkim dla uczniów, ale także dla nauczycieli. Nie jest łatwe nawet bieżące przekształcanie wiedzy na oceny, a wystawianie ocen śródrocznych i rocznych, to zadanie jeszcze trudniejsze i obciążone dużą odpowiedzialnością. Aby nie popełnić błędu skutkującego składaniem prze rodziców (lub pełnoletnich uczniów) zastrzeżeń i dodatkowym stresem - należy znać szczegółowe zasady związane z klasyfikacją i dokładnie ich przestrzegać. Szczególną uwagę należy zwrócić na te elementy klasyfikacji, które zmieniają się w bieżącym roku szkolnym poprzez rozporządzenia zmieniające.
Pytanie: Kto z nauczycieli (nauczyciel jakiego przedmiotu) uczących w szkole podstawowej może wchodzić w skład komisji nadzorującej przebieg sprawdzianu po kl. VI, ponieważ jest to skonkretyzowane dla komisji gimnazjalnych, w przypadku szkoły podstawowej nie ma takiego obwarowania. Dodam, że wszyscy nauczyciele zatrudnieni w SP uczyli bądź uczą tych uczniów.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty