Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Ocenianie uczniów

Ocenianie uczniów to bardzo ważny element kształcenia i wychowania. W tym miejscu dowiesz się: jak prawidłowo klasyfikować ucznia, na jakich warunkach uczeń może powtarzać klasę, jak nieobecności wpływają na ocenę. Znajdziesz tu porady dotyczące ocen z zajęć i zachowania, zasady klasyfikacji i promocji uczniów. Przeczytaj i dowiedz się, jakimi zasadami trzeba się kierować wystawiając oceny!

Archiwalny Wymagania na ocenę celującą

Pytanie: Czy na ocenę celującą wystarczy, że uczeń bardzo dobrze opanował wymagany dla całej klasy materiał, czy musi wykazać się wiedzę dodatkową, wykraczającą poza program nauczania?

Archiwalny Zasady poprawiania egzaminu maturalnego

Pytanie: Absolwent, który zdawał maturę w 2010 r. nie zdał j. polskiego - ustnie i pisemnie, i nie zgłosił się na język niemiecki ustny(przedmioty obowiązkowe), nie otrzymał w związku z tym świadectwa dojrzałości. W maju 2013 r. poprawia on tylko te trzy egzaminy - polski ustnie i pisemnie oraz ustny niemiecki, czy całość matury?

Archiwalny Test dla trzecioklasistów - ustalanie zadań, zasady udziału, cel badania

Pytanie: Czy zadania występujące w testach dla trzecioklasistów formułowane są w oparciu o podstawę programową klas I-III? Podczas konferencji podsumowującej rok szkolny omawiając wyniki badania OBUT nauczycielka stwierdziła, iż niektóre zadania występujące w testach daleko wybiegają poza podstawę programową. Podała przykład zadania 8 z matematyki gdzie należy wykonać dzielenie i mnożenie ułamków dziesiętnych, natomiast podstawa programowa klas I-III nie przewiduje takich działań . 

Archiwalny Uczeń bez promocji - tylko jako ostateczność

Uczeń klasy III otrzymał cztery oceny niedostateczne a tym samym nie ukończył szkoły. Nie składał podania o podwyższenie oceny, wtedy gdy był informowany o grożących mu ocenach (na miesiąc przed klasyfikacją) ani nie wniósł zastrzeżenia w ciągu 7dni (zgodnie z rozporządzeniem MEN) już po klasyfikacji końcowej. Matka ucznia wystąpiła do kuratorium o umożliwienie poprawki. Dostała odpowiedź odmowną. Kuratorium zarzuca dyrektorowi brak skutecznego nadzoru nad nauczycielami, którzy powinni tak mobilizować ucznia do pracy, aby ten otrzymał promocję, gdyż na I semestr z tych przedmiotów miał oceny dopuszczające. Czy zarzuty są słuszne? Jakie działania w następnym roku wobec tych nauczycieli powinien podjąć dyrektor? To przykład z życia szkoły. Zapoznaj się z opinią i radami eksperta z kuratorium na temat tego, czy szkoła może nie promować ucznia, jak powinni postąpić nauczyciele i dyrektora.

Archiwalny Egzamin poprawkowy - na wniosek?

Pytanie: Kto i do kogo powinien wystąpić z wnioskiem o możliwość przystąpienia do egzaminu poprawkowego w gimnazjum - czy rodzice ucznia do dyrektora?

Archiwalny Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego

Pytanie: Czy do analizy wyników egzaminów gimnazjalnych z kwietnia 2012 r., oprócz standardowych arkuszy typu G-1,  wlicza się wyniki uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, piszących egzaminy na arkuszach G-8?

Archiwalny Egzamin klasyfikacyjny ucznia przebywającego na L4

Pytanie: Czy uczeń szkoły zawodowej, który jest na zwolnieniu L4 może przystąpić do egzaminu klasyfikacyjnego? L4 jest wystawione do 22 lipca.

Archiwalny Raport specjalny: CZĘŚĆ II: Klasyfikacja roczna - szczegółowe zasady klasyfikacji

W pierwszej części raportu na temat klasyfikacji rocznej pisaliśmy o ogólnych zasadach klasyfikacji uczniów. W tym artykule ekspert opisuje i zbiera w formie tabelki i wyliczeń szczegółowe zasady klasyfikacji, promowania, przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych. Lektura tych wytycznych pozwoli rozwiać niejedną wątpliwość i uniknąć nieprawidłowości.

Archiwalny Raport specjalny: CZĘŚĆ I: Klasyfikacja roczna - ogólne zasady klasyfikacji uczniów

Zbliżający się okres klasyfikacji to czas szczególnie trudny i pracowity zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli. Konieczność wystawienia ocen rocznych decydujących o promocji, klasyfikacji lub ich braku - to często czas dużych emocji, przede wszystkim dla uczniów, ale także dla nauczycieli. Nie jest łatwe nawet bieżące przekształcanie wiedzy na oceny, a wystawianie ocen śródrocznych i rocznych, to zadanie jeszcze trudniejsze i obciążone dużą odpowiedzialnością. Aby nie popełnić błędu skutkującego składaniem prze rodziców (lub pełnoletnich uczniów) zastrzeżeń i dodatkowym stresem - należy znać szczegółowe zasady związane z klasyfikacją i dokładnie ich przestrzegać. Szczególną uwagę należy zwrócić na te elementy klasyfikacji, które zmieniają się w bieżącym roku szkolnym poprzez rozporządzenia zmieniające.

Archiwalny Skład komisji nadzorującej przebieg sprawdzianu po VI klasie

Pytanie: Kto z nauczycieli (nauczyciel jakiego przedmiotu) uczących w szkole podstawowej może wchodzić w skład komisji nadzorującej przebieg sprawdzianu po kl. VI, ponieważ jest to skonkretyzowane dla komisji gimnazjalnych, w przypadku szkoły podstawowej nie ma takiego obwarowania. Dodam, że wszyscy nauczyciele zatrudnieni w SP uczyli bądź uczą tych uczniów.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty