Pytanie: Nauczyciel stwierdza brak podstaw do klasyfikacji rocznej, mimo że pierwsze półrocze było pozytywnie zaliczone przez ucznia. Natomiast za drugie nie ma możliwości ocenienia ze względu na bardzo niską frekwencję poniżej 50%. Czy taka frekwencja jest warunkiem koniecznym do nieklasyfikowania ucznia i czy dotyczy całego roku czy poszczególnych półroczy?
Pytanie: Czy w sytuacji zaistnienia niebezpiecznego zdarzenia z udziałem uczniów, np. pobicie poza szkołą, szkoła ma obowiązek interwencji i wyciągnięcia konsekwencji w postaci kary statutowej?
Pytanie: Jak dokonać klasyfikacji ucznia, który ma ponad 400 godzin opuszczonych, ale usprawiedliwionych? Jakie sankcje może ponieść uczeń? Zgodnie ze statutem naszej szkoły z ważnych powodów można dopuścić go do egzaminów klasyfikacyjnych, jednak ważne powody to choroba lub inne zdarzenia losowe, a nie luźne podejście do chodzenia do szkoły.
Pytanie: Jak przeprowadzić procedurę podejmowania decyzji przez radę pedagogiczną, która uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia, może promować do klasy programowo wyższej?
Zbliża się roczne podsumowanie pracy uczniów i wystawianie ocen klasyfikacyjnych. Jak co roku pojawiają się wątpliwości m.in. z wpływem frekwencji na klasyfikację czy też wystawianiem ocen w przypadku zwolnień z zajęć. Sprawdzamy, jak wygląda ocenianie i klasyfikacja roczna uczniów w roku szkolnym 2023/2024.
Pytanie: W podstawie programowej w klasie 2 liceum uczniowie mają do zdania Historię i Teraźniejszość. Nie da się zdawać tego przedmiotu w formie rozszerzonej, w związku z czym uczeń w edukacji domowej jako rozszerzenie wybrał WOS. Czy w związku z tym musi zaliczyć zarówno WOS na poziomie rozszerzonym, jak i HiT na poziomie podstawowym?
Uczeń z powodu choroby może nie przystąpić do egzaminu ósmoklasisty ani w terminie podstawowym, ani dodatkowym. Powstaje wówczas pytanie, jak postąpić względem takiego ucznia.
W tym roku szkolnym – tak samo jak w poprzednim – obowiązują przepisy, dzięki którym uczniowie z Ukrainy ukończą szkołę podstawową mimo braku ocen z muzyki, plastyki, przyrody i techniki. W miejscu przeznaczonym na wpisanie ocen z tych zajęć, będzie wstawiana pozioma kreska. A co z uczniami z Ukrainy, którzy przybyli do polskiej szkoły przed 24 lutego 2022 lub z innymi uczniami-cudzoziemcami? Czy ich też obowiązuje ta zasada?
Uczeń klasy I-III może nie być promowany tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach. Wymaganiem formalnym jest wniosek wychowawcy i opinia rodziców lub wniosek rodziców i opinia wychowawcy. Dodatkowo wymagana jest decyzja rady pedagogicznej wyrażona w formie stosownej uchwały. Sprawdzamy, co może decydować o niepromowaniu ucznia w klasie I-III.
Pytanie: Do dyrektora szkoły podstawowej wpłynęło pismo od rodziców uczniów klasy II z wnioskiem o możliwość zadawania prac domowych. Czy będzie to zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, jeśli dyrektor pozytywnie przychyli się do wniosku rodziców?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty