Uczeń ma wyznaczony termin egzaminu poprawkowego w ostatnim tygodniu ferii. Czy jest możliwość przesunięcia tego terminu na wrzesień np. z powodu wyjazdu? Tak, ponieważ na takie działanie pozwala art. 44m ust. 3 ustawy o systemie oświaty.
Pytanie: W szkole obserwujemy dużą liczbę stopni z niektórych przedmiotów. Powoduje to zbyt duże obciążenie ucznia. Czy w statucie szkoły można zawrzeć zapis o ograniczeniu liczby ocen z przedmiotu, np. w klasach w których przedmiot jest realizowany na poziomie podstawowym – nie więcej niż np. 5 ocen, a na poziomie rozszerzonym – 8 ocen?
Pytanie: Rodzic ucznia klasy IV złożył 23 czerwca zastrzeżenie co do zgodności z prawem wystawionej rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Po przeprowadzeniu kontroli dyrektor uznał zasadność wniosku rodzica i powołał komisję do ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Jeżeli komisja podwyższy ocenę zachowania, to czy należy tę ocenę zatwierdzić uchwałą rady pedagogicznej? Czy wystarczy protokół z posiedzenia komisji?
Pytanie: Jak dokonać klasyfikacji ucznia, który ma ponad 400 godzin opuszczonych, ale usprawiedliwionych? Jakie sankcje może ponieść uczeń? Zgodnie ze statutem naszej szkoły z ważnych powodów można dopuścić go do egzaminów klasyfikacyjnych, jednak ważne powody to choroba lub inne zdarzenia losowe, a nie luźne podejście do chodzenia do szkoły.
Pytanie: W klasach I–III, zgodnie z ramowym planem nauczania, są prowadzone 3 godz. zajęć wychowania fizycznego. 1 godzinę prowadzi nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, a 2 godziny realizowane są przez nauczyciela WF jako zajęcia basenowe. Czy zajęcia basenowe podlegają ocenianiu? Czy oceny cząstkowe z zajęć basenowych powinny być wpisywane?
Dyrektor nie ma prawa zakwestionowania oceny końcoworocznej w przypadku gdy uzna, że została ona wystawiona niezgodnie ze statutem danej szkoły. Kto zatem może wnieść takie zastrzeżenia? Sprawdzamy, co na ten temat mówią przepisy.
Sprawdź, czy nauczyciel może wystawić na koniec roku inną ocenę - choćby niższą - niż ocena przewidywana, nawet przed samą radą klasyfikacyjną, jeżeli tak wynika z jego obiektywnej oceny całorocznych osiągnięć ucznia.
Czy w sytuacji gdy uczeń i jego rodzice nie zgadzają się z wystawioną przez nauczyciela oceną roczną, należy umożliwić uczniowi pisanie egzaminu, który wykaże poziom jego umiejętności? Takie pytanie pojawia się często w kontekście klasyfikacji rocznej. Sprawdzamy więc, jakie zasady obowiązują.
Pytanie: Jaka ocenę roczną z przedmiotu otrzymuje uczeń w przypadku, gdy w pierwszym semestrze miał ocenę pozytywną, a w drugim niedostateczną? Czy taką sytuację regulują przepisy oświatowe?
Pytanie: Czy w szkole policealnej dla dorosłych można dopuścić słuchacza do egzaminów klasyfikacyjnych, jeśli nie spełnił wymogu frekwencji z danego przedmiotu na poziomie min. 50%? Czy można tą nieobecność usprawiedliwić i promować na wyższy semestr, jeśli zaliczy wymagane prace zadane przez nauczyciela? Czy musi mieć frekwencje z przedmiotu powyżej 50% czy ogólną frekwencję w danym semestrze?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty