Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Ocenianie uczniów

Ocenianie uczniów to bardzo ważny element kształcenia i wychowania. W tym miejscu dowiesz się: jak prawidłowo klasyfikować ucznia, na jakich warunkach uczeń może powtarzać klasę, jak nieobecności wpływają na ocenę. Znajdziesz tu porady dotyczące ocen z zajęć i zachowania, zasady klasyfikacji i promocji uczniów. Przeczytaj i dowiedz się, jakimi zasadami trzeba się kierować wystawiając oceny!

Czy jest możliwa zmiana terminu egzaminu poprawkowego

Czy jest możliwa zmiana terminu egzaminu poprawkowego

Uczeń ma wyznaczony termin egzaminu poprawkowego w ostatnim tygodniu ferii. Czy jest możliwość przesunięcia tego terminu na wrzesień np. z powodu wyjazdu? Tak, ponieważ na takie działanie pozwala art. 44m ust. 3 ustawy o systemie oświaty.

Ograniczenie liczby ocen z przedmiotu – czy można zawrzeć w statucie

Pytanie: W szkole obserwujemy dużą liczbę stopni z niektórych przedmiotów. Powoduje to zbyt duże obciążenie ucznia. Czy w statucie szkoły można zawrzeć zapis o ograniczeniu liczby ocen z przedmiotu, np. w klasach w których przedmiot jest realizowany na poziomie podstawowym – nie więcej niż np. 5 ocen, a na poziomie rozszerzonym – 8 ocen?

Podwyższenie oceny zachowania po wniesieniu zastrzeżeń – czy wymaga uchwały rady pedagogicznej

Pytanie: Rodzic ucznia klasy IV złożył 23 czerwca zastrzeżenie co do zgodności z prawem wystawionej rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Po przeprowadzeniu kontroli dyrektor uznał zasadność wniosku rodzica i powołał komisję do ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Jeżeli komisja podwyższy ocenę zachowania, to czy należy tę ocenę zatwierdzić uchwałą rady pedagogicznej? Czy wystarczy protokół z posiedzenia komisji?

Duża liczba nieobecności ucznia, ale usprawiedliwionych – jak klasyfikować

Pytanie: Jak dokonać klasyfikacji ucznia, który ma ponad 400 godzin opuszczonych, ale usprawiedliwionych? Jakie sankcje może ponieść uczeń? Zgodnie ze statutem naszej szkoły z ważnych powodów można dopuścić go do egzaminów klasyfikacyjnych, jednak ważne powody to choroba lub inne zdarzenia losowe, a nie luźne podejście do chodzenia do szkoły.

Czy zajęcia basenowe powinny być oceniane

Pytanie: W klasach I–III, zgodnie z ramowym planem nauczania, są prowadzone 3 godz. zajęć wychowania fizycznego. 1 godzinę prowadzi nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, a 2 godziny realizowane są przez nauczyciela WF jako zajęcia basenowe. Czy zajęcia basenowe podlegają ocenianiu? Czy oceny cząstkowe z zajęć basenowych powinny być wpisywane?

Kto może wnieść zastrzeżenia do oceny końcoworocznej

Kto może wnieść zastrzeżenia do oceny końcoworocznej

Dyrektor nie ma prawa zakwestionowania oceny końcoworocznej w przypadku gdy uzna, że została ona wystawiona niezgodnie ze statutem danej szkoły. Kto zatem może wnieść takie zastrzeżenia? Sprawdzamy, co na ten temat mówią przepisy.

Obniżenie przewidywanej rocznej oceny klasyfikacyjnej - czy dopuszczalne?

Obniżenie przewidywanej rocznej oceny klasyfikacyjnej - czy dopuszczalne

Sprawdź, czy nauczyciel może wystawić na koniec roku inną ocenę - choćby niższą - niż ocena przewidywana, nawet przed samą radą klasyfikacyjną, jeżeli tak wynika z jego obiektywnej oceny całorocznych osiągnięć ucznia.

Poprawianie ocen przed klasyfikacją roczną

Poprawianie ocen przed klasyfikacją roczną – na jakich zasadach

Czy w sytuacji gdy uczeń i jego rodzice nie zgadzają się z wystawioną przez nauczyciela oceną roczną, należy umożliwić uczniowi pisanie egzaminu, który wykaże poziom jego umiejętności? Takie pytanie pojawia się często w kontekście klasyfikacji rocznej. Sprawdzamy więc, jakie zasady obowiązują.

Jak klasyfikować ucznia, który w pierwszym półroczu miał ocenę pozytywną, a w drugim negatywną

Pytanie: Jaka ocenę roczną z przedmiotu otrzymuje uczeń w przypadku, gdy w pierwszym semestrze miał ocenę pozytywną, a w drugim niedostateczną? Czy taką sytuację regulują przepisy oświatowe?

Nieobecność na zajęciach w szkole policealnej dla dorosłych – czy można dopuścić do egzaminów klasyfikacyjnych

Pytanie: Czy w szkole policealnej dla dorosłych można dopuścić słuchacza do egzaminów klasyfikacyjnych, jeśli nie spełnił wymogu frekwencji z danego przedmiotu na poziomie min. 50%? Czy można tą nieobecność usprawiedliwić i promować na wyższy semestr, jeśli zaliczy wymagane prace zadane przez nauczyciela? Czy musi mieć frekwencje z przedmiotu powyżej 50% czy ogólną frekwencję w danym semestrze?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty