Pytanie: Czy młodzież z oddziału przygotowawczego może korzystać z dodatkowej, bezpłatnej nauki języka polskiego? Czy do oddziału przygotowawczego (klasa I Liceum Ogólnokształcąco), który realizuje 26 godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, można przydzielić dodatkową, bezpłatną naukę języka polskiego - 2 godziny?
Pytanie: Czy uczeń zwolniony z zajęć wychowania fizycznego na podstawie zaświadczenia lekarskiego może być zwolniony przez rodziców/opiekunów prawnych z obecności na tych zajęciach?
Pytanie: Czy nowe rozporządzenie obowiązujące od 1 września 2018 r. dotyczące doradztwa zawodowego obowiązuje w obecnym trzyletnim liceum ogólnokształcącym? Czy będzie dotyczyć liceum czteroletniego?
Pytanie: Czy uczeń, który zmienił szkołę i w byłej szkole zrealizował obowiązkowe zajęcia edukacji dla bezpieczeństwa, uzyskując ocenę pozytywną, może uczestniczyć ponownie w tych zajęciach i być ocenianym. Nadmieniam, że ów uczeń chce uczestniczyć w zajęciach.
Pytanie: Jaka jest procedura utworzenia od 1 września 2018 r. klasy integracyjnej w szkole podstawowej?
Pytanie: Na które rozporządzenie MEN należy się powołać, zwalniając ucznia z realizacji zajęć wychowania fizycznego od 1 września 2017 r.?
Pytanie: Ilu uczniów – wg nowego rozporządzenia MEN – może liczyć oddział w szkole specjalnej przeznaczony wspólnie dla uczniów z jedną niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i z niepełnosprawnościami sprzężonymi (np. niepełnosprawność w stopniu lekkim i niepełnosprawność ruchowa)?
Pytanie: Czy w roku szkolnym 2017/2018 i 2018/2019 uczniowie klas gimnazjalnych będą mieli obowiązek realizacji projektu gimnazjalnego, którego temat widnieje na świadectwie, a ocena jest cząstkową oceną zachowania?
Pytanie: W związku z nową podstawą programową i zapisami dotyczącymi realizacji godzin wychowania fizycznego, czy w roku szkolnym 2017/2018 w przypadku realizacji godzin poza systemem klasowo-lekcyjnym, można łączyć uczniów z różnych poziomów edukacyjnych, jeżeli będą zainteresowani tym samym obszarem? Czy należy wprowadzić taką formę zajęć dla uczniów klas V i VI, gdzie występuje realizacja starej podstawy programowej?
Pytanie: Uczeń klasy I gimnazjum kontynuuje naukę języka niemieckiego ze szkoły podstawowej (na poziomie III.1). Rodzice proszą o zmianę zakresów języka: chcą, by dziecko uczyło się języka angielskiego na poziomie III.1, a języka niemieckiego na poziomie III.0. Czy jako dyrektor mogę im to umożliwić? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty