Coraz więcej sześciolatków w klasach I − coraz więcej obowiązków nauczycieli w nauczaniu początkowym! Rozpoczęcie nauki w szkole ma szczególne znaczenie dla każdego dziecka i jego rodziny. Ważna przy tym jest nie tylko tzw. dojrzałość szkolna, ale także odpowiednie zorganizowanie procesu adaptacji oraz zapewnienie odpowiednich warunków edukacji w nowym środowisku. Czy Twoja szkoła na pewno jest dobrze i zgodnie z przepisami przygotowana do pracy z sześciolatkami? Sprawdź, jak zorganizować nauczanie w swojej klasie.
Kobiety stanowią 70% światowej liczby osób żyjących za mniej niż dolara dziennie Feminizacja biedy, zjawiska lepkiej podłogi i szklanegosufitu, dyskryminacja kobiet w życiu zawodowym to tylko niektóre przejawy nierówności płci. Czy polski system edukacji przyczynia się dyskryminacji kobiet? Czy staje na wysokości zadania i wypełnia swoją misję wyrównywania szans uczniów i uczennic? Czy pozwala na rozwijanie pełni potencjału dzieci i młodzieży niezależnie od płci? A może pełni funkcję konserwującą, podtrzymując nierówne pozycje kobiet i mężczyzn w społeczeństwie?
Pytanie: Czy w gimnazjum dowolne rozdzielenie 450 godzin pomiędzy dwa języki obce nowożytne polega tylko na podziale: 9-5, 8-6 ? Czy właściwe jest rozdzielenie godzin 10-5,11-4?
Pytanie: Czy organ prowadzący może nakazać połączenie trzech istniejących klas czwartych (w sumie 57 uczniów) i utworzenie od nowego roku szkolnego tylko dwóch klas?
Pytanie: W naszej szkole podstawowej od klasy III drugim obowiązkowym językiem jest język hiszpański. Czy podręczniki do nauki tego języka mogę wybrać sama? Czy może to być podręcznik na którym pracują gimnazjaliści ? Uważam, że nasi uczniowie dobrze sobie poradzą.
Pytanie: Na jakich zasadach można w szkole masowej utworzyć oddział specjalny dla uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym oraz jakie kwalifikacje powinni mieć nauczyciele?
Pytanie: Czy nauczyciel może odmówić dyrektorowi szkoły przyjęcia wychowawstwa? Jeżeli tak to w jakich sytuacjach?
Rekolekcje w czasie zajęć szkolnych to dodatkowe zadania dla nauczycieli katechetów i wychowawców klas. Zastosuj procedury, które umożliwią sprawną organizację zajęcia dla uczniów nieuczęszczających na religię oraz zapewnią bezpieczeństwo wszystkim podopiecznym.
Większość nauczycieli dyrektorów szkół jeszcze sceptycznie odnosi się do wykorzystania najnowszych technologii w procesie kształcenia. Jednak już niebawem nieodzowne będzie korzystanie z platform edukacyjnych w procesie edukacyjnym, kontaktach z rodzicami oraz w zarządzaniu szkołą.
Nowa ustawa o finansach publicznych wprowadza szereg zmian w funkcjonowaniu jednostek sektora finansów publicznych, a takimi są publiczne przedszkola, szkoły i placówki oświatowe. Ustawodawca odchodzi od utrwalonego pojęcia dotychczas stosowanej kontroli finansowej, na rzecz nowego szerszego pojęcia kontroli zarządczej. Kontrolą powinny być objęte wszystkie systemy i procesy funkcjonujące w szkole, gdyż zapewnienie realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy, dotyczy wszystkich aspektów funkcjonowania szkoły, a nie tylko sfery finansowej.
Zajmie ci to jedynie 2 minuty