Przepisy prawa oświatowego nie przewidują innych rozwiązań niż realizacja zajęć techniki, jeśli uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim nie realizuje nauki drugiego języka obcego. Przepisy nie zawierają jednak żadnych wskazówek dotyczących sposobów organizacji takich zajęć.
Pytanie: Szkoła podstawowa zapewnia zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze uczennicy urodzonej w 2002 r., która posiada orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym. Zajęcia są prowadzone przez nauczyciela w domu uczennicy. Do jakiego wieku uczestnika zajęć szkoła powinna zapewnić jej naukę?
Pytanie: W roku szkolnym 2020/2021 przyjęto ucznia z Ukrainy do naszej szkoły. Czy w tym roku szkolnym dla tego ucznia przysługują zajęcia wyrównawcze?
Czy uczniowie chcący skorzystać z pomocy psychologa, logopedy czy terapeuty mogą to robić w czasie swoich lekcji, czy tylko przed lub po lekcjach? Sprawdź, w jakich godzinach należy zapewnić wsparcie nauczycieli specjalistów w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Pytanie: Z powodu odległego miejsca zamieszkania nauczyciele odmawiają dojazdu do miejsca zamieszkania ucznia. Czy w roku szkolnym 2022/2023 można realizować zajęcia nauczania indywidualnego na terenie szkoły? Proszę o podstawę prawną do wydanej opinii.
Pytanie: Jak rozumieć dostosowanie programu nauczania w szkole specjalnej do indywidulanych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych zgodnie z przepisami art. 127 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe? Czy polega to na odrzuceniu niektórych treści nadobowiązkowych w stosunku do podstawy programowej? Czy modyfikacji liczby godzin przeznaczonej na dany dział?
Pytanie: Od września 2022 r. uczeń klasy VII będzie realizował obowiązek szkolny w formie nauczania indywidualnego. Czy w takim przypadku w siatce 12 godzin trzeba ująć zajęcia z doradcą zawodowym? Jeśli tak, to w jakim wymiarze?
Pytanie: Czy program nauczania dla dziecka z upośledzeniem w stopniu głębokim należy wpisać do szkolnego zestawu programów nauczania? Jeśli tak, to w jakim terminie?
Zajęcia integracji sensorycznej dla dzieci są organizowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W jakich przypadkach należy je realizować? W jakim wymiarze? Kto powinien je prowadzić? Odpowiedzi na temat organizacji zajęć sensorycznych znajdziesz w artykule.
Pytanie: W jaki sposób zgodnie z przepisami należy dokumentować efektywność udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (w tym bieżącej pomocy i zintegrowanych działań nauczycieli)? W jaki sposób archiwizować dokumentację uczniów z zakresu pomocy, którzy ukończyli szkołę?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty