Pytanie: Czy niektóre zalecenia zawarte w orzeczeniu mogą być realizowane nie w bieżącym roku szkolnym, ale kolejnych latach nauki?
Pytanie: Czy jest możliwość prawna przedłużenia nauki w szkole ogólnodostępnej ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym i ze sprzężeniami? Na wniosek rodziców uczeń miał wydłużony II etap edukacyjny o 2 lata. Na etapie przedszkolnym i I etapie edukacyjnym rodzice nie wnioskowali o wydłużenie nauki w przedszkolu i szkole. W tym roku szkolnym zwrócili się z zapytaniem, czy ze względu na pandemię covid 19 można byłoby przedłużyć uczniowi naukę o kolejny rok bez konieczności zmiany szkoły na szkołę specjalną?
Pytanie: Jakie środki eliminujące zagrożenie zdrowia pracowników ze strony niepełnosprawnego intelektualnie ucznia w przypadku nasilonych zachowań agresywnych musi podjąć dyrektor, by nauczyciele mogli realizować zadania? Co zrobić w sytuacji, gdy nauczyciel odmawia pracy z danym uczniem, bo się go boi?
Pytanie: Czy uczeń (kl. VII) posiadający orzeczenie w stopniu lekkim, który nie uczęszcza na zajęcia z drugiego języka nowożytnego tylko na zajęcia z techniki, powinien mieć ocenę semestralną z techniki?
Pytanie: Uczeń kl. IV uzyskał orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym. W jakim dzienniku mają być zapisywane jego tematy? Prowadzimy e-dziennik – czy więc założyć dziennik zajęć dodatkowych?
Pytanie: Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy w obecnej sytuacji epidemiologicznej można prowadzić indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w jego domu?
Pytanie: Rodzice dziecka chcą zrezygnować z nauczyciela wspomagającego proces edukacji. Czy w świetle przepisów jest to możliwe?
Pytanie: Czy w zawiązku z ograniczeniem pracy szkół z powodu COVID organ prowadzący może odmówić przyznania godzin nauczania indywidualnego rodzicowi ucznia niepełnoletniego/pełnoletniemu uczniowi, który posiada orzeczenie poradni ze wskazaniem do nauczania indywidualnego? Organ prowadzący uważa, że przy zdalnym kształceniu nie ma sensu wydatkowania środków na takie kształcenie. Bardzo proszę o podstawę prawną.
Pytanie: Czy można wydłużyć uczniowi bez orzeczenia pierwszy etap edukacji? Dziecko już drugi rok korzysta z zindywidualizowanej ścieżki kształcenia.
Pytanie: Czy liczba dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego jest zależna od "wskazań" do orzeczenia? Czy nauczyciel współorganizujący w takiej sytuacji zajmuje się wszystkimi uczniami, którzy posiadają orzeczenie w danej klasie?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty