Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Jaki zespół sporządza opinię o przedłużeniu okresu nauki uczniowi ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego

Pytanie: Jaki zespół nauczycieli powinien wydać opinię, z której wynika potrzeba przedłużenia okresu nauki uczniowi z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, w przypadku, kiedy uczeń nie realizuje obowiązku nauki w naszej szkole tylko uczęszcza do ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego?

Czy w przypadku nauczania indywidualnego dyrektor wydaje decyzję lub zarządzenie

Pytanie: Dyrektor szkoły wydaje decyzję w sprawie nauczania indywidualnego czy zarządzenie? Proszę o sprecyzowanie, kiedy zarządzenie, a kiedy decyzja oraz co taki dokument powinien zawierać.

Czas oczekiwania na diagnozę w poradni psychologiczno-pedagogicznej

Pytanie: Czy są przepisy, które mówią o czasie oczekiwania na diagnozę w poradni psychologiczno-pedagogicznej? Jeśli rodzic składa wniosek o diagnozę, to musimy zmieścić się w czasie 30 dni od złożenia wniosku przez rodzica?

pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Nadzór nad realizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej – zadania dyrektora

Kontrola dokumentacji czy zapewnienie nauczycielom warunków do realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej to jedne z ważniejszych zadań dyrektora, który czuwa nad prawidłową realizacją zadań w tym zakresie. Obowiązków jest jednak dużo więcej, co wiąże się również w prawidłową oceną efektywności pomocy. Podpowiadamy, jakie zadania ma dyrektor w związku z nadzorem nad realizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 

Jak postąpić, gdy rodzic nie zgadza się z zapisami w WOPFU

Pytanie: Rodzic nie zgadza się z zapisami w WOPFU. Na zespół opracowujący ocenę był zaproszony i był obecny na posiedzeniu zespołu. Przyjął do wiadomości wnioski z WOPFU, jednak po kilku dniach poinformował wychowawcę, że nie zgadza się z zapisami w WOPFU. Jak postąpić w takim przypadku?

Wydłużenie etapu edukacyjnego uczniowi z Ukrainy – na jakich zasadach

Wydłużenie etapu edukacyjnego uczniowi z Ukrainy – na jakich zasadach

Czy można wydłużyć okres nauki uczniowi z Ukrainy na takich samych zasadach jak uczniowi pochodzącemu z Polski? Okazuje się, że tak – uczniów z Ukrainy nie obowiązują w tym względzie inne zasady.

Dokumentowanie obecności i ocen ucznia z nauczaniem indywidualnym

Pytanie: Czy uczniowi podlegającemu nauczaniu indywidualnemu wpisuje się obecności w e-dzienniku klasowym, czy wyłącznie w dzienniku nauczania indywidualnego? Czy obecności tego ucznia bierze się pod uwagę podczas liczenia frekwencji półrocznej i rocznej? Co należy wpisywać do dziennika klasowego (jeśli chodzi o nauczanie indywidualne), a co w odrębnym dzienniku nauczania indywidualnego?

Czy bez wiedzy rodziców można skierować ucznia na badania do poradni psychologiczno- pedagogicznej

Pytanie: Czy szkoła może postarać się o skierowanie na badania w poradni psychologiczno- pedagogicznej piętnastoletniego ucznia technikum bez zgody rodzica?

Sprawozdanie z pracy pedagoga specjalnego

Sprawozdanie z pracy pedagoga specjalnego – jak przygotować

Przepisy nie określają wzoru sprawozdania pedagoga specjalnego. Wiąże się to z tym, że zakres zadań przez niego realizowanych wynika ze zróżnicowanych potrzeb uczniów danej szkoły. Najważniejsze jest więc to, by odnieść się szczegółowo do zakresu realizowanych w szkole zadań.

Czy nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne musi być na wszystkich zajęciach

Pytanie: Czy dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i zawartym w nim zapisie o potrzebie obecności nauczyciela współorganizującego proces edukacyjny, musi być zapewniona opieka na pełne 25 godzin zajęć (wg ramowego planu nauczania dla szkoły podstawowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym)? Czy wymiar pracy nauczyciela współorganizującego z uczniem może być nieco mniejszy?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty