Pytanie: Czy zatwierdzony indywidualny program nauki (z jednego przedmiotu) należy w kolejnym roku szkolnym ponownie zatwierdzić?
Pytanie: Czy jest możliwość prowadzenia zajęć nauczania indywidualnego z uczniem w formie zdalnej na wniosek rodzica pomimo tego, że od września zaczynają się zajęcia w trybie stacjonarnym? Uczeń posiada zaświadczenie lekarskie stwierdzające uniemożliwienie lub znaczne utrudnienie uczęszczania do szkoły.
Pytanie: Opinia w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną, jaką szkoła uzyskała z poradni, nie precyzuje rodzaju zajęć, w jakich uczeń ma uczestniczyć oraz ich wymiaru. Szkoła w oparciu o opinię poradni, specjalistów szkolnych, wychowawcy przygotowuje wykaz określonych zajęć dla ucznia. Czy organ ma możliwość zweryfikowania rodzaju zajęć i ilości godzin tych zajęć? Czy organ może zażądać od szkoły ograniczenia liczby tych zajęć i na jakiej podstawie?
Pytanie: Pytanie o realizację zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego (w tym wypadku Zespół Aspergera). W orzeczeniu jest zalecona Terapia Integracji Sensorycznej (SI) oraz trening umiejętności społecznych TUS. Czy szkoła ma obowiązek zorganizować takie zajęcia? Jak wygląda ta kwestia, jeśli nie ma specjalisty mającego uprawnienia do prowadzenia takich zajęć i/lub brakuje odpowiednio przygotowanej sali? Czy jest możliwość zapłacenia za te zajęcia ośrodkowi prywatnemu (jest to oczekiwanie rodzica)?
Pytanie: Pytanie dotyczy kwestii zwolnienia z nauki drugiego języka obcego ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim z niepełnosprawnością ruchową). Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w którym nie ma stwierdzenia o konieczności zwolnienia z nauki drugiego języka. Czy w tej sytuacji wystarczy wniosek rodzica, czy też potrzebna jest opinia poradni, w której znajdzie się konkretne zalecenia?
Pytanie: Czy w zespole rewalidacyjno-wychowawczym dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu głębokim mogą być dzieci zróżnicowane wiekowo, np. dziecko z etapu przedszkolnego (6-letnie) i dziecko z etapu szkolnego (12-letnie)?
Pytanie: Czy ramowe plany nauczania powinny zawierać godziny z pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Z jednej strony rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania wskazuje, że tak, a z drugiej strony rozporządzenie w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej wskazuje, że jest udzielana uczniowi. Jak więc wykazać w ramowych planach nauczania godziny dla ucznia?
Pytanie: W klasie I szkoły podstawowej jest jeden język obcy zgodnie z ramowym planem nauczania. Czy jest możliwość zwolnienia ucznia klasy I z nauki języka obcego? Uczeń ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną - ruchowa i intelektualna w stopniu lekkim.
Pytanie: Czy roku szkolnym 2021/2022 można łączyć dzieci na zajęciach rewalidacji? Jeśli w klasie są trzy osoby, np. trzy orzeczenia - niepełnosprawność w stopniu lekkim, czy dyrektor ma prawo utworzyć grupę do zajęć z rewalidacji? Czy można łączyć osoby na zajęcia z rewalidacji, np. ze spektrum autyzmu? Jaki przepis prawa to reguluje?
Pytanie: Czy niektóre zalecenia zawarte w orzeczeniu mogą być realizowane nie w bieżącym roku szkolnym, ale kolejnych latach nauki?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty