Pytanie: Jaki zespół nauczycieli powinien wydać opinię, z której wynika potrzeba przedłużenia okresu nauki uczniowi z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, w przypadku, kiedy uczeń nie realizuje obowiązku nauki w naszej szkole tylko uczęszcza do ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego?
Pytanie: Dyrektor szkoły wydaje decyzję w sprawie nauczania indywidualnego czy zarządzenie? Proszę o sprecyzowanie, kiedy zarządzenie, a kiedy decyzja oraz co taki dokument powinien zawierać.
Pytanie: Czy są przepisy, które mówią o czasie oczekiwania na diagnozę w poradni psychologiczno-pedagogicznej? Jeśli rodzic składa wniosek o diagnozę, to musimy zmieścić się w czasie 30 dni od złożenia wniosku przez rodzica?
Kontrola dokumentacji czy zapewnienie nauczycielom warunków do realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej to jedne z ważniejszych zadań dyrektora, który czuwa nad prawidłową realizacją zadań w tym zakresie. Obowiązków jest jednak dużo więcej, co wiąże się również w prawidłową oceną efektywności pomocy. Podpowiadamy, jakie zadania ma dyrektor w związku z nadzorem nad realizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Pytanie: Rodzic nie zgadza się z zapisami w WOPFU. Na zespół opracowujący ocenę był zaproszony i był obecny na posiedzeniu zespołu. Przyjął do wiadomości wnioski z WOPFU, jednak po kilku dniach poinformował wychowawcę, że nie zgadza się z zapisami w WOPFU. Jak postąpić w takim przypadku?
Czy można wydłużyć okres nauki uczniowi z Ukrainy na takich samych zasadach jak uczniowi pochodzącemu z Polski? Okazuje się, że tak – uczniów z Ukrainy nie obowiązują w tym względzie inne zasady.
Pytanie: Czy uczniowi podlegającemu nauczaniu indywidualnemu wpisuje się obecności w e-dzienniku klasowym, czy wyłącznie w dzienniku nauczania indywidualnego? Czy obecności tego ucznia bierze się pod uwagę podczas liczenia frekwencji półrocznej i rocznej? Co należy wpisywać do dziennika klasowego (jeśli chodzi o nauczanie indywidualne), a co w odrębnym dzienniku nauczania indywidualnego?
Pytanie: Czy szkoła może postarać się o skierowanie na badania w poradni psychologiczno- pedagogicznej piętnastoletniego ucznia technikum bez zgody rodzica?
Przepisy nie określają wzoru sprawozdania pedagoga specjalnego. Wiąże się to z tym, że zakres zadań przez niego realizowanych wynika ze zróżnicowanych potrzeb uczniów danej szkoły. Najważniejsze jest więc to, by odnieść się szczegółowo do zakresu realizowanych w szkole zadań.
Pytanie: Czy dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i zawartym w nim zapisie o potrzebie obecności nauczyciela współorganizującego proces edukacyjny, musi być zapewniona opieka na pełne 25 godzin zajęć (wg ramowego planu nauczania dla szkoły podstawowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym)? Czy wymiar pracy nauczyciela współorganizującego z uczniem może być nieco mniejszy?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty