Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Archiwalny Długotrwała choroba ucznia - czy szkoła musi zorganizować nauczanie indywidualne?

Pytanie: Czy dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej ma obowiązek zorganizowania uczniowi nauczania  indywidualnego w przypadku długotrwałej choroby? Jakie są procedury organizacji takiego nauczania? Co zrobić, gdy szkoła nie ma na to środków finansowych?

Archiwalny Odwołanie od decyzji o potrzebie nauczania indywidualnego

Pytanie: Czy można poddać weryfikacji orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego? Lekarz i zespół orzekający stwierdzili, że ze względu na chorobę uczeń nie może uczęszczać do szkoły. Opinia wychowawcy i rady pedagogicznej jest odmienna. Uczeń aktywnie uczestniczy w życiu przedszkolnym.

Archiwalny Nauka drugiego języka obcego nowożytnego przez ucznia gimnazjum z lekkim upośledzeniem umysłowym

Pytanie: Do klasy I gimnazjum szkoły ogólnodostępnej uczęszcza uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim. Czy uczeń ten może być zwolniony z nauki drugiego języka obcego nowożytnego?

Archiwalny Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w nowym roku szkolnym

Od 8 maja 2013 r. obowiązuje nowe rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, które m.in. upraszcza procedury, zmniejsza katalog obowiązkowych dokumentów, likwiduje obowiązek tworzenia szkolnych zespołów dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Sprawdzamy, jak należy organizować pracę nauczycieli i specjalistów w zakresie pomocy udzielanej uczniom z SPE.

Archiwalny Kształcenie ucznia z upośledzeniem umysłowym - niezbędna dokumentacja

Pytanie: Czy dla ucznia gimnazjum, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim, wystarczy tylko opracować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET)?

Archiwalny Zgoda na nauczanie w systemie domowym - potrzebna opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej?

Pytanie: Czy dyrektor może wydać w drodze decyzji administracyjnej zgodę na przyjęcia ucznia do szkoły w systemie nauczania domowego, bez posiadania pozytywnej opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej?

Archiwalny Wczesne wspomaganie - do kiedy?

Pytanie: Do jakiego wieku należy się dziecku wczesne wspomaganie?

Archiwalny Nauka ucznia z orzeczeniem o upośledzeniu w stopniu lekkim

Pytanie: Jaką podstawą prawną należy się kierować i w jaki sposób postąpić z uczniem, który posiada orzeczenie o upośledzeniu w stopniu lekkim? Poradnia zaleciła również, aby uczeń kontynuował naukę w szkole przysposabiającej do pracy, czyli w tej, którą ukończył mając wówczas orzeczenie o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym. Na podstawie zapisów statutowych zespołu szkół możemy go zakwalifikować do kształcenia w szkole specjalnej:przysposabiającej, jeśli ma orzeczenie o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym lubzawodowej, jeśli ma orzeczenie o upośledzeniu w stopniu lekkim.

Archiwalny Utworzenie klasy terapeutycznej wg nowych przepisów

Pytanie: Jakie są warunki utworzenia klasy terapeutycznej w myśl nowego rozporządzenia w sprawie udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej?

Archiwalny Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkołach policealnych dla dorosłych

Pytanie: Czy wobec słuchaczy w szkole policealnej dla dorosłych obowiązują nauczycieli przepisy dotyczące konieczności organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty