Pytanie: Czy dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej ma obowiązek zorganizowania uczniowi nauczania indywidualnego w przypadku długotrwałej choroby? Jakie są procedury organizacji takiego nauczania? Co zrobić, gdy szkoła nie ma na to środków finansowych?
Pytanie: Czy można poddać weryfikacji orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego? Lekarz i zespół orzekający stwierdzili, że ze względu na chorobę uczeń nie może uczęszczać do szkoły. Opinia wychowawcy i rady pedagogicznej jest odmienna. Uczeń aktywnie uczestniczy w życiu przedszkolnym.
Pytanie: Do klasy I gimnazjum szkoły ogólnodostępnej uczęszcza uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim. Czy uczeń ten może być zwolniony z nauki drugiego języka obcego nowożytnego?
Od 8 maja 2013 r. obowiązuje nowe rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, które m.in. upraszcza procedury, zmniejsza katalog obowiązkowych dokumentów, likwiduje obowiązek tworzenia szkolnych zespołów dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Sprawdzamy, jak należy organizować pracę nauczycieli i specjalistów w zakresie pomocy udzielanej uczniom z SPE.
Pytanie: Czy dla ucznia gimnazjum, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim, wystarczy tylko opracować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET)?
Pytanie: Czy dyrektor może wydać w drodze decyzji administracyjnej zgodę na przyjęcia ucznia do szkoły w systemie nauczania domowego, bez posiadania pozytywnej opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej?
Pytanie: Do jakiego wieku należy się dziecku wczesne wspomaganie?
Pytanie: Jaką podstawą prawną należy się kierować i w jaki sposób postąpić z uczniem, który posiada orzeczenie o upośledzeniu w stopniu lekkim? Poradnia zaleciła również, aby uczeń kontynuował naukę w szkole przysposabiającej do pracy, czyli w tej, którą ukończył mając wówczas orzeczenie o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym. Na podstawie zapisów statutowych zespołu szkół możemy go zakwalifikować do kształcenia w szkole specjalnej:przysposabiającej, jeśli ma orzeczenie o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym lubzawodowej, jeśli ma orzeczenie o upośledzeniu w stopniu lekkim.
Pytanie: Jakie są warunki utworzenia klasy terapeutycznej w myśl nowego rozporządzenia w sprawie udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej?
Pytanie: Czy wobec słuchaczy w szkole policealnej dla dorosłych obowiązują nauczycieli przepisy dotyczące konieczności organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty