Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Archiwalny Zajęcia rewalidacyjne dla uczniów z zespołem Aspergera

Pytanie: Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z zespołem Aspergera (w normie intelektualnej). Czy zajęcia takie może prowadzić nauczyciel oligofrenopedagog?

Archiwalny Realizacja nauczania indywidualnego poza miejscowością położenia szkoły

Pytanie: Jak zapewnić realizację nauczania indywidualnego uczennicy mieszkającej poza miejscowością położenia szkoły, jeżeli kilku nauczycieli nie posiada samochodów i odmawia dojazdu do miejsca pobytu uczennicy. Połączenia środkami komunikacji publicznej są rzadkie, realizacja 1 lekcji zajmowałaby nawet 4-5 godz.

Archiwalny Przygotowanie przedszkolne dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym

Pytanie: Czy dziecko pięcioletnie objęte rocznym przygotowaniem przedszkolnym posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może realizować ten obowiązek w grupie dzieci czteroletnich? Ustawa nie przewiduje możliwości odroczenia rocznego przygotowania przedszkolnego.

Archiwalny Zwolnienie z nauki drugiego języka obcego

Pytanie: Czy dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej może ograniczyć uczniowi, korzystającemu z nauczania indywidualnego, naukę języków obcych tyko do jednego języka i w jakim przypadku?

Archiwalny Nauczanie indywidualne - czas zajęć

Pytanie: Czy w przypadku nauczania indywidualnego nauczyciel powinien realizować zajęcia w czasie godziny lekcyjnej czy zegarowej?

Archiwalny Wcześniejsze zakończenie nauczania indywidualnego

Pytanie: Uczennica klasy VI od stycznia 2013 r., na podstawie orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej, korzysta z nauczania indywidualnego w domu. Orzeczenie obejmuje okres od stycznia do końca roku szkolnego 2012/13. Dziewczynka wskutek choroby przeszła leczenie operacyjne i nosi gips na nodze. Rodzice uczennicy chcą, by po zdjęciu gipsu wróciła do szkoły. Czy istnieje możliwość, aby na ich prośbę przerwać nauczanie indywidualne?

Archiwalny Wydłużenie etapu edukacyjnego ucznia niepełnosprawnego

Pytanie: Czy możliwe jest przedłużenie etapu edukacyjnego uczniom niepełnosprawnym w innym momencie niż w ostatnich latach nauki dla danego poziomu edukacyjnego?

Archiwalny Wybór szkoły dla ucznia z upośledzeniem umiarkowanym

Pytanie: Czy uczeń z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym może realizować kształcenie specjalne w oddziale integracyjnym lub w szkole ogólnodostępnej? Rodzic nie wyraża zgody na inne miejsce realizacji kształcenia specjalnego. Poradnia psychologiczno - pedagogiczna wskazała dwa miejsca realizacji kształcenia - w szkole specjalnej (na co rodzic nie wyraża zgody) oraz w oddziale integracyjnym - o to wnioskował rodzic.

Archiwalny Przeniesienie ucznia do klasy integracyjnej na wniosek rodziców pozostałych dzieci

Pytanie: W klasie pierwszej szkoły podstawowej uczy się dziecko z zespołem Aspergera. Do tej klasy oprócz niego uczęszcza 26 osób. Rodzice uczniów nie zostali poinformowani, że ich dzieci będą mieć kolegę z takim schorzeniem. Czują, że bezpieczeństwo ich pociech jest zagrożone. Doszło  już kilka razy do pobicia kolegów i innych aktów przemocy. Rodzice chorego dziecka nie wyrazili zgody na umieszczenie go w klasie integracyjnej. Czy istnieje prawna możliwość wpłynięcia na zmianę ich decyzji? Jakie kroki mogą podjąć pozostali rodzice, aby chorego chłopca przenieść do integracyjnej klasy? Co w tej sprawie może wychowawca i dyrekcja?  

Archiwalny Zajęcia rewalidacyjne - czy dla ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym

Pytanie: Uczeń, który rozpocznie we wrześniu naukę w kl. I gimnazjum ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego na czas etapu nauki w gimnazjum z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym. Czy należą mu się obligatoryjnie zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 2 godzin tygodniowo, skoro nie ma o nich mowy w orzeczeniu. W zaleceniach w orzeczeniu czytamy: " kształcenie specjalne dla uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym; w pracy z chłopcem stosować metody socjoterapeutyczne...", a potem następuje opis jak pracować z dzieckiem.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty