Pytanie: Rodzice ucznia klasy IV złożyli podanie z prośbą o zwolnienie ucznia z zajęć języka angielskiego i o egzamin klasyfikacyjny na semestr i koniec roku. Argumentacja jest taka, że uczeń zna bardzo dobrze język angielski: matka ucznia jest angielką, w domu większość rozmów prowadzona jest po angielsku. Każdy wolny czas uczeń spędza z rodziną w Angli. Uczeń na lekcjach się nudzi. Proszę o informację, co mogę zrobić w takiej stuacji?
Pytanie: Czy można uznać prawo do bezpłatnego dowozu do szkoły dziecka niepełnosprawnego na podstawie wyłącznie orzeczenia o niepełnosprawności wydanego przez powiatowy zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności? Czy powinno to być orzeczenie wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej?
Pytanie: Jakie świadectwo i jaki arkusz ocen należy wypełnić dla ucznia z autyzmem, który uczęszcza w roku szkolnym 2015/2016 do klasy pierwszej szkoły podstawowej? Czy w arkuszu ocen, w pozycji "Informacja o indywidualnym programie lub toku nauki" wpisuje się informacje o nauczaniu indywidualnym tego ucznia?
Od 1 września br. kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego należy zorganizować według przepisów nowego rozporządzenia. Dyrektorzy szkół muszą zwrócić uwagę m.in. na możliwość zmniejszenia liczby uczniów w oddziałach integracyjnych. Od 1 stycznia 2016 r. będzie też obowiązek zatrudnienia nauczycieli wspomagających, do tego czasu dodatkowe zatrudnienie będzie możliwe za zgodą organu prowadzącego.
Pytanie: Uczeń ze stwierdzonym autyzmem oraz upośledzeniem stopnia lekkiego został skierowany do kształcenia specjalnego. Rodzic równocześnie ubiegał się też o nauczanie indywidualne, przedstawiając zaświadczenie lekarskie - orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego zostało również wydane. Rodzic ubiega się o przyjęcie do oddziału integracyjnego. Czy w przypadku przyznania nauczania indywidualnego, przyjęcie do oddziału integracyjnego jest uzasadnione?
Pytanie: Jakie kroki może podjąć szkoła wobec ucznia szkoły specjalnej, który - według kadry nauczycielskiej - wymaga indywidualnego toku nauczania?
Pytanie: Czy przedłużenie okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, oraz zgody rodziców ucznia podejmuje rada pedagogiczna uchwałą czy wystarczy decyzja dyrektora?
Pytanie: Jakie dokumenty obowiązują przy nauczaniu indywidualnym ucznia II klasy szkoły podstawowej, który na zajęcia indywidualne przychodzi do szkoły?
Pytanie: Jaką legitymację szkolną należy wydać uczniowi z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, posiadającemu orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego? Uczeń nie posiada orzeczenia powiatowego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności. Czy zatem można wydać mu legitymację dla niepełnosprawnych MEN-I/51/2 i rodzicowi zaświadczenie uprawniające do ulgowych przejazdów MI-1/2002?
Pytanie: Czy można wydłużyć etap edukacyjny dla ucznia klasy III zasadniczej szkoły zawodowej objętego nauczaniem indywidualnym?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty