Pytanie: Czy gmina może odmówić zwrotu kosztów za dowóz dziecka z miejsca zamieszkania do specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego? Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz skierowanie od starosty. Od 5 maja 2014 r. został przyjęty do ośrodka, przebywa w internacie. W poniedziałki i piątki jest dowożony i odwożony do miejsca zamieszkania przez samochód należący do ośrodka. Dyrektor ośrodka zwrócił się do burmistrza z prośbą o podpisanie umowy na dowóz uczenia oraz zwrot kosztów dowozu. Gmina odmówiła zwrotu kosztów. Czy miała do tego prawo?
Pytanie: Czy można odroczyć obowiązek szkolny na okres dłuższy niż 1 rok dziecku, które posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?
Pytanie: Czy można wydłużyć etap edukacyjny uczniowi w III klasie szkoły przysposabiającej do pracy? Uczeń miał już 2-krotnie wydłużany etap edukacyjny.
Pytanie: Czy dyrektor szkoły może zorganizować wczesne wspomaganie rozwoju dla trzyletniego dziecka nie uczęszczającego do oddziału przedszkolnego na wniosek Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej? Rodzina nie zgłosiła się do dyrektora szkoły i nie przedstawiła opinii, w oparciu o którą ma być organizowane wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
Pytanie: Czy dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej ma obowiązek zorganizowania uczniowi nauczania indywidualnego w przypadku długotrwałej choroby? Jakie są procedury organizacji takiego nauczania? Co zrobić, gdy szkoła nie ma na to środków finansowych?
Pytanie: Czy można poddać weryfikacji orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego? Lekarz i zespół orzekający stwierdzili, że ze względu na chorobę uczeń nie może uczęszczać do szkoły. Opinia wychowawcy i rady pedagogicznej jest odmienna. Uczeń aktywnie uczestniczy w życiu przedszkolnym.
Pytanie: Do klasy I gimnazjum szkoły ogólnodostępnej uczęszcza uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim. Czy uczeń ten może być zwolniony z nauki drugiego języka obcego nowożytnego?
Od 8 maja 2013 r. obowiązuje nowe rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, które m.in. upraszcza procedury, zmniejsza katalog obowiązkowych dokumentów, likwiduje obowiązek tworzenia szkolnych zespołów dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Sprawdzamy, jak należy organizować pracę nauczycieli i specjalistów w zakresie pomocy udzielanej uczniom z SPE.
Pytanie: Czy dla ucznia gimnazjum, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim, wystarczy tylko opracować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET)?
Pytanie: Czy dyrektor może wydać w drodze decyzji administracyjnej zgodę na przyjęcia ucznia do szkoły w systemie nauczania domowego, bez posiadania pozytywnej opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej?
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń
Zajmie ci to jedynie 2 minuty