Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Archiwalny Wczesne wspomaganie - do kiedy?

Pytanie: Do jakiego wieku należy się dziecku wczesne wspomaganie?

Archiwalny Nauka ucznia z orzeczeniem o upośledzeniu w stopniu lekkim

Pytanie: Jaką podstawą prawną należy się kierować i w jaki sposób postąpić z uczniem, który posiada orzeczenie o upośledzeniu w stopniu lekkim? Poradnia zaleciła również, aby uczeń kontynuował naukę w szkole przysposabiającej do pracy, czyli w tej, którą ukończył mając wówczas orzeczenie o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym. Na podstawie zapisów statutowych zespołu szkół możemy go zakwalifikować do kształcenia w szkole specjalnej:przysposabiającej, jeśli ma orzeczenie o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym lubzawodowej, jeśli ma orzeczenie o upośledzeniu w stopniu lekkim.

Archiwalny Utworzenie klasy terapeutycznej wg nowych przepisów

Pytanie: Jakie są warunki utworzenia klasy terapeutycznej w myśl nowego rozporządzenia w sprawie udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej?

Archiwalny Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkołach policealnych dla dorosłych

Pytanie: Czy wobec słuchaczy w szkole policealnej dla dorosłych obowiązują nauczycieli przepisy dotyczące konieczności organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej?

Archiwalny Zajęcia rewalidacyjne dla uczniów z zespołem Aspergera

Pytanie: Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z zespołem Aspergera (w normie intelektualnej). Czy zajęcia takie może prowadzić nauczyciel oligofrenopedagog?

Archiwalny Realizacja nauczania indywidualnego poza miejscowością położenia szkoły

Pytanie: Jak zapewnić realizację nauczania indywidualnego uczennicy mieszkającej poza miejscowością położenia szkoły, jeżeli kilku nauczycieli nie posiada samochodów i odmawia dojazdu do miejsca pobytu uczennicy. Połączenia środkami komunikacji publicznej są rzadkie, realizacja 1 lekcji zajmowałaby nawet 4-5 godz.

Archiwalny Przygotowanie przedszkolne dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym

Pytanie: Czy dziecko pięcioletnie objęte rocznym przygotowaniem przedszkolnym posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może realizować ten obowiązek w grupie dzieci czteroletnich? Ustawa nie przewiduje możliwości odroczenia rocznego przygotowania przedszkolnego.

Archiwalny Zwolnienie z nauki drugiego języka obcego

Pytanie: Czy dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej może ograniczyć uczniowi, korzystającemu z nauczania indywidualnego, naukę języków obcych tyko do jednego języka i w jakim przypadku?

Archiwalny Nauczanie indywidualne - czas zajęć

Pytanie: Czy w przypadku nauczania indywidualnego nauczyciel powinien realizować zajęcia w czasie godziny lekcyjnej czy zegarowej?

Archiwalny Wcześniejsze zakończenie nauczania indywidualnego

Pytanie: Uczennica klasy VI od stycznia 2013 r., na podstawie orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej, korzysta z nauczania indywidualnego w domu. Orzeczenie obejmuje okres od stycznia do końca roku szkolnego 2012/13. Dziewczynka wskutek choroby przeszła leczenie operacyjne i nosi gips na nodze. Rodzice uczennicy chcą, by po zdjęciu gipsu wróciła do szkoły. Czy istnieje możliwość, aby na ich prośbę przerwać nauczanie indywidualne?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty