Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Postępowanie w trudnych sytuacjach

Znajdziesz tu aktualne porady ekspertów związane z procedurami szkolnymi dotyczącymi trudnych i niecodziennych sytuacji, jakie mogą wystąpić w szkole. Dowiedz się jak postąpić np. gdy znajdziesz narkotyki w szkole, do szkoły przyjdzie pijany uczeń, dostaniesz telefon z informacją o podłożeniu bomby w szkole, czy zgłaszane zostają kradzieże i bójki uczniów. Dowiedz się również, w jakim terminie sporządzić protokół powypadkowy. Wszystkie porady na temat trudnych sytuacji w szkole w jednym miejscu.

Archiwalny Postępowanie nauczyciela w razie wypadku ucznia podczas zajęć

Uczeń w czasie zajęć szkolnych uległ wypadkowi. Mimo odpowiedniej opieki ze strony nauczyciela i respektowania szkolnych procedur bezpieczeństwa do szło do nieszczęśliwego zdarzenia. Jak powinien postąpić bezpośrednio po wypadku nauczyciel, na którego lekcji się to stało? Kto powinien przejąć opiekę nad pozostałymi uczniami?

Archiwalny Szkolna zbiórka pieniędzy na chore dziecko - procedura postępowania

Pytanie: Czy w szkole wolno organizować zbiórkę pieniędzy na rzecz dziecka chorego na raka, gdzie jest podane konto fundacji i tytuł wpłaty? Jeżeli tak, to jakie obowiązują zasady przeprowadzania takich zbiórek pieniędzy?

Archiwalny Szkoła dla rodziców - warsztaty umiejętności wychowawczych: Rozwijanie poczucia własnej wartości u dziecka

Samoocena dziecka, jego poczucie własnej wartości mogą być adekwatne lub nie. Aby dziecko realistycznie oceniało swoją wartość, musi nauczyć się dostrzegać związek pomiędzy wysiłkiem, wytrwałością a osiągnięciami. Dziecko, które adekwatnie ocenia własną wartość, potrafi zidentyfikować własne mocne i słabe strony, dobrze się czuje we własnej skórze. lepiej sobie radzi w różnych obszarach życia. Jeśli poczucie własnej wartości dziecka jest adekwatne, lepiej sobie ono radzi z trudnościami, angażuje się w poszukiwanie rozwiązań, potrafi mówić o trudnościach bez pomniejszania siebie. Nie wszyscy rodzice mają świadomość, jak budować poczucie własnej wartości u dziecka. Dlatego warto na zebraniach z nimi poruszać ten temat.

Archiwalny Wyposażenie klasy pierwszej pod kątem sześciolatków

Pytanie: Czy istnieje przepis prawny określający niezbędne wyposażenie klasy I w szkole podstawowej, w której uczą się sześciolatki, zgodnie z nową podstawą programową?

Archiwalny Plac zabaw w ramach "Radosnej Szkoły" - dostępny całą dobę?

Pytanie: Czy plac zabaw „Radosna Szkoła” może być ogólnodostępny dla dzieci z miejscowości poza godzinami pracy szkoły? Jeśli tak, to kto wówczas sprawuje opiekę nad dziećmi i opiekuje się placem, czy taki pracownik powinien mieć wykształcenie pedagogiczne? Kto zatrudnia takiego pracownika? W regulaminie placu zabaw „Radosna Szkoła” zapisy dotyczą dzieci od 5 do 10 lat, a opiekę nad dziećmi pełnią nauczyciele.

Archiwalny Wypadek ucznia bez protokołu powypadkowego

Pytanie: We wrześniu 2011 r. w naszej szkole zdarzył się wypadek ucznia. Nauczyciel nie zgłosił wypadku do dyrekcji ani służb BHP. Poszedł z dzieckiem do pielęgniarki szkolnej, która udzieliła dziecku pomocy, wezwano rodziców dziecka. Rodzice odebrali dziecko i pojechali z nim do szpitala. Teraz matka domaga się protokołu. Jak w tym przypadku postąpić? Czy można taki protokół zrobić z dat a bieżącą? Czy należy ukarać nauczyciela (obecnie przebywa na urlopie macierzyńskim)?

Archiwalny Znieważający wpis w podręczniku nauczyciela

Pytanie: W książce do matematyki, której używa nauczycielka napisano na nią dwa obraźliwe słowa: jedno po polsku i to samo słowo  po angielsku. Zorganizowaliśmy apel, na którym wezwaliśmy sprawcę lub sprawców do przyznania się, inaczej karę poniesie cała szkoła (nie będzie zaplanowanej dyskoteki), wychowawcy przeprowadzili w swoich klasach rozmowy na ten temat. Planujemy spotkanie z policjantem. Co szkoła i dyrektor mogę jeszcze zrobić? Czy wolno nam przepytywać uczniów lub samodzielnie sprawdzać pogłoski, które do nas docierają? Czy nauczycielka powinna to zgłosić na policję (jest to pierwsze zdarzenie tego typu w naszej szkole)??

Archiwalny Szkoła dla rodziców - warsztaty umiejętności wychowawczych: Wspieranie rozwoju inteligencji emocjonalnej dziecka

Mogą zawładnąć człowiekiem, wyłączyć zanim jeszcze pomyśli, dlaczego. Emocje − stały składnik ludzkiej natury. Człowiek inteligentny emocjonalnie potrafi rozpoznać swoje uczucia, produktywnie kierować nimi i wyrażać je. Miejscem, w którym dziecko przede wszystkim zdobywa kompetencje składające się na inteligencję emocjonalną jest dom rodzinny. Warto przedstawić rodzicom uczniów, czym jest inteligencja emocjonalna i dlaczego warto ją doskonalić.

Archiwalny Zmiany w grafiku dyżurów bez wiedzy dyrektora

Pytanie: W szkole jest wyznaczony grafik dyżurów na przerwach. Czy nauczyciele sami mogą zamienić się dyżurami na przerwie?

Archiwalny Informowanie rodziców o zgłoszeniu podejrzenia stosowania przemocy wobec ich dziecka

Pytanie: Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie nakazuje zgłaszanie do prokuratury podejrzenia przemocy w rodzinie. Czy dyrektor placówki, który dokonał takiego zgłoszenia, powinien powiadomić o tym fakcie rodziców dziecka - ofiary, jeśli istnieje podejrzenie, że to oni są sprawcami?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty