Pytanie: Jeden z uczniów drugiej klasy gimnazjum zachowywał się nietypowo, wychowawca podejrzewał, iż jest on pod wpływem środków odurzających. Poprosił ucznia, by został w klasie po lekcji i zaczekał do przyjazdu rodziców. Uczeń odmówił, twierdząc, że skończył już lekcje i nikt nie ma prawa zatrzymać go dłużej w szkole. Rodzice przyjechali w ciągu 10 minut od mojego telefonu, więc uczeń nie zdążył oddalić się ze szkoły. Co należy zrobić w sytuacji, gdy uczeń odmawia pozostania w szkole? Czy mam prawo zatrzymać ucznia po lekcjach?
Pytanie: W poniedziałek ok. godz. 7:30 rano zadzwonił ktoś do szkoły z informacją, że została podłożona bomba. Nie podjąłem żadnych czynności, gdyż uznałem, że jest to kolejny żart uczniów, którzy chcą, aby nie odbyły się zajęcia. Doszło do wybuchu na sali gimnastycznej, na szczęście uczniowie przebywali jeszcze na terenie przebieralni i nikt nie odniósł obrażeń. Jakie mogę ponieść konsekwencję za zaniechanie wezwania odpowiednich służb? Jakie kroki należy podjąć w przypadku uzyskania informacji na temat podłożenia bomby w szkole? Czy za nieuzasadnione zawiadomienie służb interwencyjnych mogę ponieść odpowiedzialność finansową?
Pytanie: Na radzie pedagogicznej postanowiliśmy opracować ramowe procedury na wypadek wystąpienia nieprzewidywalnych sytuacji w szkole. Do jakich nieprzewidzianych sytuacji może dojść w szkole, na wypadek których powinienem mieć opracowaną procedurę postępowania?W jaki sposób odpowiednio sporządzić oraz rozpowszechnić zasady postępowania w niebezpiecznych sytuacjach? Jakie elementy powinna zawierać procedura postępowania?
Pytanie: Tworząc program profilaktyki, chcemy zdiagnozować potrzeby i problemy środowiska szkolnego. Czy powinniśmy uwzględnić tylko zagrożenia występujące w szkole, czy także objąć diagnozą problemy występujące np. w rodzinach uczniów, w ich środowisku pozaszkolnym?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty