Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Postępowanie w trudnych sytuacjach

Znajdziesz tu aktualne porady ekspertów związane z procedurami szkolnymi dotyczącymi trudnych i niecodziennych sytuacji, jakie mogą wystąpić w szkole. Dowiedz się jak postąpić np. gdy znajdziesz narkotyki w szkole, do szkoły przyjdzie pijany uczeń, dostaniesz telefon z informacją o podłożeniu bomby w szkole, czy zgłaszane zostają kradzieże i bójki uczniów. Dowiedz się również, w jakim terminie sporządzić protokół powypadkowy. Wszystkie porady na temat trudnych sytuacji w szkole w jednym miejscu.

Postępowanie w sytuacji rozpoznania wszawicy u dziecka

Pytanie: Rodzic nie wyraził zgody na przetwarzanie danych osobowych dziecka przez pielęgniarkę szkolną. Pielęgniarka zauważyła u dziecka wszy. Czy w związku z powyższym powinna powiadomić wychowawcę klasy czy tylko rodzica?

Jakie zdarzenia należy uznać za wypadek ucznia i kiedy sporządzić protokół

Pytanie: Definicja wypadku w przypadku ucznia jest nieprecyzyjna, stąd pytanie czy np. drobna rana/skaleczenie w szkole to uraz i należy to kwalifikować jako wypadek i sporządzać protokół powypadkowy? Jakie warunki musi spełnić zdarzenie/incydent w szkole, by uznać je za wypadek ucznia?

Zastrzeżenia rodziców do protokołu powypadkowego – jakie działania należy podjąć

Pytanie: Na placu szkolnym miał miejsce wypadek ucznia oczekującego na autobus szkolny. Po sporządzeniu protokołu powypadkowego rodzice ucznia wnieśli do niego zastrzeżenia. Po ustosunkowaniu się do zastrzeżeń rodzica dyrektor przekazał całą dokumentacje związaną z wypadkiem organowi prowadzącemu. Jakie powinny być dalsze działania organu prowadzącego?

Termin sporządzenia protokołu powypadkowego ucznia

Pytanie: Jaki jest termin na wypełnienie protokołu powypadkowego ucznia będącego pod opieką szkoły?

Bezzasadne kwestionowanie działań szkoły przez rodzica - co może zrobić dyrektor

Pytanie: Od kilku lat szkoła zmaga się z kłopotliwym rodzicem, który nieustannie kwestionuje wszelkie działania wobec jego dziecka. Pisze bezzasadne skargi m.in. do: kuratorium, MEN, Rzecznika Praw Dziecka. Mimo działań, prób rozmów i spotkań, na które rodzic często nie przychodzi, nie udaje się nawiązać poprawnych kontaktów. Posuwa się do pomówień, które godzą w dobre imię szkoły. Co dyrektor może zrobić, aby ograniczyć działania takiego rodzica?

Kradzież/zagubienie telefonu na terenie szkoły - obowiązki dyrektora

Pytanie: Dziecku zaginął lub został skradziony w szkole telefon komórkowy. Rodzice zgłosili sprawę na policji. Co powinien zrobić w tej sytuacji dyrektor szkoły. Czy także musi zgłosić sprawę na policji? Czy szkoła odpowiada za wszystkie przedmioty, które mają uczniowie, czy tylko za pozostawione w szatni?

Dziecko 6-letnie nie może wracać samo ze szkoły do domu

Pytanie: Czy dziecko 6-letnie może samo wracać ze szkoły do domu? W szkole jest zgoda matki samotnie wychowującej dziecko na jego samodzielny powrót do domu. Dziecko samo przychodzi do szkoły, mieszka niedaleko, a matka nie ma możliwości odbioru, nie ma też krewnych, którzy mogliby pomóc. Czy szkoła może respektować taką zgodę rodzica , która jest niezgodna z prawem - dziecko nie ukończyło 7. roku życia.

Odpowiedzialność szkoły za rzeczy uczniów pozostawione w szatni

Pytanie: W szkole jest wydzielone pomieszczenie spełniające funkcję szatni dla uczniów. Szatnia jest ogólnodostępna, nie ma na etacie pracownika, który realizowałby zdania szatniarza. W czasie przerw w szatni przebywa pracownik obsługi, który dba o ogólny porządek, w czasie kiedy uczniowie sami odwieszają lub pobierają swoje kurtki. W ostatnim czasie rodzic zgłosił uszkodzenie kurtki, oczekując rozwiązania tej sytuacji, tj. zwrotu kosztów. Jak ma postąpić dyrektor w tej sytuacji? W szatni wisi informacja, że za okrycia wierzchnie oraz pozostawione w nich rzeczy szkoła nie ponosi odpowiedzialności.

Przeciwdziałanie cyberprzemocy wśród uczniów - zasady postępowania

Pytanie: Coraz częstsze są przypadki przemocy psychicznej uczniów wobec innych uczniów lub nauczycieli w internecie. Jak powinna reagować szkoła w takich sytuacjach?

Samodzielny powrót ze szkoły dziecka z zespołem Aspergera

Pytanie: Czy uczeń gimnazjum posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm (zespół Aspegrera) może samodzielnie dojeżdżać do szkoły autobusem (PKS), czy też powinien towarzyszyć mu opiekun? Czy rodzice ucznia powinni złożyć jakieś oświadczenie w szkole, jeśli chcą, aby uczeń sam dojeżdżał do szkoły?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty