Pytanie: Pracownik w trakcie zatrudnienia przyniósł zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o okresach pobierania zasiłku dla bezrobotnych przed zatrudnieniem w naszej szkole celem naliczenia dodatku za wysługę lat. W której części akt osobowych należy je przechowywać - A czy B?
Pytanie: W naszej szkole ewidencja akt osobowych była prowadzona do 1995 r. Czy powinniśmy ją kontynuować?
Pytanie: Pracownik naszej szkoły pracuje na czas nieokreślony na 3/4 etatu oraz na 1/4 etatu na zastępstwo. Po rozwiązaniu umowy na zastępstwo będzie miał wypisane świadectwo pracy. Czy powinno ono być umieszczone w części C i czy w części B akt osobowych, skoro nadal pracuje na czas nieokreślony w naszej szkole?
Pytanie: Nauczyciel przed przeniesieniem do naszej szkoły pracował u nas na część etatu na podstawie umowy o pracę. Została założona dla niego teczka z aktami osobowymi. Po roku został przeniesiony do naszej szkoły na pełny etat razem z teczką akt osobowych z poprzedniej pracy. Do której części akt osobowych dołączyć dokumenty powstałe podczas roku pracy w naszej szkole? Czy zachować chronologiczny układ pism?
Pytanie: Czy do teczki akt osobowych należy dołączyć wniosek o rozpoczęcie stażu na kolejny stopień awansu zawodowego nauczyciela, pismo potwierdzające zatwierdzenie planu rozwoju zawodowego itp.? W naszej placówce do akt osobowych dajemy tylko akt nadania stopnia awansu zawodowego, ponieważ wiąże się to ze zmianą wynagrodzenia. Natomiast przebieg awansu zawodowego stanowi osobną dokumentację.
Pytanie: Czy w teczce akt osobowych pracownika należy przechowywać potwierdzenia udziału w kursach, szkoleniach, warsztatach itp. ?
Pytanie: Przez jaki okres i jakie dokumenty awansu zawodowego nauczyciela stażysty, kontraktowego, mianowanego należy przechowywać w szkole?
Pytanie: Czy wniosek o wydanie legitymacji ubezpieczeniowej dla pracownika należy przechowywać w części B akt osobowych? Legitymacja ubezpieczeniowa poprzednio wydana uległa zagubieniu i w związku z tym pracownik wystąpił z wnioskiem o wydanie mu nowej legitymacji ubezpieczeniowej.
Pytanie: W której części akt osobowych należy przechowywać zaświadczenie o niekaralności nauczyciela, gdy jego stosunek pracy został przekształcony w mianowanie lub gdy nauczyciel jest zatrudniony ponownie w tej samej szkole?
Pytanie: Czy osobie odbywającej staż z PUP należy założyć i prowadzić akta osobowe?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty